دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

حوادث ناشی از كار در سال گذشته 15 درصد كاهش یافت
 
تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته حوادث ناشی از كار 15 درصد كاهش یافت.
حوادث ناشی از كار در سال گذشته 15 درصد كاهش یافت تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته حوادث ناشی از كار 15 درصد كاهش یافت.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمد شریعتمداری» در همایش ملی خانه های بهداشت كارگری برتر و رونمایی از 60 عنوان كتاب در این زمینه اظهار داشت: 3500 خانه بهداشت كارگری در واحدهای تولیدی 50 تا 500 نفری تشكیل شده است.
وی افزود: بالا بردن آگاهی بهداشتی، پایش وضعیت بهداشتی جسمی و روحی كارگران توسط این خانه های بهداشت انجام می دهند و در حوزه فنی و ایمنی نیز بازرسانی توسط وزارت تعاون در اختیار آنها قرار می گیرد تا محوری جهت ایمنی كارگران ایجاد شود.
وزیر تعاون گفت: میزان حوادث ناشی از كار در سال گذشته 15 درصد كاهش یافت و به ازای هر 100 هزار نفر كمتر از 5 نفر فوتی ثبت شده است و میزان جراحت ها نیز به ازای هر صدهزار نفر كمتر از 63 نفر بود.
90 هزار بیمار كرونایی در مراكز تامین اجتماعی بستری شدند
وی درباره آمار بیماران كرونایی مراجعه كننده به مراكز تامین اجتماعی گفت: 90 هزار بیمار كرونایی در مراكز تامین اجتماعی بستری شدند و 90 درصد با سلامت كامل ترخیص شدند.
شریعتمداری در خصوص آمار بیكاران ناشی از بیماری كرونا گفت: تا راه اندازی سامانه بیمه بیكاری در اسفند ماه سال گذشته 850 هزار نفر بیكاری اجباری داشتند، در مجموع تا پایان خردادماه یك میلیون و 700 هزار نفر مشمول قانون بیمه بیكاری كرونا شدند و مقرری بیمه بیكاری دریافت كردند و 67 هزار نفر باقی ماند كه مستمری آنها نیز پرداخت می شود.
وی افزود: 67 درصد از بیكاران ناشی از شیوع كرونا به كار و فعالیت خود بازگشتند.
در پایان این مراسم به صورت نمادین از چهار كارفرمای نمونه تجلیل شد.

نمایندگان از اظهار نظرهای نادرست بپرهیزند

رئیس كانون عالی شوراهای كار سراسر كشور خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم در خصوص تعیین دستمزد كمك كنند شورای عالی كار مزد منصفانه ای را تعیین كند و از اظهارنظرهای نادرست بپرهیزند.

«اولیا علی بیگی» در همایش ملی خانه های بهداشت كارگری برتر و رونمایی از 60 عنوان كتاب در این زمینه گفت: مجلس محل قانونگذاری است و نمایندگان الگوی جامعه هستند اما متاسفانه اظهارنظرهایی را ارائه می كنند كه یا در جریان روند جامعه نیستند یا نسبت به قوانین و مقررات كم توجه هستند.

وی با اشاره به اظهارنظر برخی نمایندگان در خصوص تعیین مزد منطقه ای افزود: در قانون، مزد منطقه ای پیش بینی شده است اما سوال من از نمایندگان این است كه مجلس در قانون خدمات كشوری مصوب كرده حقوق كارمندان متناسب با تورم باشد اما آیا این روند اجرا می شود؟

رییس كانون شورای عالی كار با بیان اینكه مجلس هر سال شورای عالی كار را خلع سلاح می كند، ادامه داد: امروزه دلیل اصلی مشكلات بازنشستگان این است كه در دوران فعالیت حقوق متناسب دریافت نكرده اند و در نتیجه امروز شاهد هستیم كه معیشت این افراد دچار اختلال شده است.

وی اظهارداشت: در قانون كار در خصوص مزد منطقه ای آمده است چنانچه كارگر و كارفرما بر مبلغ معین دستمزد توافق كردند دولت نمی تواند دخالت كند و تامین اجتماعی موظف است طبق آن مبلغ حق بیمه را تعیین كند.

علی بیگی گفت: چنانچه زیرساختهای لازم برای اجرای مزد منطقه ای فراهم باشد شورای عالی كار آمادگی دارد این مزد را تعیین كند اما در شرایط موجود اظهارنظرهای غیر كارشناسی نه تنها كمكی به كارگران نمی كند بلكه شرایط را برای آنها دشوار می كند.

برچسب ها
- كارگر
- سقف دستمزد
- محمد شریعتمداری
- دستمزد
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۲۵ - ۱۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۸