دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

90 درصد بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی شناسایی شدند
 
تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تاكنون بیش از 90 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی شناسایی شده اند.
17 بهمن 1401،‏ 10:01

كد خبر: 85020071

90 درصد بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی شناسایی شدند تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تاكنون بیش از 90 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی شناسایی شده اند.

معصومه نجفی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل اظهار داشت: با توجه به طراحی سامانه ای برای كودكان بازمانده از تحصیل، این موضوع شفاف شد.

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح شناسایی كودكان بازمانده از تحصیل، فهرست متولدین 6 تا 11 سال با فهرست ثبت نام دانش آموزان در سامانه «سیدا» (سامانه یكپارچه دانش آموزی) مقایسه شد. براساس مقایسه این آمار، مشخص شد 179 هزار و 552 دانش آموز دوره ابتدایی در مدرسه ثبت نام نكرده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اطلاعات سامانه، برای همه دانش آموزان شناسایی شده در همه استان های كشور افراد پیگیركننده از آموزش و پرورش درنظر گرفته شده است و در واقع همه بازماندگان از تحصیل برای دوره ابتدایی پیگیركننده دارند و برای بازگشت به چرخه آموزش پیگیری های لازم انجام می شود.

با بررسی پیگیركننده ها، متوجه شدیم كه از میان 179 هزار و 552 كودك شناسایی شده، برخی به مكان دیگر مهاجرت كرده اند به طور مثال ممكن است دانش آموزی از استان خراسان به كرمان یا حتی به خارج از كشور مهاجرت كرده باشد همچنین نام برخی دیگر به دلیل داشتن بیماری صعب العلاج، قرار گرفتن در گروه كودكان استثنایی یا حتی فوت دانش آموز در فهرست ثبت نامی ها قرار نگرفته است.

وی با بیان اینكه با دقیق شدن آمارها، مسئله شفاف می شود، افزود: همچنین تعدادی دیگر از این فرزندان در مكان های دیگر مانند مدارس مسجدمحور تحصیل می كنند یا یك سری توسط خانواده آموزش می بینند. اكنون مسئله شفاف شده و این شفافیت در حل موضوع به ما كمك بسیاری كرده است.

دانش آموزان قابل برگشت به مدرسه شناسایی و در همه استان ها مقدار قابل توجهی جذب هم انجام شده است

90 درصد بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی شناسایی شدند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه آمار و موضوعات مربوط به طرح بازماندگی از تحصیل در همه استان های كشور شفاف شده است، گفت: دانش آموزان قابل برگشت به مدرسه شناسایی و در همه استان ها مقدار قابل توجهی جذب هم انجام شده است كه در ایام دهه فجر آمارها را به صورت دقیق اعلام می كنیم.

به گزارش ایرنا، بازمانده از تحصیل به افراد در گروه سنی 6 تا 18 سال گفته می شود كه با وجود نیاز به آموزش به دلایل بسیاری در هیچ یك از مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل نیستند. در 2 سال گذشته با توجه به تعطیلی فیزیكی مدارس و آموزش غیرحضوری دانش آموزان بر تعداد این بازماندگان از تحصیل افزوده شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این راستا روز 29 دی در جمع خبرنگاران در بوشهر گفته بود كه بر اساس اطلاعات سامانه «سیدا» و سازمان ثبت احوال كشور، 179 هزار كودك 6 تا 12 ساله بازمانده از تحصیل در سراسر كشور شناسایی شده كه 20 هزار نفر از آنان در مقطع ابتدایی به كلاس های درس بازگردانده شدند.


0 نفر

journalistنازنین میرزایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۶ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۲