دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شورای مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد بیش از 9 هزار معتاد را زیر پوشش دارد
 
یاسوج - ایرنا-دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد گفت: 9 هزار و 465نفر زیرپوشش برنامه های درمانی،آموزشی و سایر حمایت های این شورا در استان هستند.
18 بهمن 1401،‏ 9:43

كد خبر: 85021709

شورای مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد بیش از 9 هزار معتاد را زیر پوشش دارد یاسوج - ایرنا-دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد گفت: 9 هزار و 465نفر زیرپوشش برنامه های درمانی،آموزشی و سایر حمایت های این شورا در استان هستند.

سید ناصر رضایی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: 27 مركز نگهداری معتادان،21 مركز ترك اعتیاد و یك مركز اجتماع محور برای درمان معتادان در كهگیلویه و بویراحمد فعالیت می كند.

وی بیان كرد: از سال گذشته تاكنون 21 طرح برای اشتغال بهبود یافتگان از دام اعتیاد با سرمایه گذاری یك میلیارد و 190 میلیون تومانی در استان اجرا شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد تصریح كرد: این طرح ها از سوی سازمان های مردم نهاد پیشنهاد و پس از تایید شورای مواد مخدر استان اجرا شد.

رضایی تاكید كرد: همچنین از ابتدای سال 1400 تاكنون 935 نفر بهبود یافته از دام اعتیاد در استان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند كه این آموزش ها در قالب 59 دوره تحقق یافته است.

وی خاطرنشان كرد: تاكنون پنج كانون یاریگران كار در استان بهره برداری شده و 12 كانون دیگر در دست اجراست.

رضایی با اشاره به اینكه طرح یاریگران زندگی مهمترین برنامه پیشگیری از اعتیاد در استان است ابراز كرد: یكهزار و 111 مدرسه متشكل 110 هزار دانش آموز در كهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش این طرح هستند.

وی تاكید كرد:طرح یاریگران زندگی با هدف خود مراقبتی دانش آموزان و با همكاری آموزش و پرورش در مدارس استان در دست اجراست.

رضایی افزود: طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش و ارتقای سطح آموزش به منظور كاهش آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان برای سه گروه تاثیرگذار در نظام آموزشی شامل دانش آموزان، والدین و اولیای مدارس می باشد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: توزیع هفت هزار و 500 نسخه بروشور آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی با شركت سه هزار و 900 نفر و مشاوره تلفنی رایگان به منظور راهنمایی 600 نفر در دانشگاه ها از دیگر اقدام ها برای پیشگیری از اعتیاد در استان است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز است پیشگیری و كاهش سوء مصرف مواد مخدر به صورت تخصصی و هدفمند از سوی متولیان امر انجام شود تا شاهد كنترل، مهار اعتیاد و آثار مثبت اقدامات انجام شده باشیم.

رضایی اظهار كرد: با آموزش های عمومی، آگاه سازی خانواده ها و به تبع آن جوانان، كنترل حاشیه نشینی و عزم عمومی می توان در جهت كنترل و مبارزه مواد مخدر اقدامات موثری انجام داد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال 6 هزارو 320 كیلو گرم مواد مخدر در این استان كشف شده است.

رضایی تاكید كرد: در این مدت همچنین یكهزار و 663 نفر قاچاقچی مواد مخدر در كهگیلویه و بویراحمد دستگیر شده اند.


0 نفر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۲ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵