دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

انجام دو عمل فوق تخصصی كاشت حلزون شنوایی در زاهدان
 
علیرضا مالكی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار كرد: با فراهم شدن دو پروتز كاشت حلزون، به زودی تعداد اعمال جراحی كاشت حلزون در بیمارستان چشم پزشكی الزهرا(س) زاهدان به 11 عمل خواهد رسید.

وی افزود: عمل جراحی كاشت حلزون یكی از اعمال فوق تخصصی است كه از سال گذشته با تامین تجهیزات و امكانات مورد نیاز، شرایط انجام آن در این بیمارستان فراهم شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان ادامه داد: حلزون شنوایی پس از قرار گرفتن در گوش، عصب شنوایی را به صورت الكتریكی تحریك كرده و فركانس های صدا را برای فرد ناشنوا قابل درك كند.

وی گفت: پس از انجام عمل جراحی، فرد نیاز به حضور در كلینیك گفتار درمانی  و تربیت شنیداری جهت درك آواها و صداها خواهد داشت كه اگر این عمل تا پیش از 3 سالگی صورت پذیرد، امكان شكل گیری گفتار و درك صداها بسیار تقویت خواهد شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشكی الزهرا(س) زاهدان با اشاره به اینكه هم اكنون 11 نفر  در نوبت دریافت پروتز شنوایی هستند تصریح كرد: با توجه به هزینه بالای این پروتز، افراد كاندید عمل كاشت، به هیئت امنای ارزی معرفی و با توجه به نوع بیمه مبلغی اندك نسبت به مجموع هزینه ها، توسط بیمار و بقیه هزینه توسط این هیئت امنا پرداخت و پروتز تامین و ارسال می شود.

انتهای پیام/75005
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۲۰ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۲