دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

احتمال اختصاص بودجه ویژه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان
 
عضو كمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس گفت: تلاش خواهد شد در بودجه سال 1400، پیشنهاداتی در جهت افزایش اعتبارات برای نهادهای حمایتی به ویژه از نهادهایی كه از معلولان حمایت می كنند ارائه شود.
احتمال اختصاص بودجه ویژه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان
عضو كمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس گفت: تلاش خواهد شد در بودجه سال 1400، پیشنهاداتی در جهت افزایش اعتبارات برای نهادهای حمایتی به ویژه از نهادهایی كه از معلولان حمایت می كنند ارائه شود. - اخبار اجتماعی -
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو كمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولین، گفت: این قانون در سال 96 در مجلس مصوب و ابلاغ شد كه دولت با استدلال كمبود منابع آن را اجرا نكرد.

وی با بیان اینكه به دلیل كمبود منابع كشور و محدودیت ها همه اعتبارات لازم برای اجرای این قانون در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: البته در سال های گذشته پیشنهاداتی كه از سوی نمایندگان در مورد مددجویان كمیته امداد و بهزیستی ارائه شده است مورد استقبال قرار گرفته است و تلاش خواهد شد در بودجه سال 1400 نیز پیشنهاداتی برای افزایش اعتبارات نهادهای حمایتی به ویژه نهادهایی كه از معلولان حمایت می كنند ارائه شود.

نماینده شاهین شهر در مجلس با اعلام اینكه به دنبال ایجاد منابع جدید در بودجه سال آینده برای اختصاص به نهادهای حمایتی و اجرای برخی از قوانین به مانند قانون جامع حمایت از معلولین هستیم، عنوان كرد: اگر منابع جدیدی تعریف شود، قطعاً به این حوزه ها اختصاص می یابد.

حاجی دلیگانی اضافه كرد: قطعا نمایندگان تلاش خواهند كرد از تبصره 14 بودجه كه مربوط به هدفمندی یارانه هاست منابع جدیدی را تعریف كنند تا به بهزیستی كه به معلولان و مددجویان خدمات ارائه می كنند اختصاص داده شود.

عضو كمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس اظهار داشت: قطعاً بودجه مناسب برای اجرای قانون حمایت از معلولین در نظر خواهیم گرفت، البته ممكن است با آن عددی كه مورد نیاز اجرای قانون است فاصله داشته باشد اما تلاش خواهیم كرد بودجه این بخش را نسبت به بودجه پیشنهادی دولت بیشتر كنیم تا بتوانیم این قانون را اجرا كنیم.

كاهش فوتی های ناشی از كرونا در مراكز نگهداری معلولان و سالمندان
معلولان و یك درخواست از رئیس مجلس!
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۵۱ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸