دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

طراحی پروژه ای برای شناسایی مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان
 
پروژه ای با حمایت اتحادیه اروپا و انگلیس در ماه مارس راه اندازی خواهد شد تا برنامه ای را برای شناسایی مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان طراحی کند.
طراحی پروژه ای برای شناسایی مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان
پروژه ای با حمایت اتحادیه اروپا و انگلیس در ماه مارس راه اندازی خواهد شد تا برنامه ای را برای شناسایی مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان طراحی کند.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایندیپندنت، یک برنامه ایمنی برخط جدید که می تواند به کاهش بازدید و تقاضا برای محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان کمک کند، قرار است توسط کارشناسان اتحادیه اروپا و انگلیس راه اندازی شود.

پروژه Project Protech در ماه مارس برای ایجاد برنامه ای به نام Salus راه اندازی می شود که می تواند محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان را در زمان واقعی با استفاده از یادگیری ماشینی در دستگاه کاربر شناسایی کند. کارشناسان پشت این پروژه می گویند که این برنامه می تواند روی دستگاه های افرادی که در معرض خطر دسترسی به محتوای کودک آزاری هستند نصب شود و به طور خودکار آن را شناسایی و مسدود کند. به گفته آن ها این برنامه به کاهش تقاضا برای چنین محتوایی کمک می کند.

این پروژه 1.8 میلیون پوندی توسط کمیسیون اروپا و یک بیمارستان دانشگاهی در برلین راه اندازی می شود، اما توسط شرکت فناوری انگلیسی SafeToNet ساخته شده است.

محققان می گویند: منحصر به فرد بودن این برنامه در قابلیت های تشخیص آن است که می تواند ابزاری حیاتی برای پیشگیری طولانی مدت از محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان با کار در کنار روش های پیشگیری فعلی باشد.

تام فارل، مدیرعامل SafeToNet گفت:ما معتقدیم که در حال حاضر، پیشگیری فنی نقش بزرگی در مقابله با مصرف و تقاضا برای مواد آزار جنسی کودکان دارد.

بنیاد تماشای اینترنت (IWF) بزرگترین خط تلفن اروپا که به یافتن و حذف تصاویر و ویدیو های سوء استفاده جنسی از کودکان از اینترنت اختصاص دارد، نیز از این پروژه حمایت می کند.

دن سکستون، مدیر ارشد فناوری در این بنیاد گفت: تقاضا برای تصاویر و ویدیو هایی از کودکانی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند، زیاد است. در سال 2022، این بنیاد بیش از 255 هزار URL را از اینترنت حذف کرد که حاوی مطالب تایید شده سوء استفاده جنسی از کودکان بود. اما ما می دانیم که یافتن و حذف این محتوا برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی از کودکان کافی نیست، به همین دلیل است که ما خوشحالیم که نقش خود را در این پروژه برای آموزش و آزمایش نرم افزاری که می تواند حیاتی باشد، ایفا کنیم.

وی در ادامه گفت: ما با همکاری با سازمان های متخصص در اتحادیه اروپا و انگلیس اطمینان می دهیم که تأثیر در نظر گرفته شده برای این پروژه تا حد امکان برای کمک به کودکان در سراسر جهان است.
   تاریخ: ۰۷:۵۸ - ۰۹/۱۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹