دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اولین سایت ارتباطات رادیویی جاده ای شمال كشور راه اندازی شد
 
آمل- نخستین سایت ارتباطات رادیویی جاده ای شمال كشور همزمان با دهه فجر در مركز جمعیت هلال احمر شهرستان آمل بهره برداری شد.
اولین سایت ارتباطات رادیویی جاده ای شمال كشور راه اندازی شد آمل- نخستین سایت ارتباطات رادیویی جاده ای شمال كشور همزمان با دهه فجر در مركز جمعیت هلال احمر شهرستان آمل بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید نیكزاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل عصر دوشنبه در آئین بهره برداری از نخستین سایت ارتباطات رادیویی جاده ای شمال كشور اظهار كرد: یكی از مشكلات 40 ساله برای ارائه خدمات در محور مواصلاتی هراز بحث ارتباطات بوده است.

وی افزود: نقاط كور زیادی در جاده شریانی هراز داریم همچنین در برخی مواقع ارتباطات بی سیم امدادگران جمعیت هلال احمر ما در عملیات های امدادی قله دماوند و همچنین اعزام به آبادی ها و روستاهای بالادست لاریجان قطع می شد كه با نصب یك دستگاه رپیتر پیشرفته در منطقه امامزاده هاشم و ارتباط گیری با مركز استان بسیاری از مشكلات مرتفع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با بیان اینكه هم اكنون تمام مراكز هلال احمر در منطقه لاریجان دارای ارتباط بی سیم با آمل، محور هراز و مركز پیام استان هستند، تصریح كرد: با آماده شدن زیرساخت های لازم تا یك ماه آینده این مركز تبدیل به مركز دیجیتال می شود تا از این شهرستان با شهرهای مختلف مناطق مختلف كشور ارتباط بگیریم.

نیكزاد بیان كرد: با مهیا شدن همه زیرساخت ها مركز دیجیتال از آمل می تواند با تمام نقاط كشور تبادل اطلاعات كند.

وی با اشاره به اینكه برای راه اندازی سایت تكراركننده بی سیم پیشرفته در منطقه امامزاده هاشم محور هراز بیش از 6 میلیارد ریال هزینه شد، ادامه داد: هم اكنون هراز تنها محور مواصلاتی و جاده ای شمال كشور است كه ارتباطات بی سیم در نقاط مختلف آن برقرار است و نسبت به محورهای كندوان و گدوك تنها محوری هستیم كه ارتباط بی سیم با تمام مناطق، پایگاه ها و نقاط كور منطقه لاریجان داریم.

نیكزاد یادآور شد: با توجه به اینكه مازندران معین استان تهران در حوادثی همانند زلزله ها و بلایای طبیعی است ارتباطات محور لاریجان می تواند بسیار كارساز، اساسی و مهم برای ارائه خدمات و امدادرسانی باشد البته بخش زیادی از سایت امامزاده هاشم هم می تواند برای پایتخت كشور و تهران در مواقع اضطراری بهره گرفته شود تا پل محكم ارتباطی بین مازندران و تهران باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به افتتاح دیگر پروژه های هلال احمر این شهرستان در ایام الله دهه فجر، خاطرنشان كرد: سومین مركز كاردرمانی این شهرستان با امكانات به روز در جمعیت هلال احمر با بكارگیری هشت كادر درمانی و اداری و همت خیران نیك اندیش و اعتبارات هلال احمر با حضور مسؤولان افتتاح شد.

وی با بیان اینكه مركز كاردرمانی مجموعه ای كامل از توانبخشی، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی است تا بیماران آسیب دیده از حوادث و سكته برای برطرف شدن مشكلاتی همانند لكنت زبان، مشكلات گفتاری و فلجی اندام از امكانات لازم بهره بگیرند، بیان كرد: در این مركز بیماران هم تحت فیزیوتراپی، بازگشت تحرك به اندام و گفتاردرمانی به صورت یك مجموعه قرار می گیرند.

نیكزاد گفت: تنها مركز در مازندران هستیم كه مجموعه ای كامل از سه خدمات را در یك مكان ارائه می دهیم البته هزینه استفاده از امكانات مركز بسیار ناچیز است و آمادگی داریم برای افراد بی بضاعت و تحت حمایت نهادها و دستگاه های حمایتی خدمات رایگان ارائه دهیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۳۲ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۸