دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

15 هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص یافت
 
آق قلا- معاون اول رئیس جمهور گفت: برای ایجاد اشتغال در روستاها، 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته كه تاكنون 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.
15 هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص یافت آق قلا- معاون اول رئیس جمهور گفت: برای ایجاد اشتغال در روستاها، 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته كه تاكنون 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در آیین بهره برداری از طرح تولیدی و اشتغالزایی روستایی گلستان اظهاركرد: با موافقت رهبر معظم انقلاب، برای رفع دغدغه اشتغال در روستاها، 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت كه تاكنون 15 هزار میلیارد تومان با نرخ 6، هشت و كمتر از این میزان در روستاهای مرزی اعطا شده است.

وی بیان كرد: این میزان اعتبار قادر خواهد بود برای 280 هزار نفر شغل ایجاد كرده كه البته هفت هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر هم از این محل وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه كرد: پروژه های بزرگی در روستاها كشور برای توسعه و عمران در دست اجرا است و مردم هر منطقه بر اساس مزیت های موجود، به مشاغل خاصی روی می آوردند.

جهانگیری گفت: كشور با تحریم های ظالمانه آمریكا روبرو است كه معیشت و اقتصاد مردم را هدف قرار داده به گونه كه مردم نتوانند زندگی خود را اداره كنند.

وی ادامه داد: ویروس كرونا به صورت طبیعی همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده و این عوامل بر روی اقتصاد تاثیر گذاشته است.

جهانگیری با اشاره به اشتغالزایی در روستای عطاآباد گفت: مردم روستا نشان دادند كه می توان از فرصت ها نهایت بهره را برد و نام عطاآباد به عنوان روستایی با پنج هزار نفر جمعیت و بدون بیكار در كشور ماندگار خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه كرد: عطاآباد می تواند الگو و نمونه ای برای سایر روستاهای كشور بوده و باید آن را رسانه ها بازتاب دهند.

وی بیان كرد: برای كنترل آسیب های اجتماعی چندین جلسه خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم یكی از موارد مطرح شده حاشیه نشینی بود كه باید مهاجرت روستاییان به شهرها كاهش یابد كه برای این منظور باید شغل ایجاد شود.

جهانگیری به خدمات رسانی در روستاها اشاره كرد و گفت: هم اكنون از 14 هزار روستای گازكشی شده در سال 92 به 35 هزار روستا رسیده ایم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۲۷ - ۰۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۲