دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تعداد بسترهای كرونایی در گیلان به زیر 300 نفر رسید
 
رشت- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی گیلان گفت: تعداد مجموع بسترهای كرونایی استان گیلان بعد از گذشت پنج ماه به زیر 300 نفر رسیده اما شرایط استان همچنان شكننده است.
تعداد بسترهای كرونایی در گیلان به زیر 300 نفر رسید رشت- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی گیلان گفت: تعداد مجموع بسترهای كرونایی استان گیلان بعد از گذشت پنج ماه به زیر 300 نفر رسیده اما شرایط استان همچنان شكننده است.

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه بعد از گذشت پنج ماه برای نخستین بار تعداد بیماران كرونایی بستری در مراكز بهداشتی گیلان به 295 نفر است، اظهار كرد: در شبانه روز گذشته 70 مورد جدید كرونایی شناسایی و بستری شدند.

وی افزود: متأسفانه حدود 70 نفر از بیماران شرایط بدی داشته در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی گیلان با تاكید بر اینكه مشاركت مردم و رعایت پروتكل های بهداشتی شرایط استان آن را بهبود خواهد داد، گفت: امیدواریم با مشاركت مردم تا پایان اسفند ماه روند كاهشی ابتلاء به كرونا در استان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینكه برای كنترل ویروس كرونا بهداشت و درمان و تلاش مسئولان به تنهایی كافی نیست، اضافه كرد: مردم و در این روزها اصناف نقش بسیار مهمی را ایفا می كند.

حیدرزاده در ادامه با تأكید بر اینكه اگر بخواهیم به عنوان متولیان مدیریت و مقابله با ویروس كرونا اقدام كنیم باید تمام اصناف و واحدهای صنفی تعطیل شوند، افزود: قطعاً بی توجهی و عادی انگاری از سوی شهروندان گیلان را به روزهای سخت سال گذشته باز می گرداند.

وی با بیان اینكه ما به دنبال كاهش میزان آسیب های اجتماعی و اقتصادی كرونا هستیم، تاكید كرد: شهروندان و اصناف نیز باید با متولیان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان همكاری كرده و با رعایت دستورالعمل ها زمینه را برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس كرونا فراهم كنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی گیلان با اشاره به نزدیكی سال جدید و خریدهای آخر سال شهروندان، گفت: باید مراجعه به بازار را به حداقل برسانیم. افرادی كه در بازار حضور می یابند دستورالعمل های بهداشتی را رعایت كرده از ماسك استفاده كنند.

وی ادامه داد: به ازای اضافه شدن هر یك ربع به زمان حضور ما در مراكز تجمع همانند بازارها حدود 15 درصد شانس ابتلاء به ویروس كرونا افزایش می یابد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۴۳ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۰