دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

وزیر بهداشت: سیاست وزارت توسعه مراكز جامع سلامت روستایی است
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: یكی از سیاستهای اصلی این وزارتخانه، توجه ویژه به بهداشت از طریق توسعه و تجهیز خانه های بهداشت و مراكز جامع سلامت روستایی است تا در بعد پیشگیری از بیماریها، فعال تر شویم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: یكی از سیاستهای اصلی این وزارتخانه، توجه ویژه به بهداشت از طریق توسعه و تجهیز خانه های بهداشت و مراكز جامع سلامت روستایی است تا در بعد پیشگیری از بیماریها، فعال تر شویم.

وزیر بهداشت: سیاست وزارت توسعه مراكز جامع سلامت روستایی است
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دكتر بهرام عین اللهی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های حوزه بهداشت و سلامت استان كردستان اظهار كرد: توجه به حوزه بهداشت، به منزله ظرفیتی است كه در پیشگیری از بروز بیماری ها نقش ویژه ای دارد.

وی با بیان اینكه امروز در كردستان طرحهای ویژه ای بهره برداری شد، افزود: یكی از بهترین طرحها، مركز پیوند مغز استخوان است كه كاری منحصر بفرد و كم نظیر در كشور به شمار می رود و زحمات زیادی برای بخشهای مختلف آن كشیده شده است و یك طرح علمی كامل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اضافه كرد: این بخش دارای اتاق كلین روم است و میزان تهویه هوا و امكانات و دستگاههای آماده سازی سلولهای مغز استخوان ویژه ای دارد كه در منطقه می تواند یك كار استثنایی محسوب شود.

وی به هزینه كرد 20 میلیارد تومانی این طرح اشاره كرد و گفت: سهم خیرین در این طرح 6 میلیارد تومان است كه خیرین سلامت، همواره یار و یاور حوزه بهداشت و درمان هستند و به واسطه مشاركت در نجات جان انسانها، باقیات و صالحاتی برای آنان به جا می ماند.

وی همچنین به راه اندازی دستگاه پیشرفته پت سی تی اسكن در بیمارستان كوثر سنندج اشاره كرد و گفت: این دستگاه بسیار پیشرفته برای تشخیص سرطان است و به قیمت امروز 80 میلیارد تومان هزینه شده است.

دكتر عین اللهی با بیان اینكه تا پیش از این مردم كردستان مجبور بودند برای روند درمان به استانهای دیگر مراجعه كنند، افزود: با راه اندازی این دستگاه، برنامه درمانی مشخص و بیمار بر اساس آن روند درمان را آغاز می كند.

وی گفت: امروز تعدادی خانه بهداشت در روستاهای استان بصورت وبیناری بهره برداری می شود كه در توسعه بهداشت روستایی نقش موثری دارد.

عین اللهی از آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان شهید بهشتی قروه خبر داد و گفت: این طرح در سفر رییس جمهور به كردستان مصوب شد كه امیدواریم با تخصیص زودهنگام اعتبار در كوتاهترین زمان احداث و به سرعت نیاز مردم برای دسترسی به مركز سلامت مطلوب را برطرف كند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی درباره جذب متخصص برای بیمارستان های كردستان یادآوری كرد: با توجه به تبصره 7 ماده 14، دانشگاه علوم پزشكی می تواند نیروهای متخصص راجذب كند و محدودیتی نداریم ولی اعتقاد داریم كه در این مناطق افراد بومی جذب شوند چرا كه در كنار ماندگاری در استان می توانند تجربه كسب كنند.

وی افزود: ساخت دانشكده داروسازی سنندج را در برنامه داریم كه افزون بر آن در تمامی رشته ها، امكان تربیت نیرو در دانشگاه علوم پزشكی كردستان را داریم.

به گفته دكتر عین اللهی، دانشگاه علوم پزشكی كردستان درخواست رشته های تخصصی را داشت كه در شورای گسترش در دست بررسی است.

وی ابراز امیدواری كرد كمبودها و مشكلات كردستان در حوزه بهداشت و سلامت با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشكی كردستان برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای بهره برداری از 27 طرح بهداشتی و درمانی به كردستان سفر كرده است.

برچسب ها
- وزیربهداشت

اخبار مرتبط اجرای سراسری طرح پزشك خانواده از اردیبهشت 1402/سونوگرافی خانم ها باید توسط خانم ها انجام شود
سفر وزیر بهداشت به ارومیه و بررسی وضعیت مصدومان زلزله خوی
دستور وزیر بهداشت برای بررسی علت حادثه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج
فردا، بررسی طرح استیضاح وزیر بهداشت در كمیسیون
عین اللهی: داروهای خاص را به طور سهمیه بندی توزیع می كنیم

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 0 + 0 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار هشدار وقوع سیل در 27 استان
بهترین زمان مصرف قرص آهن
بهترین رژیم غذایی برای افسردگی كدام است؟
راه حل فین تك برای پرداخت های فوری مراقبت های بهداشتی
دقیقاً چند قدم در روز برای كاهش وزن نیاز است؟
ماجرای استخدام غیرقانونی دختر و داماد وزیر بهداشت
چگونه یك خانواده آرام تر داشته باشیم
آیا دویدن معكوس بهتر كالری می سوزاند ؟
بارش برف و باران در كشور/ خطر لغزندگی جاده ها در پی فعالیت سامانه بارشی
سبزی پركابردی كه كبد چرب را سه سوته درمان می كند!
چرا مواد طبیعی برای پوستی سالم و درخشان بهتر هستند؟
درمان سرفه كودكان زیر 2 سال
عوارض مصرف بی رویه خرما چیست؟
جنگل های بلوط زاگرس را نجات دهیــــــم
كارت به كارت در مطب ممنوع است/ تخلفات را پیامك كنید
چگونه از هندزفری استفاده كنیم كه گوشمان آسیب نبیند؟
آیا مكمل های كلاژن واقعا در جوان سازی پوست موثرند؟
والدین دانش آموزان مسموم شده در قم: تا وقتی علت مسمومیت مشخص نشده، مدارس را تعطیل كنید
حذف ارز دارو و مواد غذایی جلوی قاچاق را گرفت؟
شناخت؛ پیشگیری و درمان فرسودگی شغلی

پیشنهاد سردبیر بهترین زمان مصرف قرص آهن بهترین زمان مصرف قرص آهن یافتن و استفاده از مكمل آهنی كه برای معده شما مناسب است و جذب آهن را بهبود می بخشد، سازگاری شما را با دریافت مكمل آسان تر می كند. آهن فعال از نظر بالینی ثابت شده است كه جذب 2 برابری سولفات آهن را بهتر می كند.

طاسی فرزند مربوط به ژن مادر است یا پدر؟ طاسی فرزند مربوط به ژن مادر است یا پدر؟ سابقه خانوادگی در طاسی مهمترین عامل در تعیین سرنوشت و طاس شدن افراد است.

چگونه از هندزفری استفاده كنیم كه گوشمان آسیب نبیند؟ چگونه از هندزفری استفاده كنیم كه گوشمان آسیب نبیند؟ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه:« آسیب به شنوایی برمی گردد به شدت و مدت زمان صدایی كه به گوش می رسد، هر قدر این صدا بلندتر و شدت آن بیشتر باشد در مدت زمان كوتاه تری به گوش آسیب می رسد.» تاكید كرد:« به كار بردن غلط هندزفری و گوش دادن طولانی به مدت صداهای بلند از طریق هندزفری موجب كم شنوایی و وزوز گوش می شود.»

6 تمرین برای تقویت عضلات كمر 6 تمرین برای تقویت عضلات كمر اگر از كمردرد رنج می برید، تنها نیستید – تقریباً 80 درصد از بزرگسالان در مقطعی از زندگی خود كمردرد را تجربه می كنند.

با طرد شدن از طرف خانواده چكار كنیم؟ با طرد شدن از طرف خانواده چكار كنیم؟ طرد شدن از طرف خانواده ممكن است یكی از سخت ترین چیزهایی باشد كه یك فرد می تواند با آن روبرو شود.

بهترین رژیم غذایی برای افسردگی كدام است؟ بهترین رژیم غذایی برای افسردگی كدام است؟  ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی قوی تر از آن چیزی است كه بسیاری تصور می كنند. متخصصان تغذیه و محققان به بررسی این موضوع پرداخته اند كه آیا چیزی كه می خورید می تواند خطر یا علائم افسردگی را افزایش یا كاهش دهد و پاسخ ساده «بله» است.

درمان سرفه كودكان زیر 2 سال درمان سرفه كودكان زیر 2 سال در این مطلب درمان های خانگی برای كودكان زیر 2 سال گردآوری شده است.

آیا دویدن معكوس بهتر كالری می سوزاند ؟ آیا دویدن معكوس بهتر كالری می سوزاند ؟ دویدن از دیرباز به عنوان یكی از كارآمدترین، راحت ترین و مفیدترین تمرینات در نظر گرفته می شود. اما برخی ادعا می كنند كه شما از روش كلاسیك ورزش با یك تكنیك جدید بیشتر بهره می برید.

روش های درمان سرفه ی كودكان روش های درمان سرفه ی كودكان
خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟

پربحث ترین اخبار پاسخ به سوالات خجالت آور كه نمیتوانید از كسی بپرسید
طولانی تر شدن رابطه جنسی با ترفندهایی زنانه
خوراكی هایی كه باعث تپش قلب می شوند
چگونه با كودك مبتلا به «لكنت زبان» رفتار كنیم؟
مواد غذایی ضد سرطان را بشناسیم
در فصل سرما مراقب تحلیل عضله ها باشید
ایران در مسیر گرسنگی؟
سالانه بیش از 135 هزار ایرانی به سرطان مبتلا می شوند

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۴:۴۵ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۶