دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بیش از 6 هزار سالمند در كشور از خدمات مراكز روزانه سالمندی استفاده می كنند
 
تهران - ایرنا - مدیركل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی كشور گفت: 150 مركز روزانه سالمندی در كشور فعالیت دارند كه 6 هزار و 647 نفر سالمند از خدمات این مراكز استفاده می كنند.
18 بهمن 1401،‏ 10:54

كد خبر: 85022085

بیش از 6 هزار سالمند در كشور از خدمات مراكز روزانه سالمندی استفاده می كنند تهران - ایرنا - مدیركل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی كشور گفت: 150 مركز روزانه سالمندی در كشور فعالیت دارند كه 6 هزار و 647 نفر سالمند از خدمات این مراكز استفاده می كنند.

رامین رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری توانستیم با تلاش همكاران خود در استان ها، مجوز تاسیس 140 مركز روزانه سالمندی را در مناطق محروم دریافت كنیم كه به بخش قابل توجهی از این مراكز از طریق صرفه جویی های مختلف از اعتبارات، یارانه نیز تعلق گرفت.

وی با تاكید براینكه فعالیت مراكز روزانه سالمندی فقط نگهداری نیست و نگهداری در مراكز شبانه روزی اتفاق می افتد، گفت: در این مراكز بیشتر به ارتقای توانمندی های سالمندان توجه دارند. در واقع سالمندان بهره مند از خدمات این مراكز، آن دسته از سالمندانی هستند كه خانواده آنها به دلیل مشغله محدودیت هایی برای نگهداری و مراقبت از سالمند در منزل دارند یا سالمند به دلیل كهولت سن یا به علت بیماری های مختلف با محدودیت هایی مواجه هستند.

مدیركل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشكی سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: این سالمندان نیازمند آن هستند كه آموزش هایی را دریافت كنند، توانبخشی شوند یا به مهارت های دوره سالمندی نیاز دارند كه در مراكز روزانه سالمندی به آنها ارائه می شود.

بیش از 6 هزار سالمند در كشور از خدمات مراكز روزانه سالمندی استفاده می كنند

اجرای طرح ارتقای دهان و دندان برای كودكان معلول

رضایی به اجرای طرح ارتقای دهان و دندان برای كودكان معلول اشاره كرد و گفت: این طرح امسال در 6 استان اجرا شد.

وی اضافه كرد: طرح ارتقای دهان و دندان برای كودكان معلول سال گذشته به صورت آزمایشی در استان كرمان اجرا شده بود و امسال در استان های خراسان جنوبی، كردستان، ایلام، بوشهر و سیستان و بلوچستان توسعه پیدا كرد.

به گزارش ایرنا، اكنون 84 میلیون و 973 هزار نفر جمعیت كل كشور است كه از این تعداد، هشت میلیون و 863 هزار نفر برابر با 10.43 درصد كل جمعیت را سالمندان تشكیل می دهند. از هشت میلیون و 863 هزار نفر جمعیت سالمند كشور، چهار میلیون و 268 هزار نفر آنان مردان و چهار میلیون و 595 هزار نفر آنان، زنان هستند.

همچنین حدود یك میلیون و 600 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند. طبق آمار جامعه جهانی، معلولان 10 تا 15 درصد از جمعیت را تشكیل می دهند كه در ایران این آمار 10 درصد محاسبه می شود كه سه درصد از آنها معلولیت شدید و خیلی شدید دارند. براین اساس جمعیت معلولان ایران بین هشت میلیون نفر برآورد می شود. حدود یكهزار كودك دارای معلولیت یا نیازمند درمان زیر 16 سال نیز در مراكز بهزیستی به سرمی برند كه بی سرپرست یا فاقد سرپرست مؤثر هستند.


0 نفر

journalistسادات حسینی خواه
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۷ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷