دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هلال احمر ایران تنها كشور اسلامی ارائه دهنده خدمات درمانی متناسب با استاندارد های جهانی
 
معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به تشریح دستاورد های هلال احمر بعد از انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی پرداخت.
هلال احمر ایران تنها كشور اسلامی ارائه دهنده خدمات درمانی متناسب با استاندارد های جهانی
معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به تشریح دستاورد های هلال احمر بعد از انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی پرداخت.
هلال احمر ایران تنها كشور اسلامی ارائه دهنده خدمات درمانی متناسب با استاندارد های جهانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان نامدار در تشریح دستاورد های هلال احمر در حوزه بهداشت و درمان گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به تكالیفی كه دارد، یك جمعیت عام المنفعه، خیره و مردم نهاد محسوب می شود و داوطلبان و خیرین زیادی را در اختیار دارد و به همین دلیل در تلاش است تا رضایت مردم را كسب كند.

نامدار در ادامه افزود: بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر كه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و بر اساس تكالیف و نهضت فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، وظیفه هلال احمر های جهانی كمك به سلامت، احترام به انسان ها، ایجاد پایداری و تفاهم، برقراری و حفظ سلامت انسان ها است.

وی افزود: در 44 سال گذشته بیش از 56 سامانه بهداشتی را راه اندازی كرده ایم تا در مواقع اضطراری به مردم خدمات ارائه دهند. خوشبختانه این سامانه ها با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در حوزه امداد رسانی در مواقع بحران همكاری دارند. به عنوان مثال در زلزله ای كه صبح امروز در سوریه و تركیه اتفاق افتاده است ما تنها كشور مسلمان جهان هستیم كه از طریق فدراسیون خدمات درمانی را متناسب با استاندارد های جهانی ارائه می دهیم. در آسیا تنها دو كشور ایران و ژاپن این امكانات را در اختیار دارند و ایران تنها كشور مسلمان دارنده این امكانات است.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر افزود: از 60 سال پیش مراكز توانبخشی در جمعیت هلال احمر نهادینه شد در ابتدای انقلاب 7 مركز ارتوپدی در اختیار داشتیم. در حال حاضر 209 واحد توانبخشی در 80 مركز جامع توانبخشی در اختیار داریم. این مراكز توانبخشی در زمان جنگ مراكز افتخارات زیادی را برای رزمندگان ما رقم زدند. این مراكز تنها مراكزی هستند كه به مددجویان خدمات غیر خصوصی ارائه می دهند.

وی خاطر نشان كرد: در حوزه درمان دو بیمارستان مجهز به نام مركز دارویی درمانی جشنواره و نور افشار را در اختیار داریم. در داخل كشور 76 مركز درمانی دیالیز و ... را نیز در اختیار داریم كه بر اساس نیاز های مردم هر منطقه دردی از درد های مردم را درمان میكند.

نامدار ادامه بیان كرد: 38 داروخانه جمعیت هلال احمر در این چهل و چهار سال در كشور تاسیس شده اند. این داروخانه ها همیشه در خاطره تاریخی مردم، به عنوان مكانی برای ارائه خدماتی كه دارو های كمیاب و خاص را دارند شناخته می شوند. اولین داروخانه هلال احمر در شهر هایی مثل سنندج و اهواز یعنی در استان های كه در زمان جنگ مشكل تامین دارو را داشته اند تاسیس شده اند. این اقدام افتخاری برای جمعیت هلال احمر است كه با زنجیره تولید و واردات و توزیع دارو كه در اختیار دارد باری را از روی دوش نیروی های وزارت بهداشت و مردم برمی دارد.

وی در ادامه بیان كرد: افتخار جمعیت هلال احمر این است كه اقداماتش رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه گفت:جمعیت هلال احمر به عنوان یك جمعیت مردم نهاد است از مردم و خیرین از هر سن و نهادی درخواست دارد كه از مراكز درمانی ما را بازدید كنند و به مددجویان ما كمك برساند.

وی خاطرنشان كرد: مراكز دانش بنیان و جوانانی كه تفكرات خوب دارند می توانند برای ساخت تجهیزات ارتوپدی فنی در كنار جمعیت هلال احمر باشند تا با همكاری هم به قله های بهتر دست پیدا كنیم.
   تاریخ: ۱۶:۰۷ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹