دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت "سالروز گرامی داشت مقام استاد " و " سالروز جهانی کارگر"
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت "سالروز گرامی داشت مقام استاد " و " سالروز جهانی کارگر"

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (یکشنبه) با انتشار پیام، فرا رسیدن " سالروز جهانی کارگر" و " سالروز گرامی داشت مقام معلم و استاد " (دوازدهم اردیبهشت ماه) را به همکاران در دانشگاه و مراکز درمانی تابعه تبریک گفت.

به گزارش وبدای دانشگاه، متن کامل پیام دکتر سیدعلی حسینی به این شرح است:

« به نام خداوند جان و خرد »

دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری استاد حوزه و دانشگاه است که برای بزرگداشت نقش کلیدی و موثر جایگاه معلم و استاد در رشد و پرورش نسل کنونی و به تبع آن، نسل های آینده، به عنوان « روز گرامی داشت مقام معلم » نامگذاری شده است.

نقشی که به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع کمک می کند، از جایگاه رفیعی برخوردار است که با نامگذاری یک روز و یا یک هفته برای آن، نمی توان به همه آثار و ابعاد برگرفته از این نقش پرداخت و نسبت به زحمات معلمان، مدرسان و اساتید محترم، ادای دین کرد.

آموزش، به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان هر نظام و حکومتی، همواره مورد توجه و از حساسیتی خاص برخوردار است و جایگاه معلم و استاد در فرایند آموزش، اهمیت و ارزش والایی دارد، چرا که تاثیرگذاری فرایند آموزش بر" انسان " با پیچیدگی های ذاتی، عاطفی، روانی و اجتماعی اش، توسط همنوع و هم جنس خودش با همه آن ویژگی ها امکانپذیر است، همانطور که تجربه آموزش در دوران شیوع کرونا در ایران و جهان، نشان داد که آموزش به صورت چهره به چهره و از طریق ارتباط مستقیم استاد و شاگرد، بگونه ای شکل می گیرد که با هیچ تکنولوژی و ارتباطات گسترده بین انسان و ماشین، قابل مقایسه نیست.

ضمن گرامی داشت سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و قدردانی از خدمات اساتید دانشگاهی و پیشکسوتان این عرصه در جهت توسعه علوم و رشد و پرورش ارزشمندترین عناصر هر جامعه، یعنی " انسان "، روز استاد را به همه همکاران عضو هیات علمی و مربیان عزیز که در نقش مدرس، وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده کشور را بعهده دارند، تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند متعال، رستگاری و عزت همگان را مسئلت می نمایم.

همزمان و در این ایام، روز جهانی کارگر را نیز گرامی می داریم و نقش کارگران عزیز و شریف در چرخه تولید، و پشتیبانی از همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ارج می نهیم.

نقش همکاران کارگر در همه سطوح خدماتی و پشتیبانی در میان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همواره مورد توجه بوده و قدردان زحمات و حمایت همیشگی آنان از همه فعالیت های دانشگاه و مراکز درمانی تابعه هستیم.

بر خود وظیفه می دانم که مناسبت گرامی و خجسته "روز جهانی کارگر" را به همه همکاران محترم کارگر در دانشگاه و مراکز درمانی تابعه تبریک عرض کنم و آرزوی سلامتی و بهروزی برای تک تک این عزیزان داشته باشم.

دکتر سیدعلی حسینی

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
   تاریخ: ۱۹:۳۵ - ۱۰/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۶