دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

دانشگاه علوم پزشكی دزفول از تجربیات بیمارستان توانبخشی رفیده استفاده می كند
 
به گزارش روابط عمومی بیمارستان توانبخشی رفیده؛

دانشگاه علوم پزشكی دزفول از تجربیات بیمارستان توانبخشی رفیده استفاده می كند

مسئولان دانشگاه علوم پزشكی دزفول، امروز (سه شنبه) به منظور استفاده از تجربیات بیمارستان توانبخشی رفیده در ایجاد مركز توانبخشی و گسترش خدمات توانبخشی در مراكز زیر مجموعه این دانشگاه، از بخش های مختلف این بیمارستان دیدن كردند.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی بیمارستان توانبخشی رفیده، نرجس كاظمی مدیر مركز مطالعات دانشگاه علوم پزشكی دزفول و نادیا آیرمی دبیر پایش اعتبار بخشی های دانشگاه دزفول، به نمایندگی از این دانشگاه، در برنامه بازدید از بیمارستان توانبخشی رفیده شركت داشتند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشكی دزفول در این برنامه، از امكانات توانبخشی در بخش های استروك (سكته مغزی)، توانبخشی آسیب های مغزی_نخاعی، توانبخشی نورولوژی و واحدهای فیزیوتراپی، كاردرمانی، شنوایی شناسی و گفتاردرمانی دیدن كرده و سرپرستاران و مسئولان واحدهای توانبخشی، درباره چگونگی فعالیت بخش ها، روند بهبودی و پیشرفت بیماران توضیح دادند.

این درحالی است كه چندی پیش و در جریان بازدید دكتر سعید كریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از بیمارستان توانبخشی رفیده، موضوع گسترش حوزه توانبخشی و اختصاص بخشی از تخت های بستری در بیمارستان های عمومی به خدمات توانبخشی مطرح و تاكید شده بود كه با گسترش بخش های بستری توانبخشی، افراد نیازمند به این خدمات كه اكثرا در صف طولانی بستری در بیمارستان رفیده قرار می گیرند، می توانند بموقع از خدمات توانبخشی استفاده كنند و زمان طلایی برای بهبودی را از دست نمی دهند.

سخنان معاون وزارت بهداشت درباره اهمیت خدمات توانبخشی سبب شده است تا برخی از دانشگاه های علوم پزشكی كشور درصدد ایجاد بخش های بستری توانبخشی برای افراد نیازمند به این خدمات باشند.

بیمارستان توانبخشی رفیده با 80 تخت بستری و كلینیك های مختلف، تنها بیمارستان تخصصی توانبخشی در كل كشور است كه براساس استانداردهای روز دنیا، انواع خدمات تخصصی حوزه توانبخشی را به صورت بستری و سرپایی،به بیماران، افراد دارای معلولیت و نیازمندان ارائه می دهد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: شاهی - نعیمی پور

   تاریخ: ۲۰:۱۸ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۶