دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

توانبخشی به روش همیار مكانیك كوشا
 
زندگی آدم ها دشواری هایی دارد؛ اما این دشواری ها به دلایل مختلف برای افراد دارای معلولیت بیشتر است.
از ضعف در فرهنگ سازی و آموزش آحاد جامعه برای برخورد صحیح با این افراد بگیرید تا مشكلات جابه جایی درون و برون شهری، درمانی و امكانات تفریحی-رفاهی. معلولیت گاهی تمام اعضای خانواده را برای تامین نیازهای پیچیده فرد دارای معلولیت، تحت تاثیر فشارهای روحی-عاطفی، مالی و گاهی جسمی قرار می دهد.

توانبخشی به روش همیار مكانیك كوشا

با این حال استفاده از تجهیزات ویژه و مناسب سازی فضاهای شهری و مراكز مختلف می تواند كیفیت زندگی این افراد را تا حد زیادی بهبود ببخشد و امكان حضورشان را در جامعه و محیط كار تسهیل و به سلامت روحی آنها كمك كند.

شركت خلاق و نوآور «همیار مكانیك كوشا» طراح و تولیدكننده تجهیزات مناسب سازی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان است و محصولاتش با بهره گیری از استانداردهای جهانی ساخته شده اند.

«همیار مكانیك كوشا» سال 96 باهمت دو برادر به نام های فرید و حامد معیری، در كارگاهی كوچك فعالیتش را شروع كرد.

برادران معیری با شناختی كه از نیاز بازار به تجهیزات توانبخشی و قیمت بالای محصولات وارداتی داشتند، و همین طور پیشنهاد دانشگاه علمی وكاربردی رعد كه برای افراد دارای معلولیت جسمی و حركتی مناسب سازی شده است، تصمیم گرفتند نمونه های خارجی را بررسی كرده و با مهندسی معكوس و اعمال برخی تغییرات، در جهت بومی سازی این دستگاه ها گام بردارند. امروزه این شركت موفق به تجاری سازی 12 محصول در دو بخش مناسب سازی و توانبخشی شده است و در كارگاهی 1000متری، 45نفر را مشغول به كار كرده است.

محصولات توانبخشی ویلچر ایستا نیمه برقی: حركت این ویلچر به صورت دستی است و تغییر حالت آن از نشسته به ایستاده به شكل برقی انجام می شود. این ویلچر علاوه بر اینكه ویلچری معمولی است، به آسانی و بدون هیچ تحمل دردی افراد را به صورت ایستاده نگه می دارد و كار فیزیوتراپی و درمانی نیز انجام می دهد. باكمك ویلچر ایستا، افراد می توانند بی نیاز از شخص دوم، كارهای خود را انجام دهند.

ویلچر تاشو: سبك ترین ویلچر دنیا 9كیلوگرم وزن دارد. ویلچر تاشو همیار مكانیك كوشا با 10كیلوگرم وزن، سبك، قابل حمل و مسافرتی است. در صندوق عقب یك خودرو دو تا سه دستگاه از این ویلچر جای می گیرد.

صندلی بلندكننده از زمین: بیشتر این افراد تمایل به انجام كارهای خود روی زمین داشته و برای سوارشدن روی ویلچر، به كمك همراه نیاز دارند. فرد همراه نیز در طولانی مدت دچار آسیب های كمر و گردن می شود. این صندلی از كف زمین 14سانتی متر فاصله دارد و بیمار پس از نشستن روی آن، به صورت برقی تا ارتفاع صندلی ویلچر خود بالا می آید. این صندلی دارای چند تیپ مختلف است.

صفحه بلندكننده دو منظوره: این صفحه كار صندلی بلندكننده از زمین را با چند مزیت دیگر انجام می دهد. از این دستگاه می توان برای سوارشدن به خودرو و استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی استفاده كرد. این صندلی قابل حمل و بسیار سبك بوده و از كف زمین هشت سانتی متر فاصله دارد و تا ارتفاع 70سانتی متر ارتفاع می گیرد.

تخت ویلچرشو بیمارستانی: در این دستگاه، قسمت وسط تخت جدا می شود و به صورت صندلی ویلچر درمی آید. به این ترتیب دیگر برای جابه جایی بیمار از تخت به ویلچر نیاز نیست و حركت آن تمام برقی است. به زودی این دستگاه وارد مرحله تجاری سازی خواهد شد.

رویدادهای استارت آپی توانبخشی به گفته فرید معیری، مدیرفروش این مجموعه: «همیار مكانیك كوشا، اولین شركت برگزاركننده دو دوره رویداد استارت آپی درحوزه فناوری های توانبخشی سالمندان و افراد دارای معلولیت و جانبازان در كشور است. در این رویداد پس از داوری و معرفی برگزیدگان، صاحبان ایده و محصول می توانند از حمایت معنوی این مجموعه و حمایت مالی دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده كنند. گفتنی است در این دو دوره، 15ایده به ثبت رسیده اند و تهیه تجهیزات كارگاهی برای آنها در دست اقدام است.» اگر صاحب ایده در این زمینه هستید، برای ارتباط با آنها، كیوآر كد پایین این صفحه را با دوربین گوشی خود اسكن كنید.

استقبال بازارهای داخلی و خارجی

فرید معیری درباره تمایل بازار داخلی به این محصولات به جام جم می گوید: «درحال حاضر دولت و شهرداری برای مناسب سازی فضاهای شهری برای این قشر از هم وطنانمان گام هایی برداشته اند. برای مثال سازمان های دولتی و مطب پزشكان را ملزم به مناسب سازی كرده اند. باتوجه به اینكه شركت همیار مكانیك كوشا، تنها شركت دارای استاندارد ملی ایران و ثبت شده در سامانه تداركات الكترونیكی دولت است و تمام محصولات آن دارای ایران كد اختصاصی هستند، بسیاری از سازمان ها به شركت ما روی آورده اند.»

مهندس معیری در ادامه می گوید: «حتی رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای و سینماها نیز می توانند با مناسب سازی فضای خود، علاوه براینكه بار تبلیغاتی مثبتی برای خودشان ایجاد می كنند، به ارتقای روحیه این بخش از جامعه كمك كنند.»

مدیرفروش همیار مكانیك كوشا درباره استقبال بازارهای خارجی می افزاید: «با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستری برای صادرات محصولات ما به كشورهای سوریه، عراق و افغانستان فراهم شده است. ازآنجاكه این كشورها درگیر جنگ بوده اند، جمعیت بالایی از افراد دارای معلولیت و سالمند دارند. از سویی محصولات ما ازنظر كیفیت با محصولات اروپایی رقابتی تنگاتنگ داشته و قیمت بسیار پایین تری دارد. برای همین این كشورها تمایل زیادی به خرید از ما دارند. به علاوه می توانیم برای خدمات پس از فروش و گارانتی نیز درآنجا دفتر نمایندگی داشته باشیم.»

ویژگی های محصولات همیار مكانیك كوشا در یك نگاه:

امكان خرید اقساطی.
دارای استاندارد ایزو13485.
دارای یك سال گارانتی تعویض.
ارسال، نصب و راه اندازی رایگان.
پنج سال خدمات پس از فروش.
امكان عودت دستگاه تا یك هفته پس از خرید.
تولید محصولات باكیفیت و باكمترین سود ممكن.
برتری نسبت به رقبای اروپایی با یك پنجم قیمت آنها.
امكان سفارش ویلچرهای شخصی سازی شده مناسب با بدن هر فرد.

توانبخشی به روش همیار مكانیك كوشا

برخی پروژه های اجرا شده

درهای ورودی وزارت كشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری منطقه دو تهران، معاونت حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران، سازمان تعزیرات حكومتی، سازمان میراث فرهنگی، فرودگاه زنجان، هتل كاظمین عراق و ... از جمله پروژه هایی است كه همیار مكانیك كوشا اجرا كرده است.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم
   تاریخ: ۱۶:۳۹ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۸۲