دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

چه كار كنیم حوصله سالمندان در قرنطینه سر نرود؟
 
چه كار كنیم حوصله سالمندان در قرنطینه سر نرود؟
در ایام شیوع كرونا سالمندان به عنوان یكی از گروه های پر خطر باید مورد توجه قرار گیرند تا بتوانند به راحتی با موضوع قرنطینه كنار بیایند.


به گزارش تابناك سمنان با شیوع روزافزون ویروس كرونا در سراسر جهان، دوره اجباری ماندن در خانه ها ادامه دارد و در این بین سالمندان با قرار گرفتن در گروه پر خطر لازم است بیش از گروه های دیگر سنی مراقب سلامتی خود باشند.

اما ماندن در خانه و كمتر بیرون رفتن برای تمام افراد ناراحت كننده است و زمینه ساز افسردگی می شود از این رو لازم است با اقداماتی مناسب از منزوی شدن سالمندان جلوگیری شود.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشكی گلستان در مطلبی به این موضوع پرداخت كه در ادامه می خوانیم.

با حفظ رعایت بهداشت به آن ها سر بزنید، امنیت محل سكونتشان را چك كنید، حواستان به نحوه مصرف داروهایشان باشد و در صورت لزوم منزلشان را تمیز كنید.

فاصله اجتماعی به معنای قطع رابطه نیست به جای ارتباط حضوری ارتباط مجازی داشته باشید، چگونگی استفاده از وسایل آنلاین را به آن ها آموزش دهید با آن ها گپ بزنید و برایشان عكس و فیلم بفرستید.

بسته هایی برای سرگرم شدن شان، مانند لوح های فشرده فیلم، آموزش تكنولوژی تعاملی مجاز، پازل، یا هر سرگرمی دیگر مورد علاقه شان را تهیه كنید.

از طریق خاطرات مورد علاقه شان مثل به اشتراك گذاشتن عكس های قدیمی، با آن ها ارتباط برقرار كنید.

به برقراری ارتباط با فرزندان و دیگر سالمندان از طریق شبكه های اجتماعی تشویقشان كنید.

كاشتن گل و گیاه، نقاشی كشیدن، حل كردن جدول، نگهداری از پرندگان، از جمله فعالیت هایی است كه به سالمندان كمك می كند دوران قرنطینه را راحت تر پشت سر بگذارند.

تا حد امكان نگذارید یك جا نشین باشند و آن ها را تشویق كنید ورزش های سبك مانند یوگا را انجام دهند.

مواد معدنی و ویتامین ها برای آن ها مفید است، در دو نوبت وعده پروتئینی آماده كنید و نگذارید از خوردن مایعات به اندازه كافی غافل شوند.

با سالمندان كودكانه رفتار نكنید توصیه هایتان را محترمانه مطرح كنید به هیچ عنوان آزادی عمل را از آن ها نگیرید.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۹:۵۸ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۵