دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

كمك هزینه لوازم بهداشتی برای 3182 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی
 
معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 3182 نفر از افراد تحت پوشش این اداره كل، كمك هزینه لوازم بهداشتی دریافت می كنند.
كمك هزینه لوازم بهداشتی برای 3182 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی آزاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار كرد: طی سال جاری مبلغ 27 میلیارد و 130 میلیون ریال بابت خرید لوازم كمك توانبخشی همچون ویلچیر، عصا و سمعك هزینه شده است.

وی افزود: از سوی دیگر برای خرید ابزاری همچون پروتز نیز 6 میلیارد و 470 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

آزاد ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای كاشت حلزون نیز مبلغ 750 میلیون ریال بوده است.

به گفته وی، مبلغ هزینه شده برای خرید خدمات توانبخشی طی امسال 5 میلیارد و 450 میلیون ریال بوده است.

این مقام مسئول تصریح كرد: در حال حاضر 24 هزار و 220 پرونده توانبخشی در بهزیستی خراسان شمالی وجود دارد كه 40 درصد از این پرونده ها مربوط به معلولان جسمی و حركتی، 22 درصد معلولان ذهنی و مابقی مربوط به سایر گروه ها است.

وی خاطرنشان كرد: 35 درصد از معلولان تحت پوشش این اداره كل معلولیت شدید، 9 درصد معلولیت خیلی شدید،32 درصد معلولیت متوسط و 21 درصد نیز معلولیت خفیف دارند.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در این استان 16 مركز شبانه روزی وجود دارد كه به متقاضیان خدمت می دهند.

وی تعداد خانه های حمایتی توانبخشی را نیز 7 مركز اعلام كرد و افزود: 674 نفر از مراكز شبانه روزی و 70 نفر از خانه های حمایتی خدمت دریافت می كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۵۷ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷