دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

امكان مكانیابی تماس گیرندگان با اورژانس در دو استان/ فراهم شدن زیرساخت ها در ٢٧ دانشگاه
 
موضوع امكان مكانیابی تماس گیرندگان با اورژانس در سال 98 به جد پیگیری شد پس از آنكه فیلمی از تماس كودكی با اورژانس برای نجات جان مادرش و تلاشش برای راهنمایی ماموران برای رسیدن هر چه زودتر به خانه شان، در فضای مجازی منتشر شد؛ به گفته سخنگوی سازمان اورژانس كشور از سال گذشته امكان موقعیت یابی تماس ...
امكان مكانیابی تماس گیرندگان با اورژانس در دو استان/ فراهم شدن زیرساخت ها در ٢٧ دانشگاه مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا اظهار كرد: یكی از آرزو های سازمان اورژانس كشور این است كه زمان تماس مددجو تا اعزام آمبولانس كاهش پیدا كند به همین خاطر تمام تلاش خود را به كار گرفتیم به عنوان سعی می كنیم مثال سوالات كلیدی تری را از مصدومان بپرسیم تا نوع ناوگانی را كه نیاز است اعزام كنیم، تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: اما همواره یكی از مشكلاتی كه وجود داشت دادن آدرس دقیق توسط مددجو بود و همیشه این یكی از معضلات سازمان اورژانس كشور بود. خوشبختانه از سال گذشته توانستیم امكان موقعیت یابی تماس گیرندگان را داشته باشیم و در دو استان تهران و خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرا شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس كشور افزود: امیدواریم كه هر چه سریع تر بتوانیم این طرح را در تمام شهرها و جاده های كشور ایجاد كنیم؛ البته تاكنون 27 دانشگاه در سطح كشور زیرساخت های لازم را به همین منظور ایجاد كردند اما منتظر هستیم كه قسمت پایلوت طرح ها انجام شود.

خالدی تاكید كرد: تا به اینجا بررسی ها نشان داده كه زمان مكالمه بین اپراتور 115 با مددجو بسیار كاهش پیدا كرده است. این طرح بسیار كمك كننده بوده است به خصوص در جاده ها باعث شده تا اعزام آمبولانس از پایگاه نزدیك تر فراهم شود.

وی ادامه داد: مكانیابی تماس گیرندگان با اورژانس چند نكته مثبت داشته كه یكی از آن ها كاهش زمان مكالمه كارشناسان 115 با مددجو است، یك نكته دیگر این است كه می توانیم پایگاه نزدیك تر را شناسایی كنیم. همچنین گاهی یك آمبولانس اورژانس در مسیر برگشت از ماموریت است كه با توجه به این مسیر می توانیم ماموریت جدیدی را به تكنسین ها اعلام كنیم.

سخنگوی سازمان اورژانس كشور افزود: هنگامی كه لوكیشنی مددجو در دسترس باشد ، می توان با استفاده از مسیریاب ها بهترین مسیر را شناسایی كرد و در اختیار پرسنل 115 قرار داد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۰۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۶