دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

15 درصد از جمعیت سالمندان زنجانی تحت هیچ نوع حمایت مالی نیستند
 
زنجان - ایرنا - مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، شمار سالمندان شناسایی شده بدون پوشش حمایتی را 2 هزار و 325 نفر اعلام كرد و گفت: بر این اساس  15 تا 20 درصد از جمعیت  110 هزار نفری سالمندان زنجانی تحت پوشش هیچ نوع حمایت مالی نیستند.
15 درصد از جمعیت سالمندان زنجانی تحت هیچ نوع حمایت مالی نیستند زنجان - ایرنا - مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، شمار سالمندان شناسایی شده بدون پوشش حمایتی را 2 هزار و 325 نفر اعلام كرد و گفت: بر این اساس  15 تا 20 درصد از جمعیت  110 هزار نفری سالمندان زنجانی تحت پوشش هیچ نوع حمایت مالی نیستند.

مسیح الله سلطانی شامگاه یكشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس كرونا كه بصورت ویدئو كنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینكه اقدامات انجام گرفته در حوزه سالمندان افزود: تاكنون حدود 10 درصد از گروه های هدف طی مدت سه ماه گذشته شناسایی شده اند و در این میان تعداد سالمندان استان بیش از آمار ارایه شده را شامل می شد و مربوط به سال گذشته و به تعداد 115 هزار نفر بود كه همپوشانی هایی در برخی بیمه ها داشتند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به رایگان بودن پوشش بیمه ای از سوی اداره كل بیمه سلامت استان بیش از 72 هزار نفر سالمند تحت پوشش این بیمه هستند و شمار سالمندان تحت پوشش خود دستگاههای اجرایی نیز حدود 38 هزار نفر و انواع خدمات ارائه شده 149 خدمت بوده است.

سلطانی، تعداد سالمندان بستری و سرپایی استان دارای تست مثبت كرونایی را 10 هزار نفر اعلام كرد و افزود: تعداد 22 نفر در نقاهتگاه قرنطینه شده اند و شمار افراد قرنطینه معكوس در منزل نیز 25 هزارو 448 نفر است.

وی با اشار به ارائه خدمات الكترونیكی از سوی 12 دستگاه اجرایی حوزه سالمندان نیز گفت: در این راستا 270 نوع خدمات الكترونیكی به 85 هزار سالمند و انواع خدمت غیرحضوری به تعداد حدود 322 مورد به سالمندان ارائه می شود.

این مسوول شمار دریافت كنندگان خدمات غیرحضوری سالمندان این استان را 71 هزار نفر عنوان كرد و گفت: شمار سالمندان كه خدمات دارویی و دستگاه اكسیژن دار دریافت كرده اند 6 هزار و 326 نفر و 46 هزار و 926 سالمند نیز بسته حمایت مالی گرفته اند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در حوزه آموزش و اطلاع رسانی نیز 69 ساعت برنامه های مختلف از سوی رسانه استانی تولید و پخش شده و بیش از 200 هزار پیامك آموزشی نیز توسط دستگاه های اجرایی به سالمندان ارسال شده است.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ارائه كمك های بلاعوض، بسته های معیشتی، انجام مراقبت های بهداشتی، ویزیت در منزل، مناسب سازی محیط سالمندی، تهیه دارو و تحویل در محل، ارائه خدمات مشاوره ور روانشناسی توسط مددكاران اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت مجازی، ارسال 200 هزار پیام آموزشی و تاكید بر عدم خروج از منزل، راه اندازی تلفن گویا و روش های الكترونیك برای دریافت دیدگاهها و پرداخت كمك های معیشتی از جمله اقدامات در حوزه سالمندان بوده است.

وی، با اشاره به ارائه 416 نوع خدمات حضوری و غیرحضوری به سالمندان گفت: 70 درصد خدمات غیرحضوری ارائه شده كه كار بسیار ارزشمندی است و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، خیریه ها و گروههای جهادی در ارائه خدمات به سالمندان و تدوین برنامه عملیاتی اجرایی از دیگر كارهای اثر بخش بوده است.

به گفته وی، ستاد سالمندان طی سه ماه گذشته ستاد سالمندان استانی، شهرستانی و كمیته های پنج گانه در مجموع 84 جلسه 352 مصوبه را برگزار كرده كه بیش از 80 درصد مصوبات اجرایی شده است.

این مسوول خاطرنشان كرد: در حوزه امور سالمندان 17 دستگاه اجرایی متولی ساماندهی مسائل و مشكلات سالمندان هستند كه در این زمینه 12 دستگاه گزارش های مربوطه خود را ارائه كرده اند اما پنج دستگاه دیگر باقیمانده است.

برچسب ها
- كرونا
- سالمندان
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۵۵ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۹