دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کاهش حمایت های بیمه ای از بیماران تالاسمی/ هزینه درمان یک بیمار تالاسمی ماهانه بین 5 تا 8 میلیون تومان است
 
دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور با بیان اینکه حمایت بیمه ای از داروها و درمان بیماران تالاسمی کمتر شده است، گفت: امروز یک بیمار تالاسمی اگر بخواهد یک درمان معمولی و نه درمان استاندارد انجام دهد، ماهانه بین 5 تا 8 میلیون تومان باید از جیب هزینه کند.
دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور با بیان اینکه حمایت بیمه ای از داروها و درمان بیماران تالاسمی کمتر شده است، گفت: امروز یک بیمار تالاسمی اگر بخواهد یک درمان معمولی و نه درمان استاندارد انجام دهد، ماهانه بین 5 تا 8 میلیون تومان باید از جیب هزینه کند.

کاهش حمایت های بیمه ای از بیماران تالاسمی/ هزینه درمان یک بیمار تالاسمی ماهانه بین 5 تا 8 میلیون تومان است
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«یونس عرب» دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور درباره وضعیت دارویی بیماران تالاسمی گفت: بعد از تجمعاتی که در سال گذشته برگزار شد مقداری وضعیت دارویی بیماران تالاسمی از لحاظ کمی و کیفی بهتر شد، اما خیلی با تاخیر دارو بدست بیماران می رسد.

وی با انتقاد از سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی در خصوص نحوه تخصیص ارز ادامه داد: اگر سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی در تخصیص ارز چابک تر و چالاک تر عمل می کردند ما می توانستیم برنامه ریزی بهتری در این خصوص داشته باشیم. البته شرایط از سال گذشته بهتر است و ما دغدغه کمتری در این خصوص داریم.

دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور تصریح کرد: موضوعی که ما را نگران می کند مشکلاتی است که در خصوص حمایت سازمان های بیمه گر وجود دارد. علیرغم پوشش های حمایتی که سازمان های بیمه گر دارند حتی با وجود راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب الاعلاج در سازمان بیمه سلامت اما حمایت بیمه ای از داروها و درمان بیماران تالاسمی کمتر شده است.

عرب خاطرنشان کرد: یعنی بجای اینکه خدمات افزوده شود خدماتی که از سوی بیمه ها داده می شود کمتر شده است و ما این را از چشم معاون درمان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت می بینیم که متولی بحث صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج هم هستند.

وی با اشاره به مشکلات بیماران تالاسمی تصریح کرد: مشکلات بیماران بیشتر شده و پرداخت هزینه های درمان از جیب بیماران به مراتب نسبت به سال های قبل بیشتر شده است با اینکه دولت بودجه هایی به این سازمان ها و بنیاد بیماران خاص پرداخت کرده است، اما از آن طرف بیماران تالاسمی و مجموع بیماران خاص خدماتی را که دریافت می کنند خدمات رضایت بخشی در حوزه درمان نیست.

دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور یادآور شد: پرداخت از جیب بیماران برای تامین دارو و لوازمی که نیاز است برای درمان و تزریق دارو استفاده کنند و سایر موارد افزایش پیدا کرده است، همچنین در زمینه آزمایشات و اقدامات پاراکلینیکی به شدت هزینه ها برای بیماران تالاسمی رشد داشته است. حتی در برخی از مواقع تا سه الی چهار برابر این هزینه ها افزایش پیدا کرده و بیمه ها از پرداخت این هزینه ها شانه خالی می کنند.

عرب تصریح کرد: امروز یک بیمار تالاسمی اگر بخواهد یک درمان معمولی و نه درمان استاندارد انجام دهد، ماهانه 5 تا 8 میلیون تومان باید از جیب هزینه کند. در سال های گذشته هزینه ای که بیمار باید برای درمان پرداخت می کرد خیلی کمتر از این موارد بود، حداکثر عددی که در سال های گذشته برای درمان معمولی یک بیمار تالاسمی پرداخت می شد تا یک یا یک و نیم میلیون تومان بود اما امروز این رقم به 8 میلیون تومان رسیده است.

وی به افزایش میانگین سنی بیماران تالاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین سنی بیماران تالاسمی بالاتر می رود و باید خدمات بهتری به آن ها ارائه شود و چتر حمایتی را بیشتر و بزرگتر کنیم اما متاسفانه نه تنها خدمات بیشتری به این بیماران ارائه نمی شود بلکه هم خدمات کمتر شده است و هم چتر حمایتی از این بیماران کوچکتر شده است.

دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به استان هایی که بالاترین تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی را دارند، گفت: کانون تولد تالاسمی در کشور استان های سیستان و بلوچستان در محدوده بلوچستان، جنوب کرمان، بخشی از هرمزگان و بخش هایی از خوزستان است. در بلوچستان، جنوب کرمان و بخشی از هرمزگان به دلیل ازدواج های فامیلی و شرایط خاص فرهنگی در این مناطق ما شاهد تولد نوزاد تالاسمی هستیم.

عرب ادامه داد: البته نسبت به سال 1376 که سالانه حدود هزار و 200 تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی داشتیم امروز به طور متوسط این رقم به 100 تا 150 بیمار در سال رسیده است. البته در طول 7 الی 8 سال گذشته تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی در برخی از استان ها مانند مازندران صفر بوده است و این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم تا در بحث اهدای خون مشارکت داشته باشند، گفت: چیزی حدود 30 درصد از خون اهدایی مردم به طور اختصاص برای بیماران تالاسمی در کشور استفاده می شود. باتوجه به اینکه کشور ما یکی از معدود کشورهایی است که بیشترین بیمار تالاسمی ماژور را در دنیا دارد و با توجه به اینکه مردم همیشه در بحث اهدای خون در کنار ما بوده اند درخواست می کنیم که اهدای خون مستمر را جایگزین اهدای خون احساسی کرده یعنی صرفا به صورت مناسبتی و در ایام خاص برای اهدای خون اقدام نکنند بلکه این روند به صورت مداوم و مستمر باشد.

دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کشور تاکید کرد: زنان دوبار در سال و مردان سه تا چهار بار در سال امکان اهدای خون دارند و ما تقاضا داریم که همیشه یارگر ما در این حوزه باشند و به ادامه حیات بیماران تالاسمی در ایران کمک کنند.

برچسب ها
- تالاسمی
- بیمه

اخبار مرتبط شیوع پارکینسون در حال افزایش است/ سنگ اندازی بیمه ها در تهیه دارو
تغییر روش های درمان اعتیاد در کشور/مصوبات جدید با داروهای گران قیمت و پوشش بیمه ای در راه است
دو داروی ضروری به بسته خدمتی بیماران CF و سرطانی اضافه شد
احتمال افزایش خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه / اصلاح برنامه ""دندانپزشک خانواده""
45 میلیون ایرانی بیمه سلامت دارند/اجرای نظام ارجاع در شهرها

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد کنید 0 + 0 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار چه افرادی به تزریق آمپول ویتامین B12 نیاز دارند؟
با خوردن این نان به راحتی لاغر شوید
خوراکی های خوشمزه ای که باعث کاهش وزن می شود
بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری
6 خوراکی کبد پسند را بشناسید
آب دزدی در دوران کم آبی!
خواص شگفت انگیز دمنوش بابونه
بی سروسامانی در سامانه رتبه بندی معلمان
فوت مدیر شبکه رادیو سلامت
اگر خودرو ایمن باشد خیلی از تصادفات منجر به فوت نمی شود
راهکارهای سریع لاغری
این گیاه کوهی را نخورید سرطان زاست!
آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟
بیش صدهزار پرستار امریکایی کار خود را ترک کرده اند
این غذاها شما را باهوش می کند
20 هزار مورد کودک همسری طی 9 ماه
راز جلوگیری از سکته مغزی انسانها در خواب زمستانی خرس ها
بهترین زمان خوردن آووکادو
شیفت کاری طولانی مدتِ رزیدنت ها برای بیماران هم خطرناک است
میوه های مفید برای کم کاری تیروئید

پیشنهاد سردبیر راهکارهای خانگی برای توقف تپش قلب راهکارهای خانگی برای توقف تپش قلب تپش قلب می تواند باعث احساس تپش قلب یا بال زدن در قفسه سینه شود. راه های مدیریت آنها شامل تکنیک های تمدد اعصاب و ورزش است. با این حال، افرادی که علائم مکرر یا شدید دارند ممکن است به درمان پزشکی نیاز داشته باشند.

خوراکی های خوشمزه ای که باعث کاهش وزن می شود خوراکی های خوشمزه ای که باعث کاهش وزن می شود خوردن یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین و فیبر کافی کمک زیادی به کاهش وزن سالم (1 تا 2 پوند در هفته) می کند. موارد زیر از بهترین و آسان ترین غذاها برای گنجاندن در رژیم غذایی شما هستند، بنابراین برنامه ریزی کنید که در هفته های آینده آن ها را به عنوان وعده های غذایی و میان وعده اضافه کنید تا به شما کمک کند وزن خود را مدیریت کنید و در عین حال مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید.

میوه های مفید برای کم کاری تیروئید میوه های مفید برای کم کاری تیروئید غده تیروئید کم کار، هورمون تیروئید کمتری تولید می کند و متابولیسم را کند می کند. سپس بدن مقدار کمتری کالری می سوزاند و خطر چاقی، افزایش سطح کلسترول بد و خستگی را افزایش می دهد.

راز جلوگیری از سکته مغزی انسانها در خواب زمستانی خرس ها راز جلوگیری از سکته مغزی انسانها در خواب زمستانی خرس ها دوره های طولانی بی حرکتی می تواند افراد را در معرض خطر لخته های خونی خطرناک قرار دهد - با این حال خرس ها در خواب زمستانی ماه ها بدون هیچ مشکلی می خوابند. اکنون دانشمندان فکر می کنند که دلیل آن را کشف کرده اند.

تست سِل (TB) چگونه انجام می شود؟ تست سِل (TB) چگونه انجام می شود؟ آزمایش سل بررسی می کند که آیا شما به سل (TB) آلوده شده اید یا خیر. دو نوع آزمایش سل وجود دارد: آزمایش پوست و آزمایش خون. آزمایش های پوستی و خون سل می تواند نشان دهد که آیا تا به حال در معرض باکتری عامل سل قرار گرفته اید یا خیر، اما نمی توانند تعیین کنند که آیا عفونت سل نهفته (خفته) یا فعال دارید.

بهترین زمان خوردن آووکادو بهترین زمان خوردن آووکادو آووکادو عمدتاً در مناطق استوایی، گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. اولین مهاجرانی که از این میوه بسیار مفید استفاده کردند، تمدن های آمریکای مرکزی باستان و آمریکای جنوبی بودند.آووکادو زود برداشت می شود و سپس اجازه داده می شود تا به تدریج برسد. شاخص آووکادو رسیده پوست آن است. اگر نرم باشد و با فشار دادن آرام تکان بخورد، میوه کاملا رسیده است.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری قهوه راهی عالی برای شروع یک صبح زیباست؛ با این حال اگر آن را خیلی دیر در روز بنوشید، خطر برهم زدن برنامه خواب خود را دارید.

انتقال آب رامیان به آزادشهر دشت رامیان را خشک خواهد کرد/ قطع 200  هزار اصله درخت هیرکانی درصورت ساخت سد رامیان انتقال آب رامیان به آزادشهر دشت رامیان را خشک خواهد کرد/ قطع 200  هزار اصله درخت هیرکانی درصورت ساخت سد رامیان سلامت نیوز : طرح انتقال آب رامیان به آزادشهر با ظرفیت سالانه حدود 20 میلیون مترمکعب معادل 620 لیتر در ثانیه و معادل نیاز آب شرب 200 هزار نفر در سال، یعنی چند برابر جمعیت منطقه، نه تنها برای مردم آزادشهر آب نمی شود؛ بلکه باعث خشک شدن ""دشت رامیان"" خواهد شد. دشتی که در گزارش های سازمان آب منطقه ای دچار بحران جدی بوده، بیلان منفی داشته و ""دشت ممنوعه"" به حساب می آید. با این انتقال آب، جریان رودخانه اصلی تغذیه کننده آبخوان دشت، مختل شده و تغذیه طبیعی دشت های منطقه تا آزادشهر کاهش می یابد. علاوه بر اینها، این طرح گزارش ""مطالعات ارزیابی محیط زیستی ندارد و با این حال به آن ردیف بودجه اختصاص داده شده است. طراحان، در مقابل اعتراض رامیانی ها گفته شده که برای تامین آب آنها سدی زده خواهد شد. اما برای ساخت این سد 200 هزار اصله درخت جنگل هیرکانی چند میلیون ساله قطع می شود که این خود عامل کم بارشی و خشکسالی بیشتر خواهد شد؛ ضمن اینکه در سال های اخیر و در اثر کم بارشی بیشتر ظرفیت سدهای گلستان خالی است و ساخت یک سد دیگر با اینهمه هزینه و تخریب جنگل و خاک، توجیه منطقی و علمی ندارد. به گفته کارشناسان، این گونه طرح ها باعث ایجاد تنش بین شهرهای همجوار شده و ""جنگ آب"" را در مرزهای داخلی دامن می زند. این ها همه در حالی است که راه های بسیار کم هزینه تر و علمی تری برای حل مشکل بحران آب ""آزادشهر"" در شرق استان گلستان وجود دارد.

روش های درمان سرفه ی کودکان روش های درمان سرفه ی کودکان
خطرات مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال کودک می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال کودک می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟

پربحث ترین اخبار چه کسانی باید امگا3 بخورند؟
ادعای جنجالی درباره منشا ویروس کرونا
افزایش موارد بستری در آمار روزانه کرونا
کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان تصویب شد
چند تصور اشتباه درباره داروهای گیاهی
علائم، علل و عوارض پارکینسون
پرهیز از پرخوری و درهم خوری در ماه رمضان
مراکز فیزیوتراپی در خطر تعطیل شدن/تکلیف تعرفه های پزشکی مشخص شود

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسکتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۴:۳۲ - ۲۷/۰۱/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۸