دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعلام آمادگی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری، برای همکاری با مرکز روانپزشکی رازی (امین آباد)
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

اعلام آمادگی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری، برای همکاری با مرکز روانپزشکی رازی (امین آباد)

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری، امروز (چهارشنبه) با حضور در مرکز آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد)، ضمن آشنایی با چگونگی فعالیت کارگاه های توانبخشی حرفه ای مرکز رازی، برای همکاری های آموزشی و گسترش فعالیت این کارگاه های حرفه آموزی، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی مرکز رازی، مهندس زنگانه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری در نشستی با مسئولان مرکز روانپزشکی رازی، با ابراز خرسندی از حضور در این مرکز آموزشی و درمانی، تاکید کرد که مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری، در زمینه تربیت مربی در حوزه مربی مشارکتی و حوزه استاد کار جهت مرکز روانپزشکی رازی، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و هر جا که لازم باشد، از بیماران و مددجویان مرکز روانپزشکی رازی حمایت می کند.

وی، انتخاب و معرفی یک نماینده از هر مرکز جهت تسریع در برنامه ریزی و اجرای برنامه های مشترک را لازم و ضروری دانست.

دکتر امید رضائی رئیس مرکز آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی در ابتدای این نشست، ضمن قدردانی از حضور مهندس زنگانه در مرکز رازی، گزارشی از فعالیت کارگاه های توانبخشی حرفه ای مرکز ارائه داد.

سپس، دکتر حسین اخوان زنجانی معاون درمان مرکز رازی، طی سخنانی از وضعیت بیماران این مرکز درمانی و حضور آنان در کارگاه های حرفه ای از جنبه توانبخشی گفت و حرفه آموزی را برای بیماران روانپزشکی، ضروری خواند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال در حرفه و فعالیتی در زمینه های مختلف، بر سلامت جسم و روان افراد، موثر است، تصریح کرد: از گذشته تا بحال، بطور مقطعی کارهایی توسط پرسنل زحمت کش این مجموعه برای بیماران انجام شده، اما بدلیل محدودیت هایی، به نتیجه نرسیده است، اما با یک برنامه منسجم و یک سری مربی فعال، علاقه مند و دلسوز که بتوانند بصورت مداوم و همیشگی به کارها نظم و ترتیب دهند، می توان سطح سلامتی این بیماران را ارتقاء داد.

در ادامه، سیروس آرین مسئول واحد توانبخشی مرکز روانپزشکی رازی نیز در سخنانی خطاب به رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری، حضور ایشان را در مرکز رازی، به عنوان یک اتفاق خوب توصیف کرد و گفت: ما در دو حوزه " آموزش مربیان مرکز رازی و راه اندازی حرفه های جدید در کارگاه های توانبخشی " می توانیم از پتانسیل و همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر ری استفاده کنیم، تا هم برای جبران هزینه های مجموعه رازی و هم در اشتغال بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، مفید باشد.

رئیس مرکز روانپزشکی رازی همچنین در پایان این نشست، از حضور مهندس زنگانه در مرکز روانپزشکی رازی و تبادل نظر در زمینه همکاری های مشترک ابراز رضایت کرد و انعقاد تفاهم نامه همکاری در جهت توانبخشی و حرفه آموزی بیماران و مددجویان مرکز روانپزشکی رازی را لازم دانست.

گفتنی است؛ مرکز آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی که در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده، بزرگترین و قدیمی ترین مرکز روانپزشکی منطقه خاورمیانه است که تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با بهره گیری از توان تخصصی متخصصان و اساتید دانشگاه و کادری مجرب، انواع اختلالات اعصاب و روان را بصورت سرپایی (کلینیک ها) و بستری در بخش های مختلف، درمان می کند.

این مرکز آموزشی و درمانی، دارای 1100 بیمار بستری است که حدود 600 تن از آنان، بیماران مزمن و آسایشگاهی هستند.

انتهای پیام /



تهیه و تنظیم خبر: زند - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۶:۵۵ - ۰۷/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۷۴