دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سامانه سراسری ثبت نام انجمن اوتیسم راه اندازی شد
 
تهران - ایرنا - انجمن اوتیسم ایران از راه اندازی سامانه سراسری ثبت نام این انجمن خبر داد و اعلام كرد: این سامانه به منظور شناسایی افراد دارای اوتیسم و تجمیع اطلاعات افراد مبتلا به اختلال اتیسم و خدمات رسانی هرچه بهتر به آنها راه اندازی شده است.
سامانه سراسری ثبت نام انجمن اوتیسم راه اندازی شد تهران - ایرنا - انجمن اوتیسم ایران از راه اندازی سامانه سراسری ثبت نام این انجمن خبر داد و اعلام كرد: این سامانه به منظور شناسایی افراد دارای اوتیسم و تجمیع اطلاعات افراد مبتلا به اختلال اتیسم و خدمات رسانی هرچه بهتر به آنها راه اندازی شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از انجمن اتیسم ایران، این انجمن با حمایت حامیان اوتیسم به ویژه در بخشهای فنی، سامانه سراسری ثبت نام اوتیسم را راه اندازی كرده است. با استفاده از این سامانه، خانواده های اوتیسم می توانند مشخصات فرزند خود را در سامانه وارد كرده و بعد از تایید «كارت شناسایی» دریافت كنند.

این گزارش افزوده است: این كارت سه قابلیت اصلی دارد كه مهم ترین آن دسترسی سازمان های مربوطه به پرونده شخص توسط QR كدی است كه روی كارت قرار گرفته است، به عبارتی پس از ثبت مشخصات و دریافت كارت شناسایی نیازی نیست خانواده در هر مراجعه مشخصات و وضعیت فرزند خود را شرح دهد.
همچنین دارندگان این كارت و خانواده ایشان می توانند، از مجموعه های خاصی مانند كلینیك ها، دندانپزشكی ها و مجموعه های رفاهی با شرایط ویژه استفاده كنند.
بنا به این گزارش، مددجوها یا كودكانی كه تشخیص اوتیسم گرفته اند، با مراجعه حضوری یا تماس با انجمن می توانند نسبت به ثبت نام اقدام كنند. خانواده ها می توانند به راحتی در سامانه ثبت نام اولیه را انجام دهند و با رویت مدارك فرزند اوتیسم، این فرد شناسایی شده و ادامه مراحل پذیرش را انجام می شود.
این گزارش تاكید كرده است: نكته ای كه لازم است خانواده ها در نظر داشته باشند در زمینه مداركی است كه برای ثبت نام مورد نیاز است. برای ثبت ثبت نام اولیه لازم است خانواده یكی از دو مدرك رسمی را ارائه كنند: برگه تاییدیه اوتیسم كه توسط روان پزشك كودك و نوجوان انجام شده و یا مدرك بهزیستی كه در آن قید شده است كه این فرد دارای اتیسم است. در این «پرونده الكترونیك» اطلاعات اولیه، اطلاعات هویتی خانواده و كودك همچنین اطلاعات رشدی كودك، تاریخچه خانوادگی او ثبت و پس از ارزیابی مددكاری و روانشناسی سطح كودك مشخص می شود.
این گزارش افزوده است: برخی از كودكان اوتیسم در بهزیستی عضو هستند و برای آن ها كارت صادر می شود با این وجود بعضی از خانواده های كه كودك اوتیسم دارند عضو سازمان بهزیستی یا دیگر سازمانهای حمایتی نیستند به همین دلیل اطلاعات كافی از آن ها در دسترس نیست.از این طریق برای اینخانواده ها نیز كارت هوشمند صادر خواهد شد.
همچنین این كارت برای كارشناسان انجمن یا دیگر درمانگران در كل كشور كه می خواهند به بچه ها خدمات توانبخشی ارائه دهند مفید می باشد و با اسكن كد می توانند دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را داشته باشند.
خانواده ها می توانند با مراجعه به «وب سایت انجمن اتیسم ایران» به نشانی irautism.ir و یا تماس با شماره های 02148085000 نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

برچسب ها
- اوتیسم
- سازمان بهزیستی كشور
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۵۹ - ۱۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۰۹