دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اهدای جایزه انجمن بین المللی ارگونومی به دانشجوی علوم پزشكی شیراز
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز، از اهدای جایزه دانشجویی انجمن بین المللی ارگونومی (IEA)، به «اكرم سادات جعفری رودبندی»، دانشجوی مركز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه خبر داد.
اهدای جایزه انجمن بین المللی ارگونومی به دانشجوی علوم پزشكی شیراز معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز، از اهدای جایزه دانشجویی انجمن بین المللی ارگونومی (IEA)، به «اكرم سادات جعفری رودبندی»، دانشجوی مركز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه خبر داد. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، محمدهاشم هاشم پور گفت: «اكرم سادات جعفری رودبندی» كه در رشته ارگونومی، در مقطع تحصیلی دكتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Rresearch) در حال تحصیل است، موفق به دریافت جایزه ای با عنوان «Kingfar» سال 2022 میلادی شد.

او گفت: دانشجوی ارگونومی این دانشگاه با ارایه برونداد های علمی خود، از جمله پایان نامه ای با عنوان «مطالعه مولفه های ارگونومیك عملكرد های شناختی و ارزیابی تاثیر روش تحریك الكتریكی فراجمجمه ای بر توانمندسازی عملكرد های شناختی در كنترلر های مراقبت پرواز»، در این رویداد علمی به موفقیت رسید.

هاشم پور این موفقیت علمی را به اكرم سادات جعفری رودبندی، دانشجوی برگزیده ارگونومی، دكتر «علیرضا چوبینه» و دكتر «محمد نامی» به عنوان اساتید راهنمای این پایان نامه، همچنین مركز تحقیقات علوم بهداشتی و گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه، تبریك گفت.

دكتر ""حمیدرضا مكرمی"" معاون دانشجویی فرهنگی دانشكده و عضو هیات علمی گروه ارگونومی دانشكده نیز با اعلام این خبر گفت: جایزه Kingfar انجمن بین المللی ارگونومی سالانه به منظور قدردانی از تحقیقات برجسته دانشجویی در موضوعات جدید و نوظهور حوزه عوامل انسانی/ارگونومی (HFE) در كشورهای در حال توسعه صنعتی اعطا می شود. هدف از جایزه دانشجویی IEA/Kingfar تشویق دانشجویان ممتاز به انجام تحقیقات و كاربرد آنها در موضوعات جدید و نوظهور در حیطه عوامل انسانی/ارگونومی است.

دكتر مكرمی ادامه داد: انجمن بین المللی ارگونومی معتبرترین انجمن بین الملی در رشته عوامل انسانی ارگونومی است كه بیش از 80 انجمن تخصصی ارگونومی كشورهای مختلف از جمله ایران را در زیر چتر خود دارد. جایزه Kingfar انجمن بین المللی ارگونومی، سالانه به 4 نفر از دانشجویان فعال در حوزه عوامل انسانی/ارگونومی تعلق می گیرد كه خوشبختانه در سال 2022 دانشجوی دكترای پژوهشی مركز تحقیقات علوم بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز ""اكرم سادات جعفری رودبندی"" موفق به كسب این جایزه شد. در سالهای گذشته دانشجویانی از كشورهای چین، استرالیا، شیلی، برزیل، هند و ... موفق به كسب این جایزه شدند.



اكرم سادات جعفری رودبندی با سابقه همكاری در تالیف كتاب و انتشار مقالات متعدد مرتبط با عوامل انسانی ارگونومی، همچنین پروژه پایان نامه خود با عنوان ""مطالعه مولفه های ارگونومیك عملكرد های شناختی و ارزیابی تاثیر روش تحریك الكتریكی فراجمجمه ای بر توانمندسازی عملكردهای شناختی در كنترلرهای مراقبت پرواز"" در این رقابت شركت كرد.

علاوه بر تمركز بر موضوع پایان نامه، در این رقابت، مقالات چاپ شده، مقالات ارائه شده در همایش ها، مشاركت در تالیف كتاب در زمینه عوامل انسانی ارگونومی و نیز سایر فعالیت های علمی همچون همكاری در كمیته اجرایی و علمی همایش ها و برگزاری كارگاه های آموزشی مرتبط با ارگونومی ملاك داوری قرار می گیرد.

انتهای پیام /
   تاریخ: ۱۴:۲۸ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۹