دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

كاهش 90 درصدی آسیب های اجتماعی با آموزش مهارت های زندگی
 
مدیر كل بهزیستی استان كرمان گفت: آموزش مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی را تا 90 درصد كاهش می دهد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، عباس صادق زاده، مدیر كل بهزیستی استان كرمان در دیدار با هیئت مدیره خیریه انصار با اشاره به اهمیت ورود خیرین به مسئله مهم كنترل و پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و همكاری نزدیك و موثر با مجموعه های دولتی گفت: ورود به مسائل متعدد اجتماعی در تمام نقاط دنیا به تنهایی از عهده مجموعه های دولتی بر نمی آید و ورود مسئولانه همه مجموعه های غیر دولتی و خیرین به این حوزه تكمیل كننده اقدامات دولت ها در این مسائل است.

او افزود: توان، تجربه و اعتقاد مردم به مجموعه خیریه انصار الرسول پتانسیل بسیار خوبی است كه بتوانیم با همكاری و هم افزایی گام های موثر و ماندگاری را در كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداریم.

صادق زاده به اهمیت مسئله آموزش و گسترش زیربنایی آموزش مهارت های گوناگون زندگی در بین خانواده ها اشاره كرد و بیان داشت: نحوه برخورد و عكس العمل افراد در برابر مسائل و مشكلات بر انتخاب مسیر و نتایج حاصله از آن تاثیر گذاشته و می تواند زیر بنای ایجاد مشكل و یا برعكس آن زمینه ساز ارتقای سلامت اجتماعی باشد.

او با اشاره به اینكه تاكنون دو مركز مهارت آموزی در استان كرمان و در شهرستان های كرمان و جیرفت راه اندازی شده است، اظهار داشت: نتایج حاصله از آموزش های ارائه شده در این مراكز نشان می دهد كه آسیب های اجتماعی در جامعه آماری تحت آموزش تا 90 درصد كاهش داشته است كه این نتیجه بسیار جای تامل دارد.

مدیركل بهزیستی استان كرمان با بیان اینكه باید در كنار ارائه خدمات حمایتی به اقشار آسیب پذیر، نسبت به بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ آن ها نیز تلاش كرد، گفت: باید دریافت خدمات حمایتی را به تدریج منوط به دریافت آموزش های مهارت زندگی كرد.

صادق زاده عنوان داشت: مجموعه بهزیستی به عنوان تنها مرجع تخصصی مسائل اجتماعی آماده هرگونه همكاری برای آموزش های ذكر شده است.
   تاریخ: ۲۳:۰۲ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶