دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

فیلم | راه اندازی بخش جراحی قلب باز در مراغه
 
مراغه- ایرنا- جراحی قلب باز در مركز آموزشی و درمانی امیرالمومنین(ع) مراغه با ظرفیت پذیرش 16 نفر و 2 اتاق عمل راه اندازی شد.
18 بهمن 1401،‏ 19:39

كد خبر: 85023022

به گزارش ایرنا رئیس دانشكده علوم پزشكی مراغه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: این بخش تخصصی كه علاوه بر 2 اتاق عمل، چهار تخت مراقبت های ویژه دارد، در فضایی با زیربنای 450 مترمربع و با صرف هفت میلیارد تومان ایجاد شده برای نیازهای بیماران قلبی جنوب آذربایجان شرقی و حتی شهرستان های جنوبی آذربایجان غربی پاسخگو خواهد بود.

فیلم | راه اندازی بخش جراحی قلب باز در مراغه

دكتر اللهوردی ارجمند افزود: امروز همچنین بخش مراقبت های ویژه نیز با 12 تخت ICU و با بیش از هفت میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید و با افتتاح این بخش تخت های ویژه این مركز به 29 تخت رسید.

درمانگاه تخصصی مركز آموزش و درمانی امیرالمومنین(ع) مراغه هم در دولت مردمی روند پیشرفت را طی كرده و اكنون با حضور متخصصان قلب و عروق، غدد، داخلی، چشم پزشكی، جراحی كلیه و مجاری ادرار، نورولوژی (مغزو اعصاب)، طب فیزیك و توانبخشی و روانپزشكی به اهالی منطقه خدمات ارایه می كند.

مركز آموزشی و درمانی امیرالمومنین (ع) مراغه با 180 تخت بستری علاوه بر ارائه خدمات بخش در بخش های عفونی داخلی نورولوژی، جراحی چشم، جراحی ارولوژی (كلیه و مجاری ادرار)،گوش، حلق، بینی و خدمات ارایه آنژیوگرافی به بیماران قلبی نیازمند عمل باز نیز خدمات عرضه خوهد كرد.

به زودی چهار تخت مراقبت های ویژه مغزی، SCU، دندانپزشكی و فیزیوتراپی نیز به ظرفیت درمانی آن اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا رئیس دانشكده علوم پزشكی مراغه 28 آذر سال جاری در نشست خبری خود گفته بود كه «به زودی ظرفیت آنژیوگرافی این بیمارستان دو برابر، و برای اولین بار بخش عمل جراحی باز در این بیمارستان راه اندازی می شود».

ماهانه 300 تا 350 مورد آنژیوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) انجام می شود و بیماران قلبی منطقه در صورت نیاز به عمل باز برای دریافت نوبت در تبریز، 6 تا هفت ماه انتظار می كشند.

بیماری قلبی و عروقی سال هاست كه اصلی ترین عامل مرگ و میر در مراغه به شمار می رود.


0 نفر

journalistعلی رضا فولادی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۴۷ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۲۰۲