دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

رسالت اصلی بهزیستی  جلوگیری و كاهش آسیب های اجتماعی است
 
تهران-(پانا)-مدیركل بهزیستی استان تهران گفت: باتوجه به اینكه سازمان بهزیستی یك سازمان اجتماعی محور است، می بایست رسالت اصلی خود كه جلوگیری و كاهش آسیب های اجتماعی را دنبال كند.
0

تهران-(پانا)-مدیركل بهزیستی استان تهران گفت: باتوجه به اینكه سازمان بهزیستی یك سازمان اجتماعی محور است، می بایست رسالت اصلی خود كه جلوگیری و كاهش آسیب های اجتماعی را دنبال كند.

امین شاهرخی در نشست خبری كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان تهران بیان كرد: مددجویان تحت حمایت بهزیستی در استان تهران 250 هزار نفر است كه شامل زنان سرپرست خانوار، كودكان بی سرپرست و بدسرپرست، افراد دارای معلولیت در مراكز روزانه و شبانه، سالمندان، معتادان متجاهر و غیر متجاهر است و می توان گفت طی یكسال گذشته علی رغم مشكلات موجود مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی به موقع پرداخت و موفق به افزایش 20 درصدی آن تا پایان سال بودیم.

مدیر كل بهزیستی استان تهران افزود: به منظور كمك به جامعه هدف بهزیستی در اسفند ماه سال گذشته شاهد جذب 5 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان بودیم و همچنین بیش از 130 میلیاردتومان از سوی این بنیاد به حساب مشاركت های مردمی سازمان بهزیستی واریز شده است.

شاهرخی ادامه داد: بعد از جذب مبلغ 5 میلیارد تومان باتوجه به اینكه اطلاعات مددجویان در سامانه مربوطه ثبت شده است طبق برنامه ریزی صورت گرفته مددجویانی كه دچار ضایعه نخاعی هستند 250 هزار تومان برای تهیه و تامین اقلام بهداشتی در ایام شیوع ویروس كرونا پرداخت گردید.

او اظهار كرد: حوزه اجتماعی بهزیستی شامل هزار 60 مركز است كه عمده آن را مهدكودك ها تشكیل داده و قرار بر واگذاری آن است، از این تعداد 800 مركز را مهدكودك ها، 200 مركز كلینیك مددكاری و 60 مركز به عنوان مراكز نگهداری كودكان بی سرپرست و بدسرپرست فعال هستند و 12 هزار 500 زن سرپرست خانوار، 4 هزار دانش آموز و همچنین 628 دانشجو تحت حمایت سازمان بهزیستی استان تهران است.

این مقام مسئول با بیان اینكه در حوزه پیشگیری شاهد فعالیت 915 مركز هستیم كه بخش عمده آن مراكز مشاوره تشكیل داده، تصریح كرد: در حوزه توانبخشی 307 مركز فعال است كه از این تعداد 90 مركز نگهداری بیماران روانی مزمن، حدود 130 مركز روزانه است.

مدیر كل بهزیستی استان تهران در خصوص وظیفه كمیته ماده 16 بهزیستی استان تهران گفت: باز شدن مراكز نگهداری در ابتدای سال منجر به نابسامانی چهره شهر شد و كمیته ماده 16 بهزیستی با غربالگری حدود 18 هزار معتاد متجاهر و نگهداری 7 هزار نفر در مراكز بهزیستی نقش بسزایی در ثبات این موضوع دارد.

وی با اشاره به راه اندازی یكی از مراكز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد افزود: با هم اندیشی صورت گرفته به منظور كاهش اعتیاد شاهد افتتاح مراكز پرهیز مدار مبتنی بر حرفه آموزی، ایجاد اشتغال بودیم كه به صورت پایلوت در شهریار قرار دارد و در یك ماه گذشته در سراسر كشور 30 مركز درمان كه منجر تاثیر گذاری 40 درصدی در درمان اعتیاد شد، افتتاح گردید.

شاهرخی با تاكید بر جذب و حمایت كودكان كار بیان كرد: اقداماتی در راستای حمایت و جذب این كودكان صورت گرفته اما شروع آن با محدودیت هایی مواجه است كه در هر صورت همكاران ما فعالیت خود را ادامه داده اند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت حدود 5 ماه، امروز 628 كودك شناسایی و جمع آوری شده و به منظور توانمندسازی خانواده های آنان اقدامات لازم صورت گرفته و هر شهروند می تواند به منظور كمك به این قشر آسیب پذیر با شماره گیری 123( اورژانس اجتماعی )و یا كمك از طریق حساب مشاركت های بهزیستی استان سهمی در این راستا داشته باشند.

مدیركل بهزیستی استان تهران گفت: در آینده نزدیك شاهد افتتاح مراكز مثبت زندگی در سطح بهزیستی كل كشور توسط رئیس جمهور خواهیم بود كه 22 خدمت را به جامعه هدف انجام می دهند.

حدیث سهیلی

سازمان بهزیستی پیشگیری از آسیب های اجتماعی شاهرخی
منبع خبر:
پانا
   تاریخ: ۱۲:۳۲ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۶