دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مراقبت های شنوایی سنجی باعث کاهش 60 درصد ناشنوایی می شود
 
خرم آباد - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مراقبت های اولیه شنوایی سنجی باعث کاهش 60 درصدی ناشنوایی می شود.
13 اسفند 1401،‏ 9:17

کد خبر: 85046482

مراقبت های شنوایی سنجی باعث کاهش 60 درصد ناشنوایی می شود خرم آباد - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مراقبت های اولیه شنوایی سنجی باعث کاهش 60 درصدی ناشنوایی می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر مریم کوشکی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی شنوایی افزود: با توجه به اهمیت برنامه سلامت گوش و پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی هر ساله سوم مارس مصادف با 12 اسفند به عنوان روز جهانی شنوایی نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: شعار روز جهانی شنوایی در سال 1401 «مراقبت از گوش و شنوایی برای همه، بیایید آن را به واقعیت تبدیل کنیم» نامگذاری شده که به اهمیت مراقبت های بهداشتی گوش تاکید دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: کم شنوایی بر بسیاری از ابعاد زندگی افراد تاثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد و این در حالی است که، رعایت مراقبت های بهداشتی اولیه می تواند بیش از 60 درصد نیاز به خدمات مراقبت های گوش و شنوایی را کاهش دهد.

دکتر کوشکی افزود: خوشبختانه بیش از 50 درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی بزرگسالان و 60 درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی کودکان با اجرای برنامه های پیشگیری و مراقبت در نظام سلامت قابل پیشگیری اولیه هستند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مراقبت های بهداشتی اولیه گوش و شنوایی، اظهار داشت: گوش نکردن به اصوات بلند یا موسیقی با صدای بلند، استفاده از گوش گیر در محیط های پر سر و صدا، وارد نکردن اجسام خارجی مانند گوش پاک کن، سنجاق و انواع روغن به مجرای گوش از جمله مراقبت های بهداشتی اولیه برای پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی می باشد.


0 نفر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۳۵ - ۱۳/۱۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹