دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به مناسبت فرارسیدن سالروز "روانشناس و مشاور"
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به مناسبت فرارسیدن سالروز "روانشناس و مشاور"

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (پنجشنبه) در آستانه سالروز " روانشناس و مشاور" (9 اردیبهشت ماه)، با انتشار پیام، این مناسبت را به اعضای هیات علمی و دانشجویان این حوزه، روانشناسان و مشاوران همکار در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه، تبریک گفت.

به گزارش وبدای دانشگاه، متن پیام دکتر سیدعلی حسینی به این شرح است:

« به نام خداوند جان و خرد »

نهم اردیبهشت ماه، سالروز تصویب قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است که از سوی این سازمان، به عنوان روز " روانشناس و مشاور" نامگذاری شده است. روز جهانی روان شناسی و مشاوره نیز تاریخ مشخصی ندارد، بلکه سازمان ملل متحد هر سال در ماه آوریل، روزی را به عنوان روز جهانی روانشناسی با تمرکز بر موضوع و حوزه خاصی، اعلام می کند.

گستردگی حوزه های روانشناسی و مشاوره، سبب شده تا تمرکز مناسبت ملی و جهانی مربوطه، طی سال ها، بدور از محدودیت، بر موضوع های مختلف در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استوار باشد.

« راهکار یک کشور، دو دولت برای مناقشهٔ اسرائیل و فلسطین »، « روانشناسی و دیپلماسی: مذاکره برای صلح و حقوق بشر »، « حقوق بشر برای افراد آسیب پذیر؛ مشارکت های روانی و دیدگاه سازمان ملل متحد »، « از آسیب پذیری تا انعطاف پذیری: استفاده از روانشناسی برای رسیدگی به بحران جهانی مهاجرت »، « تغییرات اقلیمی: مداخلات روان شناختی برای ترویج مهاجرت و سازگاری »، « مشارکت روان شناختی برای دستیابی به برابری جنسی در سطح جهان » و « کمک های روان شناختی برای بهبود وضعیت در دنیای پس از همه گیری »، از جمله شعارهای روز جهانی روانشناسی طی سال های اخیر بوده است.

روز ملی یا جهانی مربوط به حوزه های روانشناسی و مشاوره، یادآور نقش متخصصان این حوزه ها برای به چالش کشیدن پیچیده ترین بعد انسان، یعنی ذهن و روان اوست. آنچه که در هر رفتار و اندیشه بشر، جای دارد و تعاملات و ارتباطات تمامی اعضای یک جامعه با یکدیگر و در نهایت، جوامع را در جهان شکل می دهد، در حوزه های روانشناسی و مشاوره، قابل بررسی می باشد.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا، تمرکز بر « سلامت روانی - اجتماعی و توانبخشی » را در اهداف خود دارد و علاوه بر تربیت نیروی متخصص در سه حیطه سلامت، با تولید علم در حوزه های تخصصی همچون روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان استثنایی، روانپزشکی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و مشاوره، گستره ای از چالش ها در میان گروه های مختلف سنی را مورد توجه قرار می دهد.

ضمن گرامی داشت روز ملی و جهانی روانشناسی و مشاوره و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن این ایام به روانشناسان، مشاوران، تامین کنندگان و حافظان سلامت روانی و اجتماعی همنوعان، برای تک تک این عزیزان آرزوی سلامتی و بهروزی هرچه بیشتر دارم.

دکتر سیدعلی حسینی

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
   تاریخ: ۰۴:۱۶ - ۰۸/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۷