دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

انبارهای امدادی هلال احمر از شرایط اضطراری خارج شده است
 
تهران - ایرنا - دبیركل جمعیت هلال احمر گفت: اكنون انبارهای امدادی این جمعیت از شرایط اضطراری خارج شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب برای تقویت آنها و اقلام امدادی به 35 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.
انبارهای امدادی هلال احمر از شرایط اضطراری خارج شده است تهران - ایرنا - دبیركل جمعیت هلال احمر گفت: اكنون انبارهای امدادی این جمعیت از شرایط اضطراری خارج شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب برای تقویت آنها و اقلام امدادی به 35 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

محمدحسن قوسیان مقدم روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال كه آخرین وضعیت انبارهای امداد هلال احمر برای پاسخگویی فوری به حوادث احتمالی چگونه است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا امروز، موجودهای انبارهای امدادی ارتقا یافته و براساس تقسیم بندی اقلام از سوی معاونت لجستیك و آمادگی سازمان امداد و نجات با رویكرد تمركز زدایی و تقویت توان پاسخگویی در حوادث و سوانح احتمالی، اقدام به برنامه ریزی برای ذخیره سازی اقلام زیستی، غذایی و تجهیزات در سطح استان ها با هدف پاسخگویی به شعب به عنوان خط مقدم عملیاتی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاكنون تعداد 44 هزار و 500 تخته چادر، 10 هزار شعله چراغ والور، 80 هزار تخته پتو، 28 هزار تخته موكت 43 و 1500 ست ظروف خریداری و در كل كشور توزیع شده است.



دبیركل جمعیت هلال احمر توضیح داد: انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر به عنوان شبكه عمل كرده و در صورت بروز حادثه در هر نقطه كشور امكانات و ظرفیت های استان های همجوار استفاده می شود تا در امدادرسانی اختلالی ایجاد نشود.

قوسیان مقدم اضافه كرد: همچنین برای تقویت سیستم های انبارداری و سرعت توزیع و ارسال اقلام امدادی قرارداد خرید تعداد 16 دستگاه لیفتراك انجام شده كه در بین استانهای كشور توزیع خواهد شد.



یكی از نقاط قوت جمعیت هلال احمر، داشتن انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات در سطح استان ها و شهرستان های كشور است كه در آنها اقلام 16 گانه امدادی از جمله اقلام زیستی مانند چادر امدادی، پتو و موكت، اقلام بهداشتی مانند پودر لباسشویی و صابون، مجموعه ظروف، وسایل گرمایشی، خوراك پزی و روشنایی برای تامین اسكان اضطراری و رفع نیازهای ضروری آسیب دیدگان ذخیره سازی و نگهداری می شود.

«انبارهای مواد و تجهیزات امدادی یكی از اجزا مهم پیشتیبانی نیروهای امدادرسان هلال احمر در عملیات امداد و نجات، اسكان و تغذیه اضطراری به حادثه دیدگان و متاثرین از انواع حوادث می باشند و انبار به عنوان مكانی امن و مناسب نقش ویژه ای در ارائه خدمات یادشده دارد.»

وجود انبارهای امدادی و شبكه لجستیك پایدار در زنجیره تامین و پشتیبانی مدیریت بحران نقش اساسی و تعیین كننده ای را برای ارائه خدمات مناسب از سوی نیروهای امدادرسان اعزامی به مناطق متاثر و آسیب دیده برعهده دارد كه در صورت اختلال در ایفای این نقش، كُل فرآیند مدیریت بحران با مشكل روبرو می شود و دچار اختلال خواهد شد.

لجستیك و پشتیبانی بحران، فرآیندهای برآورد، تامین، حمل و نقل، نگهداری و توزیع كالاها، تجهیزات و خدمات مورد نیاز آسیب دیدگان و گروه های امدادرسان را در قالب یك زنجیره تامین پویا و پایدار را دربرمی گیرد؛ بنابراین چنانچه پشتیبانی نیروهای امدادرسان با استفاده از انبارهای اقلام امدادی از یك سیستم منسجم و علمی برخوردار نباشد، نمی توان تا حدود زیادی به موفقیت در خدمات رسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث و مدیریت بحران در مناطق متاثر از حوادث یادشده امیدوار بود.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می كوشد تا به اهدافی كه در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسكین آلام بشری، تأمین احترام انسان ها و كوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اكنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تداركات پزشكی، چهار معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، آموزش و پژوهش، پشتیبانی و منابع انسانی، معاونت امور بین الملل، یك شركت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یك مؤسسه علمی كاربردی و یك مركز پزشكی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه كمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می كند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حركت كرده است.

برچسب ها
- سیل
- دبیركل جمعیت هلال احمر
- زلزله
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۱۹ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۳۲۹