دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

معرفی نشان محصولات هلال احمر سبب توسعه خدمات انسان دوستانه می شود
 
تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر تاكید كرد: معرفی نشان (برند) محصولات هلال احمر در جامعه، منجر به توسعه خدمات انسان دوستانه می شود.
معرفی نشان محصولات هلال احمر سبب توسعه خدمات انسان دوستانه می شود تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر تاكید كرد: معرفی نشان (برند) محصولات هلال احمر در جامعه، منجر به توسعه خدمات انسان دوستانه می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از هلال احمر، این مطلب كریم همتی در بازدید از شركت كشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سهاجیسا و افتتاح فاز مطالعاتی و تولید نیمه صنعتی عصاره های میكرو انكپسوله گیاهان دارویی را در این شركت عنوان كرد.

وی با بیان اینكه هیچ حوزه ای در هلال احمر بر سایر بخش ها و حوزه ها ارجحیت ندارد، مگر سازمان امدادونجات در مواقع حوادث و بحران ها، اظهار داشت: باید بر همه حوزه ها نظارت كافی وجود داشته و سركشی لازم انجام شود. انتظار ما این است كه از ظرفیت شركت های هلال احمر، استفاده بهینه شود. تراز مالی مثبت محصولات این جمعیت باید با استفاده از بازار عظیم هلال احمر، ارتقاء بیشتری پیدا كند تا این محصولات در جامعه دیده شود و در دسترس مردم باشد. این اقدام، دست هلال احمر را در توسعه خدمات بشردوستانه و كمك های انسان دوستانه بازتر می كند.

رئیس جمعیت هلال احمر در نشستی كه در شركت كشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا برگزار شد، گفت: هلال احمر یكی از گسترده ترین نهادها و وزارتخانه های كشور بوده و در همه حوزه ها از بهداشت و درمان تا تولید، پخش و بازرگانی و در نهایت امداد و نجات فعال است. مردم با حوزه امدادی جمعیت آشنایی بیشتری دارند اما در واقع گستردگی كار در سایر حوزه های هلال بیشتر است.

سازمان تداركات پزشكی، بازوی هلال در تولید محصولات دارویی و درمانی

همتی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه درمان در سال های قبل از انقلاب، افزود: امروز به جز حوزه توانبخشی و مراكز درمانی محدود در داخل كشور و 15 مركز درمانی در كشورهای خارجی، حوزه درمان از هلال احمر منفك شده است اما حوزه خدمات سازمان تداركات پزشكی هلال احمر با گستردگی و تنوع كار بالا و شركت های زیر مجموعه این سازمان، بازوهای هلال احمر چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در حوزه تولید و پخش محصولات دارویی و نظایر آن هستند.

تاكید بر ضرورت ارتقاء بهره وری و تولید محصولات دارویی و درمانی هلال

وی با تاكید بر اینكه از ظرفیت شركت های زیر مجموعه سازمان تداركات پزشكی هلال مثل سها جیسا به خوبی استفاده نشده در حالی كه كاركنان این شركت و سازمان تداركات پزشكی حدود 20 تا 25 درصد از جمعیت كاركنان هلال احمر را تشكیل می دهند، افزود: با مدیریت واحد سازمان تداركات پزشكی بر شركت های زیرمجموعه و ایجاد هماهنگی بیشتر میان این شركت ها می توان بهره وری را به نحو احسن ارتقا داد.

حمایت همه جانبه هلال احمر از توسعه محصولات دارویی و درمانی سهاجیسا

همتی ادامه داد: با بسته بندی مناسب محصولات هلال، به بازار عرضه كمك بیشتری كنیم در عین حال جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد كه با استفاده از اعتبارات سازمان تداركات، منابع داخلی و نظایر آن از توسعه شركت سها جیسا و توسعه برند محصولات هلال احمر در جامعه كه جنبه دارویی، درمانی دارد، حمایت كند. همچنین مجموعه روابط عمومی جمعیت نیز برای معرفی خدمات سازمان تداركات و محصولات شركت های این سازمان، اقدمات لازم را انجام می دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر به تولیدات محصولات اولیه دارویی شركت سها جیسا در كنار مكمل های درمانی نیز اشاره كرد و گفت: اهمیت طب سنتی در كنار طب نوین در درمان برخی بیماری ها بر كسی پوشیده نیست. بنابراین سازمان تداركات پزشكی هلال احمر باید در موضوعاتی چون سهم شركت سها از واردات، فعالیت بخش تحقیق و توسعه، توسعه محصولات جدید شركت، ورود به بازار مصرف، استفاده از ظرفیت شركت سها پخش برای عرضه محصولات و نظایر آن سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد، ما هم از توسعه این فعالیت ها حمایت لازم را خواهیم داشت.

حركت هلال در ریل و مسیر انسان دوستی

همتی تاكید كرد: به معرفی نام هلال احمر در جامعه بیشتر از یك تراز مالی مثبت نیاز داریم. ریل حركت اگر درست و صحیح باشد، دیگران هم در این مسیر به هلال احمر كمك می كنند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به ظرفیت جمعیت در صادرات محصولات شركت سها جیسا به مراكز درمانی هلال در دیگر كشورها نیز اشاره كرد و گفت: انتظار ما این است كه با استفاده از تمام ظرفیت های فضای مجازی و نظایر آن سهم مناسب سازمان تداركات پزشكی هلال احمر در بازار مصرف، پیدا شود.

در این نشست در شركت سهاجیسا، تفاهم نامه همكاری مشترك میان شركت كشت و صنعت فرآوری گیاهان دارویی سهاجیسا و شركت دایان طب اكسیر و همچنین میان شركت سهاجیسا و داروسازی سها به منظور هم افزایی و توسعه فعالیت های شركت سهاجیسا به امضا رسید.

برچسب ها
- كریم همتی
- سازمان تداركات پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۱۰ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۱