دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

دهمین نشست دبیران تربیت بدنی مناطق ده گانه دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور برگزار شد
 
با میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

دهمین نشست دبیران تربیت بدنی مناطق ده گانه دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور برگزار شد

دهمین نشست دبیران تربیت بدنی مناطق ده گانه دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور امروز (یكشنبه) با حضور معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیركل دانشجویی وزارت بهداشت، روسای ادارات ورزش قهرمانی و ورزش های همگانی وزارت بهداشت و دبیران تربیت بدنی مناطق ده گانه دانشگاه های علوم پزشكی كشور، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در ابتدای این نشست، مهندس خدابنده لو مدیركل دانشجویی وزارت بهداشت ضمن خیرمقدم به دبیران شركت كننده كه با توجه به شرایط كرونایی و رعایت پروتكل های بهداشتی در این نشست شركت كردند، از فرصت بدست آمده برای دیدار با دبیران تربیت بدنی مناطق ابراز خوشنودی كرد و گفت: برنامه ما این است، كارهایی كه در سال 99 با توجه به شرایط كرونایی كشور اجرا شده، با هم مرور كنیم و از نظرهای دبیران تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشكی كشوراستفاده كرده و برای تدوین برنامه های سال بعد، تبادل نظر داشته باشیم.

وی از معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مدیر تربیت بدنی این دانشگاه كه میزبانی این نشست كشوری را بعهده گرفته اند، تشكر و قدردانی كرد.

در ادامه، مهدی مقدم منش رئیس اداره ورزش قهرمانی دانشجویان وزارت بهداشت به معرفی دبیران تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشكی كشور كه در این نشست شركت كردند، پرداخت.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز طی سخنانی ضمن خیرمقدم به همه شركت كنندگان، از آنان تشكر كرد كه برغم وجود اپیدمی بیماری كرونا در كشور، دغدغه فعالیت ورزشی و تربیت بدنی دانشجویان را دارند و برای پیشرفت آن پیگیری می كنند.

وی به اهمیت ورزش در سلامتی انسان اشاره كرد و افزود: ورزش بر همه ابعاد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان تاثیرگذار است، بویژه در شرایط كرونایی كشور كه دانشجویان با خانه نشینی و استرس روبه رو بودند، ورزش، عوارض روانی و اجتماعی این شرایط را كاهش می دهد.

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، توصیه كرد: در برنامه هایی كه برای فعالیت های ورزشی دانشجویان پیش بینی می شود، طیف گسترده ای از ورزش ها را در نظر داشته باشید تا همه علاقه ها و استعدادها را شامل بشود.

دكتر شاكری تصریح كرد: علائق و استعدادهای دانشجویان با هم متفاوت است و بخشی از وظیفه ما پرورش استعدادهای آنان است و برنامه های تربیت بدنی نباید فقط به چند رشته اصلی خلاصه شود، بلكه انواع ورزش ها را در بربگیرد تا افراد بیشتری بتوانند با توجه به سلیقه و علاقه خود در این برنامه ها شركت كنند.

وی تاكید كرد كه فعالیت های ورزشی می تواند حال خوبی را برای دانشجویان ایجاد كند، جریان خون در مغز را سبب شده و مشكلات حافظه و روان افراد را برطرف كند. و لذا، برای جلب مشاركت بیشتر دانشجویان در این فعالیت ها، از ایده های پژوهشی، نظرهای ذینفعان و پیشنهادهای دانشجویان استفاده شود.

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به معرفی كوتاهی از این دانشگاه پرداخت و گفت كه این دانشگاه 22 گروه آموزشی و 8 مركز تحقیقات دارد كه در سه حوزه سلامت " توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی " فعالیت می كنند و اگر نیاز به انجام طرح های پژوهشی در زمینه تربیت بدنی باشد، می توانید روی توانمندی علمی و تخصصی این دانشگاه حساب كنید و كارهای مشتركی را به انجام برسانیم.

در ادامه این نشست، دكتر كوشكی رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به سخنان دكتر شاكری معاون دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و ابراز خوشنودی از نظرهای ایشان كه معتقدند، دانشجویان در بحث تربیت بدنی، نیازمند رویكردهای نوین هستند، گفت: تغییرات جهانی بسمتی است كه شاید در عرض شش ماه، یك فكر كهنه بشود و فكر جدیدتری جایگزین آن شود و امیدوارم این، آغازی باشد برای همكاران تربیت بدنی كه همه در دانشگاه ها فعال و پویا هستند و می تواند زمینه ساز این باشد كه ما در مناطق مختلف كشور كه می توانند برنامه های خوبی را انجام بدهند و برای منطقه ایده ها و خلاقیت هایی را بكار ببرند، بتوانیم برای كل دانشگاه ها به شیوه های نو اجرا كنیم و این برای برنامه های ما می تواند خیلی مفید و موثر باشد.

وی افزود: با توجه به شرایطی كه در ایران و جهان پیش آمده، ما هم بتوانیم با برنامه هایی كه تاكنون اجرا شده و خواهیم داشت، بر این شرایط غلبه كرده، دانشجویان و دوستان را به روش های مختلف، به انجام فعالیت های ورزشی تشویق كنیم و ان شاالله با كمك و حمایت جنابعالی (دكتر شاكری) نیز برای برخی از مسایل در این منطقه راهگشا باشیم.

در ادامه این نشست، همه دبیران تربیت بدنی مناطق ده گانه و همچنین مسئولان تربیت بدنی دانشگاه های علوم پزشكی تهران، ایران و شهید بهشتی، ضمن مروری بر فعالیت های انجام شده طی سال 99، پیشنهادها و درخواست های خود را مطرح كردند و مدیركل دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران ستادی تربیت بدنی نقطه نظرهای خود در این ارتباط را بیان داشتند كه متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۹:۲۲ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۵