دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

آیا دویدن معكوس بهتر كالری می سوزاند ؟
 
دویدن از دیرباز به عنوان یكی از كارآمدترین، راحت ترین و مفیدترین تمرینات در نظر گرفته می شود. اما برخی ادعا می كنند كه شما از روش كلاسیك ورزش با یك تكنیك جدید بیشتر بهره می برید.
دویدن از دیرباز به عنوان یكی از كارآمدترین، راحت ترین و مفیدترین تمرینات در نظر گرفته می شود. اما برخی ادعا می كنند كه شما از روش كلاسیك ورزش با یك تكنیك جدید بیشتر بهره می برید.

آیا دویدن معكوس بهتر كالری می سوزاند ؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از اوری دی هلث، تغییر جهت دویدن به این معنی است كه عضلات مختلفی كار خواهد كرد. دویدن از دیرباز به عنوان یكی از كارآمدترین، راحت ترین و مفیدترین تمرینات در نظر گرفته می شود. اما برخی ادعا می كنند كه شما از روش كلاسیك ورزش با یك تكنیك جدید بیشتر بهره می برید.

آنتونیو، مربی تناسب اندام معتبر و بنیان گذار Prolongevity Fitness، از مزایای معكوس كردن دویدن شما سخن می گوید.او در ابتدای یك ویدیو اعلام كرد: «طولانی ترین زمانی كه به عقب دویده ام هشت مایل است.»

او در ادامه توضیح می دهد كه معكوس كردن دویدن، گروه های عضلانی مخالف شما را درگیر می كند. او می گوید مزایای دیگر: «پاهای قوی تر و سالم تر خواهد بود»

او می گوید كه به عقب دویدن، 2 تا 3 برابر كالری بیشتر از دویدن رو به جلو می سوزاند (هشت مایل به عقب برابر است با 16 تا 24 جلو)، فعالیت قلب را 2 تا 3 برابر بهبود می بخشد،عضلات پشتی و مركزی بدن را 2 تا 3 برابر بیشتر تقویت می كند. استقامت ذهنی را افزایش می دهد و همچنین تنفس را بهبود می بخشد.

دویدن معكوس (یا دویدن به عقب) چیست؟ فرانكی رویز، مربی و مدیر ارشد دویدن طولانی مدت و یكی از بنیانگذاران ماراتن لایف تایم میامی، توضیح می دهد كه جدای از حركت معكوس، دویدن به عقب با دویدن معمولی متفاوت است، زیرا به تركیبی كاملاً متفاوت از كارها برای انجام صحیح نیاز دارد. (مانند فرم، تكنیك، و عضلاتی كه درگیر آن هستید)

او خاطرنشان می كند: «ممكن است كسی بگوید كه حتی نباید شامل كلمه دویدن باشد و اصطلاح دیگری برای توصیف به آن داده شود.»

در حالی كه هدف هنوز همان دویدن به جلو است، عمل دویدن به عقب شامل حركت نسبتاً هماهنگ بدن برای پیشروی در فضا است، در حالی كه حداقل یك یا هر دو پا زمین را ترك می كنند.

او می افزاید: «دویدن معكوس (كه به دویدن به عقب یا دویدن رترو نیز گفته می شود) دستیابی به همین هدف است، اما در جهتی مخالف.

رویز می گوید كه در بسیاری از ورزش ها از این روش به عنوان تمرین چابكی و گرم كردن استفاده می شود. چندین ورزشكار استقامتی در تمام سطوح از دویدن معكوس به عنوان توانبخشی به خصوص پس از آسیب به زانو یا لگن استفاده می كنند. این حركت گاهی اوقات به عنوان راهی برای كاهش بازگشت به حالت هوازی تجویز می شود.

الیزابت سی گاردنر، دانشیار و پزشك تیم جراحی ارتوپدی در دانشگاه ییل، می افزاید كه دكتر رابرت استیونسون یكی از اولین كسانی بود كه در كتاب خود در سال 1981 به طور رسمی در مورد آن نوشت.

فواید دویدن معكوس از دیدگاه كارشناسان رویز توضیح می دهد كه دویدن معكوس مزایایی متفاوت از دویدن معمولی دارد، به خصوص برای كسانی كه برای مدت طولانی دویدن رو به جلو را تمرین می كنند. در حالی كه مزایای هوازی مشابه خواهد بود، ماهیچه هایی كه برای انجام كار فراخوانده می شوند متفاوت خواهند بود.»

رویز می گوید: «این صرفاً به این دلیل است كه شما عمدتاً از ماهیچه های پای خود به طور متفاوت استفاده می كنید.»

اگر حجم یا شدت دویدن به جلو یا دویدن در سربالایی را در مقابل سراشیبی تغییر دهید، اثر مشابهی رخ می دهد. مطالعه ای كه در سال 2016 در ژورنال Strength and Conditioning منتشر شد، این موضوع را تأیید می كند. محققان دریافتند كه دویدن به عقب با بهبود اقتصاد دویدن برای ورزشكاران مفید است. با دویدن به عقب در طول زمان، ورزشكاران در مجموع دوندگان بهتری شده اند. (توجه داشته باشید كه این مطالعه فقط شامل هشت دونده مرد بسیار آموزش دیده بود)

بر خلاف دویدن رو به جلو، كه عموماً از عضلات جلوی ساق استفاده می كند (مانند عضلات چهارگانه و تیبیالیس قدامی)، دویدن معكوس عمدتاً از ماهیچه های زنجیره خلفی، به ویژه عضلات ساق پا و باسن استفاده می كند. در عرض یك یا دو دقیقه از دویدن معكوس، شما شروع به احساس سوزش در ساق پا خواهید كرد!

به همین دلیل ممكن است دویدن به سمت عقب نیز روی زانوها راحت تر باشد. در یك حركت رو به عقب، مجموعه عضلات درگیر در جذب ضربه در سطح پایین مخالف هستند. عضلات ساق پای شما بیشتر جذب را انجام می دهند و در نتیجه فشار كمتری به زانو وارد می كنند. رویز می گوید دویدن معكوس باعث جذب عضلات كمتری می شود كه منجر به رشد و تقویت عضلات می شود.

مطالعه ای كه در سال 2012 در مجله بیومكانیك منتشر شد، نشان داد كه دویدن معكوس در مقایسه با دویدن به جلو، تاثیر روی زانوها را كاهش می دهد. (گروه كوچكی از افراد نسبتاً فعال در این مطالعه هیچ درد یا آسیب اخیر زانو نداشتند.)

گاردنر می گوید: «علاوه بر استفاده از ماهیچه های متفاوت نسبت به دویدن به جلو، دویدن معكوس تعادل و وضعیت بدن را افزایش می دهد، زیرا شما را مجبور می كند در وضعیت عمودی تری بمانید».

گاردنر در مورد این ادعا كه دویدن به عقب می تواند كالری بیشتری نسبت به دویدن به سمت جلو بسوزاند، می گوید كه:« عوامل زیادی (از جمله ضربان قلب، سن و سایر موارد) بر میزان كالری كه در طول هر فعالیت خاصی می سوزانید تأثیر می گذارد. استفاده از الگوی عضلانی مختلف لزوماً كالری بیشتری نمی سوزاند. این شدت تمرین ها است كه بیش از همه مهم است،»

از آنجایی كه دویدن به عقب باعث فعالیت بیشتر عضلات نسبت به دویدن به جلو می شود، او خاطرنشان می كند كه منطقی است كه فرد ممكن است كالری بیشتری بسوزاند و برخی تحقیقات (دوباره، این مطالعه نیز یك مطالعه كوچك بود، فقط 26 نفر) نشان می دهد كه پیاده روی به عقب یا دویدن معكوس چربی بدن را بیشتر از ورزش رو به جلو كاهش می دهد اما داده های قطعی در مورد تفاوت های دقیق مصرف كالری وجود ندارد.

در مورد مزایای ادعا شده از نظر افزایش قدرت مغز و عملكرد شناختی، رویز می گوید كه احتمالاً مشابه مزایای تحریك مغزی است كه از سایر انواع دویدن تكنیكی دریافت می كنید (مانند مسیرهایی كه باید به سنگ ها و تغییرات زمین توجه كنید).

هشدار در مورد نحوه ایمن دویدن معكوس لوكا هوسوار، مربی قدرت و دارای گواهینامه انجمن ملی قدرت، بنیانگذارویگر زمین تناسب اندام و عملكرد و سفیر برند C4 انرژی، پیشنهاد می كند كسانی كه تازه دویدن را آغاز می كنند یا با هماهنگی احساس راحتی نمی كنند، باید با پیاده روی كار خود را شروع كنند.

رویز پیشنهاد می كند در یك میدان باز، همسطح یا پیست تمرین كنید. او می گوید: «مانند دویدن معمولی، نكته اصلی این است كه در حجم و شدت بارگذاری تدریجی باشید. او پیشنهاد می كند كه با یك مدت زمان كوتاه شروع كنید و آن را با برنامه دویدن منظم خود تركیب كنید. او توصیه می كند: «كسی ممكن است این كار را برای یك دور در پیست انجام دهد تا برای دویدن معمولی گرم شود و بعد از چند هفته شروع به اضافه كردن زمان كند»

درك پرت، مربی شخصی دارای گواهی انجمن بین المللی علوم ورزشی، خاطرنشان می كند كه باید تغییرات را در نظر بگیرید. انتقال از دویدن به عقب به دویدن رو به جلو بدون توقف بسیار دشوار است. شما از گروه های ماهیچه ای مختلف استفاده می كنید و بدن شما باید به سرعت جهت خود را تغییر دهد.»

همانطور كه رویز اشاره كرد، از دویدن به عقب در زمین های ناهموار خودداری كنید. همچنین از مناطق پر تردد خودداری كنید، زیرا دیدن آنچه در پشت سر شما می گذرد دشوار است. گاردنر پیشنهاد می كند در صورت امتحان از یك دوست دونده كمك بگیرید تا بتوانید یكدیگر را هدایت كنید.

چه كسی باید دویدن معكوس را امتحان كند گاردنر می گوید هر نوع ورزشكاری می تواند از دویدن معكوس بهره مند شود. او می گوید پس از رهایی از ورزش مجدد، ورزشكارانی كه از آسیب های زانو بهبود می یابند، ممكن است دویدن معكوس روی مفاصل خود بسیار آسان تر شوند. او خاطرنشان می كند كه بوكسورها مدت هاست كه طرفدار دویدن به عقب بوده اند، زیرا هم ورزش قلبی عروقی عالی است و هم تعادل را تقویت می كند.

با این حال، خطرات آسیب در دویدن به عقب وجود دارد. به گفته پرات،خطر افتادن و یا برخورد با چیزی وجود دارد. او می گوید: «خوب است بدانید كه چگونه بدون آسیب رساندن به خود به عقب بیفتید و در صورت لزوم برای بدترین ها آماده شوید و همانطور كه گاردنر پیشنهاد كرد، آن را با یك شریك امتحان كنید»

همچنین، مانند هر ورزش جدید، برخی از افراد هستند كه ممكن است نیاز به تایید پزشك خود داشته باشند. هوسوار می افزاید: «اگر درد یا آسیبی در مچ پا، زانو، لگن یا كمر دارید، قبل از شروع دویدن به عقب، ابتدا با پزشك مشورت كنید.»

نكته آخر در دویدن به عقب دویدن به عقب ممكن است در واقع بازی در حال اجرا شما را بهبود بخشد. تا زمانی كه آهسته شروع كنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید، دلیلی وجود ندارد كه آن را به روال دویدن خود اضافه نكنید. اما آیا دویدن رو به عقب دو برابر مایل دویدن به جلو به حساب می آید؟ هیچ مدرك محكمی برای آن وجود ندارد.

برچسب ها
- دویدن
- كاهش وزن

اخبار مرتبط تعداد قدم های مورد نیاز برای كاهش وزن چقدر است
چگونه به طور طبیعی، سریع وزن كم كنیم؟
معرفی چند خوراكی كه موجب لاغری می شوند
جراحی كاهش وزن باعث افزایش طول عمر می شود
5باور نادرست درباره كاهش وزن

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 0 + 0 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار طولانی تر شدن رابطه جنسی با ترفندهایی زنانه
غذاهای ممنوع برای مبتلایان كم كاری تیروئید
مرگ یك بیمار دست بسته روی تخت هم مسئولان بهزیستی را تكان نداد/ زمان ورود نهادهای نظارتی نیست؟
چرا داروی تولید داخل نایاب شده؟
چگونه به طور طبیعی، سریع وزن كم كنیم؟
ورود سامانه بارشی جدید از فردا به كشور
بادام را جایگزین مكمل كنید
پیاده روی شما در مورد سلامتتان چه می گوید؟
عادت هایی كه به مغز آسیب می رسانند
عرب هلث، بزرگترین همایش پزشكی خاورمیانه برگزار شد
ابتلای سالانه 150 هزار نفر به سرطان در ایران
علایمی كه باید جدی بگیریم
تمام نكاتی كه باید در مورد حفظ تعادل pH واژن بدانید
هشدار وقوع سیل در 27 استان
گرگرفتگی چیست و چگونه درمان می شود؟
مسئول كمبودهای دارویی در حوزه اعصاب و روان كیست؟
اهمیت پیشگیری از قتل های ناموسی
«هامون، جازموریان و گاوخونی» در بدترین وضعیت هستند
شایع ترین علائم ام اس/ آیا ام اس درمان قطعی دارد
مراقبت از دندان ها و لثه ها برای حفظ سلامت مغز ضروری است

پیشنهاد سردبیر درمان سرفه كودكان زیر 2 سال درمان سرفه كودكان زیر 2 سال در این مطلب درمان های خانگی برای كودكان زیر 2 سال گردآوری شده است.

آیا دویدن معكوس بهتر كالری می سوزاند ؟ آیا دویدن معكوس بهتر كالری می سوزاند ؟ دویدن از دیرباز به عنوان یكی از كارآمدترین، راحت ترین و مفیدترین تمرینات در نظر گرفته می شود. اما برخی ادعا می كنند كه شما از روش كلاسیك ورزش با یك تكنیك جدید بیشتر بهره می برید.

چگونه یك خانواده آرام تر داشته باشیم چگونه یك خانواده آرام تر داشته باشیم بچه ها همه جا می دوند؟ صدای تلویزیون در بلندترین حالت خود و صدای پینگ بازی های ویدیویی شما را دیوانه می كند؟ تمام آن دعواهای دائمی كه می توانی از درب بشنوی، سرت را به انفجار وادار می كند.

غذاهای ممنوع برای مبتلایان كم كاری تیروئید غذاهای ممنوع برای مبتلایان كم كاری تیروئید برخی از مواد غذایی حاوی تركیباتی هستند كه منجر به كاهش عملكرد تیروئید می شوند. بهتر است افراد مبتلا به كم كاری تیروئید این مواد غذایی مانند خانواده كلم، سویا، سیب زمینی شیرین و ... را در رژیم غذایی محدود كنند.

علایمی كه باید جدی بگیریم علایمی كه باید جدی بگیریم كمبود مواد مغذی در بدن خودشان را به صورت های مختلفی نشان می دهند این علایم می تواند شامل خستگی خونریزی لثه، شوره سر و ... باشدمیلیون ها نفر از ما به دلیل رژیم های غذایی مدرن و سبك زندگی كم تحرك دچار حداقل كمبود یك ماده مغذی  هستیم.

طولانی تر شدن رابطه جنسی با ترفندهایی زنانه طولانی تر شدن رابطه جنسی با ترفندهایی زنانه رابطه جنسی واژینال چقدر باید طول بكشد؟ درمانگران جنسی می گویند كه بین 7 تا 13 دقیقه ""مطلوب"" است.رابطه جنسی واژینال كه 10 تا 30 دقیقه طول می كشد ""بیش از حد طولانی"" در نظر گرفته می شود.

عادت هایی كه به مغز آسیب می رسانند عادت هایی كه به مغز آسیب می رسانند همه ما چندین كار است كه انجام می دهیم و می دانیم نباید انجام دهیم اما برخی از این عادات بد می توانند روی مغز تاثیر بگذارند.

روش های درمان سرفه ی كودكان روش های درمان سرفه ی كودكان
خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟

پربحث ترین اخبار طولانی تر شدن رابطه جنسی با ترفندهایی زنانه
پاسخ به سوالات خجالت آور كه نمیتوانید از كسی بپرسید
خوراكی هایی كه باعث تپش قلب می شوند
اتفاقی نادر برای آب وهوای تهران/ شاخص آلودگی هوا در پایتخت چند است؟
پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران تأمین اجتماعی با یك سال تاخیر
1370 مركز خدمات پرستاری در منزل مجوز فعالیت دارند
سازمان محیط زیست و طرح های عوام پسندانه
افزایش درخواست اسكان در اردوگاه های خوی

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۱:۵۰ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴