دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون به معنای پایان پروتكل ها نیست
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بیرجند اظهار كرد: واكسیناسیون كرونا تا نیمه اول سال آینده طول خواهد كشید؛ لذا این امر نباید باعث شود كه مردم فكر كنند شرایط عادی شده چراكه به هیچ عنوان اینگونه نیست و باید رعایت پروتكل های بهداشتی از جمله شستشوی مكرر دست ها، استفاده از ماسك، رعایت فاصله گذاری اجتماعی عدم ...
واكسیناسیون به معنای پایان پروتكل ها نیست محمد دهقانی، سه شنبه شب 12 اسفند در پنجاهمین جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و كنترل كرونا ویروس گفت: در طی این پنجاه جلسه برگزار شده ستاد دانشگاهی پیشگیری و كنترل كرونا ویروس، حدود 743 مصوبه به تصویب رسیده كه جهت اجرا به واحد های زیربط ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این جلسات به طور منظم و مكرر هر هفته برگزار می شود و وضعیت استان و مراكز ارائه دهنده خدمت در بخش درمانی و بهداشت رصد و مشكلات و معذلاتی كه با آن مواجه هستیم، در مورد آن ارائه راهكار و تصمیم گیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی بیرجند در خصوص 640 دز سهمیه دریافتی واكسن كرونا بیان كرد: از این تعداد 45 دز مربوط به سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده كه بر اساس اولویت تزریق خواهد شد، 200 دز مربوط به مراكز تحت پوشش اداره كل بهزیستی است كه به افراد سالمند و افراد دارای بیماری زمینه ای تحت پوشش این مركز تزریق می شود، بخشی مربوط به مراكز بهداشتی است كه كسانی كه در مراكز 16 ساعته خدمت می كنند و با موارد مشكوك و مثبت سرپایی سروكار دارند و همچنین كسانی كه كار نمونه گیری از بیماران مشكوك را انجام می دهند را شامل می شود.

دهقانی ادامه داد: بقیه موارد نیز سهم بیمارستان ها است كه به ترتیب اولویتی كه اعلام شده، بخش های آی سی یو بیماران كرونایی، بخش عادی بیماران كرونایی، بخش اورژانس و به ترتیب سایر قسمت ها، به تمامی پرسنلی كه آنجا مشغول ارائه خدمت هستند اعم از پزشكان متخصص، پرستاران و نیروهای خدماتی بر اساس سهمیه ای كه مشخص شده در بیمارستان های كل استان واكسیناسیون صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین سهمیه های بعدی واكسن كه به دست ما برسد، بر اساس همین اولویت تقسیم می شود تا پرسنل حوزه سلامت واكسیناسیون كامل انجام دهند؛ زمان دقیق تحویل محموله سوم مشخص نیست، اما احتمالا طی دو سه هفته آینده محموله سوم به دست ما می رسد و سهمیه خود را دریافت خواهیم كرد.

دهقانی خاطرنشان كرد: واكسیناسیون بسیار محدود انجام می شود و زمان بسیار زیادی طول می كشد تا واكسن های وارداتی و تولیدی كشور به آن اندازه ای برسد تا آنقدر جمعیتی را تحت پوشش قرار دهد كه بتواند ایمنی جمعی ایجاد كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۱۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۷