دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

كمك های بین المللی در راه سی سخت/ توزیع خانه به خانه اقلام
 
عباس آباد - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه هلال احمر در كنار زلزله زدگان سی سخت است، گفت: كمك های بین اللملی تا قبل از عید بین زلزله زدگان توزیع می شود.
 كمك های بین المللی در راه سی سخت/ توزیع خانه به خانه اقلام عباس آباد - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه هلال احمر در كنار زلزله زدگان سی سخت است، گفت: كمك های بین اللملی تا قبل از عید بین زلزله زدگان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، كریم همتی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع دارویی سها در شهرك صنعتی سلمانشهر با اشاره به برپایی چادرهای اضطراری برای اسكان زلزله زدگان سی سخت اظهار داشت: تاكنون بیش از چهار هزار و500 تخته چادر بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شده است.

وی با بیان اینكه توزیع بسته های غذایی واقلام امدادی بین مردم زلزله زده همچنان ادامه دارد، گفت: به برخی از كمك های بین المللی درخواست شده نیز پاسخ مثبت دادیم و قبل از سال، هدایا به مردم داده می شود.

وی با اظهار اینكه خوشبختانه فوتی در زلزله سی سخت نداشتیم، اوضاع را در این منطقه عادی دانست و گفت: بسیاری از افرادی كه چادر دریافت كردند، برپا نكردند.

همتی با عنوان اینكه یك ساعت بعد از وقوع زلزله سی سخت، نیروهای هلال احمر در منطقه حضور یافتند، ادامه داد: سه ساعت پس از وقوع زلزله نسبت به برپایی 70 چادر اضطراری اقدام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر توزیع بیش از سه هزار بسته غذایی 72 ساعته را از جمله اقدامات بیان كرد و با عنوان به تدریج شاهد برپایی چادرها در منطقه زلزله زده هستیم، یادآور شد: به تدریج با توجه به مرمت واحدها نسبت به برپایی چادرها اقدام می شود.

همتی یادآور شد: كمك ها و اقلام امدادی منزل به منزل در حال انجام است و همه مردم چادر و اقلام امدادی دریافت كرده است.

همتی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه درمان در سال های قبل از انقلاب، افزود: امروز به جز حوزه توانبخشی و مراكز درمانی محدود در داخل كشور و 15 مركز درمانی در كشورهای خارجی، حوزه درمان از هلال احمر منفك شده است اما حوزه خدمات سازمان تداركات پزشكی هلال احمر با گستردگی و تنوع كار بالا و شركت های زیر مجموعه این سازمان، بازوهای هلال احمر چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در حوزه تولید و پخش محصولات دارویی و … هستند.

وی با تاكید بر این كه از ظرفیت شركت های زیر مجموعه سازمان تداركات پزشكی هلال مثل سها جیسا به خوبی استفاده نشده در حالی كه كاركنان این شركت و سازمان تداركات پزشكی حدود 20 تا 25 درصد از جمعیت كاركنان هلال احمر را تشكیل می دهند، افزود: با مدیریت واحد سازمان تداركات پزشكی بر شركت های زیرمجموعه و ایجاد هماهنگی بیشتر میان این شركت ها می توان بهره وری را به نحو احسن ارتقا داد.

فاز مطالعاتی و تولید نیمه صنعتی عصاره های میكرو انكپسوله گیاهان دارویی در شركت كشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، افتتاح شد
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۴۰ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۰