دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

«پیشگیری» در مقابله با اعتیاد در اولویت کار ها قرار گیرد
 
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: پیشگیری از اعتیاد در رأس کار ها قرار گیرد و ذیل آن مصون سازی، مهارت آموزی و فرزندپروری آموزش داده شود.
فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص راهکار های مقابله با اعتیاد، گفت: در شورای عالی مبارزه با مواد مخدر بیشترین مواردی که مصوب می شود در مورد درمان اعتیاد است در حالی که باید پیشگیری از اعتیاد در رأس کار ها قرار گیرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در راستای پیشگیری از اعتیاد باید مصون سازی، مهارت آموزی و فرزندپروری در جامعه آموزش داده شود تا در آینده شاهد کاهش آمار اعتیاد باشیم.

به گفته این مقام مسئول در اعتیاد دو دسته عوامل خطرزا و محافظت کننده وجود دارد که باید برای کاهش آمار اعتیاد اطلاعات، آگاهی و مهارت در برابر عوامل خطرزا در بین جوانان و نوجوانان افزایش یابد و این مهم هرچه از سنین پایین تر آغاز شود تأثیر بیشتری خواهد داشت؛ همچنین می بایست عوامل محافظت کننده و جایگزین برای اعتیاد در کشور ایجاد شود.
   تاریخ: ۱۲:۴۶ - ۰۴/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۶