دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اجرای طرح CBR گامی مهم در جهت شناسایی دقیق معلولین
 
مدیر كل بهزیستی استان كرمان با اجرای طرح C.B.R در سطح استان علاوه بر شناسایی دقیق و خانه به خانه افراد دارای معلولیت مسیر های توانمند سازی از جمله حرفه آموزی، معرفی افراد دارای معلولیت واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال، معرفی به كارفرمایان، آموزش افراد خانواده جهت توانمند سازی فرد دارای ...
اجرای طرح CBR گامی مهم در جهت شناسایی دقیق معلولین مدیر كل بهزیستی استان كرمان با اجرای طرح C.B.R در سطح استان علاوه بر شناسایی دقیق و خانه به خانه افراد دارای معلولیت مسیر های توانمند سازی از جمله حرفه آموزی، معرفی افراد دارای معلولیت واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال، معرفی به كارفرمایان، آموزش افراد خانواده جهت توانمند سازی فرد دارای معلولیت وسایر خدمات تخصصی؛ اجرایی شده و تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از كرمان؛ دكتر علیرضا وحید زاده در نشست دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در كرمان با بیان اینكه فعالیت سازمان بهزیستی در راستای آموزش مهارت های زندگی است، گفت: خیلی از اختلالات و ناهنجاری هایی كه در روابط اجتماعی احساس می كنیم، به بحث مهارت ارتباطی، مهارت اجتماعی و مهارت زندگی بر می گردد و فعالیت های بهزیستی در این بخش معطوف است.

وی با اشاره به اینكه حجم مطالبات مردم از بهزیستی بالا رفته است، افزود: دستگاه های حمایتی به شدت در معرض مطالبه گری های اجتماعی قرار داشته و نیاز به حمایت بیرونی دارند، زیرا تامین منابع برای آنها سخت شده است.

مدیر كل بهزیستی استان كرمان؛ با اشاره به اینكه بهزیستی در تامین كمك هزینه های درمان، دارو، توانبخشی، آموزش، اشتغال و ... مددجویان این نهاد نقش ایفا می كند، تصریح كرد: بخش بالایی از خدمات بهزیستی با كمك مراكز غیردولتی انجام می شود و بدلیل وضعیت اقتصادی كشور اكثر آنها در تامین هزینه های جاری خود با مشكلات عدیده ای روبرو شده اند و در شرف تعطیلی هستند و باید در این خصوص فكر اساسی كرد.

دكتر وحیدزاده ادامه داد : با توجه به نوع مطالبه جامعه از بهزیستی، اقتضا می كند؛ همه مسئولین در این خصوص همراهی كرده و بسیج شوند تا نیازهای اولویت دار شناسایی و برای بودجه ریزی اقدام شود.

وی در مورد نحوه شناسایی افراد دارای معلولیت در جامعه با عنوان اینكه هیچ خانواده چند معلولیتی شناسایی نشده ای در استان وجود ندارد، خاطرنشان كرد: با اجرای طرح C.B.R در سطح استان علاوه بر شناسایی دقیق و خانه به خانه افراد دارای معلولیت مسیر های توانمندسازی از جمله حرفه آموزی، معرفی افراد دارای معلولیت واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشتغال، معرفی به كارفرمایان، آموزش افراد خانواده جهت توانمندسازی فرد دارای معلولیت وسایر خدمات تخصصی؛ اجرایی شده و تداوم دارد.

مدیر كل بهزیستی استان كرمان از رسانه ها درخواست كرد: در راستای روشنگری افكار اجتماعی در جامعه تلاش كنند.

اداره كل بهزیستی استان كرمان
منبع خبر:
سلامت
   تاریخ: ۲۰:۴۷ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۲