دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنچه در مدارس هزینه نکنیم، باید در آسیب های اجتماعی کنیم
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش چاره ای جز تغییر نگاه و رویکرد به این نهاد نداریم گفت: متاسفانه آنچه را که در مدارس هزینه نمی کنیم، مجبور می شویم در آسیب های اجتماعی هزینه کنیم.
آنچه در مدارس هزینه نکنیم، باید در آسیب های اجتماعی کنیم
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش چاره ای جز تغییر نگاه و رویکرد به این نهاد نداریم گفت: متاسفانه آنچه را که در مدارس هزینه نمی کنیم، مجبور می شویم در آسیب های اجتماعی هزینه کنیم.
توجه به آموزش و پرورش، شرط رسیدن به پیشرفتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مراد صحرایی در سفر  به تبریز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان افزود: عبور از گردنه های پیشرفت بدون آموزش و پرورش میسر نیست، حال آنکه ما مدتی است از آموزش و پرورش غفلت کرده ایم.

وی با اشاره به گستردگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، وزارتخانه همه کشور است، مسیر قوی شدن ایران از خیابان آموزش و پرورش می گذرد و این نهاد هم از درون و هم از بیرون باید قوی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر می خواهیم آموزش و پرورش در اولویت برنامه ها قرار گیرد، باید در بدنه این وزارت خانه نیز تربیت معلم در راس قرار بگیرد و برای این موضوع راهکاری جز احیای تربیت معلم نداریم.

وی از برگزاری کنکور اختصاص تربیت معلم از سال آینده خبر داد و گفت: باید سعی کنیم بهترین دانش آموزان به تربیت معلم بروند، و گزینش صحیحی از افراد برای ورود به تربیت معلم صورت گیرد.

صحرایی با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش چاره ای جز تغییر نگاه و رویکرد به این نهاد نداریم ادامه داد: متاسفانه آنچه را که در مدارس هزینه نمی کنیم، مجبور می شویم در آسیب های اجتماعی هزینه کنیم.

راه اندازی پردیس تربیت مدیر مدرسه ای، ارتقای شان و منزلت معلم، از مواردی بود که سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای احیای جایگاه آموزش و پرورش از آن ها یاد کرد و گفت: در این مسیر همه باید پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم رفع گلایه رهبر معظم انقلاب در خصوص حواشی و ماموریت وزارت آموزش و پرورش گفت: انتصاب 5 وزیر و 4 سرپرست در 10 سال برای یک وزارت خانه، موضوع عجیبی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم از نوع حکمرانی، وضعیت نیروی انسانی، کیفیت آموزش و عدالت در آموزش و استخدام به عنوان چالش های نظام آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: باید برای رفع چالش ها و عبور از مشکلات، بیشتر از نکته نظرات کارشناسان بهره مند شد.

وی از پایبندی به اسناد تحولی کشور به ویژه سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد تابعه آن و جلوگیری از اسنادی که مغایر با ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه سند خیانت بار 2030 به عنوان مهمترین راهکار ارتقای کیفی آموزش و پرورش یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: فراهم کردن فرصت خلاقیت برای معلمان و دانش آموزان، ایجاد همکاری و تعامل برای حل مسائل اجتماعی، پیاده کردن رویکرد مدرسه محوری، ارتقای شخصیت و منزلت معلمان، ارتقا شفافیت و رفع تعارض منافع آموزش و پرورش، اصلاح جذب و مقابله با سیاسی کاری و نیز تقویت هویت دانش آموزان می تواند زمینه ساز مناسبی برای بهسازی و تحول نظام آموزش و پرورش باشد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه اساس و پایه هویت فردی اجتماعی افراد جامعه در آموزش و پرورش شکل می گیرد گفت: توسعه نظام نیز از مسیر آموزش و پرورش محقق می شود.

عابدین رضوی خرّم ادامه داد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش به تنهایی 10 تا 20 درصد می تواند رسالت خود را در توسعه نظام محقق کند، و با پای کار آمدن همه نهاد ها می توان کاری ماندگار در این حوزه انجام داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین دیداری نیز با خانواده شهیدان یغما و رنجبر داشت.
وی در این دیدار با تاکید بر اینکه خانواده های شهدا چشم و چراغ این نظام هستند گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا به مسئولان امید و انگیزه برای ادامه مسیر انقلاب و خدمت به مردم را می دهد.

توجه به آموزش و پرورش، شرط رسیدن به پیشرفتمراد صحرایی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توجه ویژه ای به فرزندان شهدا داشتند اظهار کرد: خانواده های شهدا و ایثارگران میراث ارزشمند انقلاب اسلامی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب عزت، افتخار و پالایش روح انسان می شود.

عابدین خرّم با اشاره به اینکه شهدا سرمایه های زنده و جاودان نظام اسلامی هستند افزود: امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم آرمان های متعالی آنان و انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

شهید سخاوت رنجبر و شهیده ثریا یغما که هر 2 از نیرو های فرهنگی انقلاب اسلامی بودند در سال 1365 در بمباران منطقه خانه سازی تبریز توسط هواپیماهای رژیم بعثی صدام به فیض شهادت نایل آمدند.
   تاریخ: ۲۰:۳۰ - ۲۲/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۳