دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکتر خانکه: کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی، سال آینده به شکل بین المللی برگزار خواهد شد
 
در مراسم اختتامیه اولین کنگره پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10)، اعلام شد:

دکتر خانکه: کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی، سال آینده به شکل بین المللی برگزار خواهد شد

معاون تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بعد از ظهر امروز (جمعه) در مراسم اختتامیه اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران (منطقه آمایشی 10)، اعلام کرد: کنگره تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی، سال آینده به شکل بین المللی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه با اشاره به تشکیل مجمع G5 که اخیرا با عضویت کشورهای منطقه ( کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، عراق و ازبکستان ) توسط سازمان جهانی بهداشت شکل گرفته، افزود: ان شاالله برای سال آینده، این کنگره با شرکت کشورهای G5 ، و بشکل بین المللی برگزار خواهد شد.

وی درباره دومین قول خود به دانشجویان که با کمک کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی در وزارت بهداشت، محقق خواهد شد، گفت: دبیرخانه دائمی کنگره سالیانه تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران را در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشکیل می دهیم و هر سال این کنگره را برگزار خواهیم کرد.

دکتر خانکه در بخش دیگری از سخنانش با طرح سئوال از دانشجویان شرکت کننده در باره قدیمی ترین کشورهای دنیا، و دریافت پاسخ های صحیح که " ایران " به عنوان قدیمی ترین کشور دنیا، و بعد از آن، بترتیب کشورهای " مصر" و " ویتنام " دارای قدیمی ترین تمدن در دنیا هستند، گفت: این کشورها تاریخ افتتاح ندارند، بلکه ایران، بیش از پنج هزار و 700 سال، کشور مصر با بیش از پنج هزار و 300 سال و ویتنام با حدود سه هزار سال تمدن در دنیا شناخته شده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: ما افتخار می کنیم که دارای قدیمی ترین تمدن در دنیا هستیم، و این قدمت در تمدن کشورمان، در رفتار تک تک ایرانیان مشاهده می شود، و دیگران را متاثر می کند. " رعایت احترام به یکدیگر، نشان دادن ادب و تعارفات مرسوم در فرهنگ ایرانیان و حفظ حرمت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر "، مجموعه رفتارهایی هستند که اصالت ایرانیان را نشان می دهد.

دکتر خانکه در ادامه سخنانش خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این کنگره علمی و پژوهشی، تاکید کرد: آینده، از آن شماست و از فعالیت شما آینده سازان کشور در این کنگره، لذت بردم.

وی افزود: سرمایه های کشور، نه منابع نفتی، نه گازی، نه مس و نه چیزهای دیگر است، بلکه شمائید (دانشجویان) که ان شاالله خداوند همه شما را حفظ کند.

این مراسم در ادامه، به معرفی و تقدیر از برگزیدگان اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی در استان تهران (منطقه آمایشی 10) پرداخت.

لازم به ذکر است؛ اولین کنگره سالیانه پژوهشی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10)، از روز چهارشنبه (20 اردیبهشت ماه جاری) به مدت سه روز با شرکت جمع کثیری از دانشجویان و محققان مشغول به تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران، در محل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با 23 گروه آموزشی و 8 مرکز تحقیقات، در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور و تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت حدود دو هزار دانشجو در رشته های تخصصی سه حوزه سلامت ( توانبخشی، رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی ) که 60 درصد آنان را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشارکت دارد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۱۹ - ۲۲/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۲