دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات به بهبود یافتگان از دام اعتیاد در كردستان
 
رییس اداره بهزیستی كامیاران گفت:امسال 134 نفر از بیماران بهبود یافته از دام اعتیاد درشهرستان كامیاران تسهیلات اشتغالزایی دریافت كردند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حبیب اله ابراهیمی رییس اداره بهزیستی كامیاران با بیان اینكه اشتغال بعد از درمان معتادان یكی از عوامل مهم جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به اعتیاد است، گفت: از ابتدای امسال تاكنون 24 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به بیماران بهبود یافته از دامان اعتیاد این شهرستان پرداخت شده است.

او افزود: این تسهیلات بر اساس توانمندی اشتغال این افراد به آنان اعطا شده و در سال جاری بخش مهمی از اعتبارات اشتغالزایی اداره بهزیستی به معتادان بهبود یافته در مراكز ترك اعتیاد پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی كامیاران گفت: این اعتبارات اشتغال زایی 6 ماه بعد از درمان معتادان بهبود یافته و با اطمینان از پاك شدن كامل آنان پرداخت می شود و در كنار آن كارشناسان اشتغال این اداره همواره بهبودیافتگان را در ادامه مسیر اشتغال هدایت و راهنمایی می كنند.

ابراهیمی با تاكید بر اینكه درمان اعتیاد باید به صورت ریشه ای و با بررسی علل اصلی بروز آن باشد ادامه داد: دوره های آموزشی كنترل خشم و آشنایی با آسیب های مواد مخدر توسط اداره بهزیستی و بخش های ذیربط طی سال گذشته برگزار شد كه با شیوع ویروس كرونا برگزاری این دوره ها كاهش یافت.

گفتنی است؛شهرستان كامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 كیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
   تاریخ: ۲۰:۵۱ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۸۵