دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی سراسر کشور، دغدغه های خود را با هیات بورد تخصصی این رشته در میان گذاشتند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی سراسر کشور، دغدغه های خود را با هیات بورد تخصصی این رشته در میان گذاشتند

مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های سراسر کشور، امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک با هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور، دغدغه های خود در ارتباط با رشته کاردرمانی و وضعیت آموزش و پژوهش این حوزه در دانشکده ها و دانشگاه های خود را با هیات بورد تخصصی این رشته در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، نشست مشترک هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور با اعضای انجمن علمی کاردرمانی ایران و مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های سراسر کشور، امروز در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

در این نشست مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تشریح وضعیت رشته کاردرمانی در دانشگاه خود، به مباحثی از قبیل " وضعیت پژوهشی گروه های آموزشی کاردرمانی، وضعیت کاردرمانگران در بیمارستان های مراکز تابعه دانشگاه های علوم پزشکی، نحوه کارآموزی و کارورزی دانشجویان، ظرفیت اعضای هیات علمی و ... پرداختند. ضمن آنکه خواستار اخذ مجوز جهت تشکیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های محل خدمتشان شدند.

دکتر سید علی حسینی رئیس بورد تخصصی کاردرمانی کشور، در بخش نهایی این نشست که با حضور مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد، از بازدید هیات بورد، از پنج دانشگاه و تعامل با مدیران گروه های آموزشی گفت .

وی افزود: در بازدیدهای دوره ای اعضای بورد کاردرمانی از دانشگاه های علوم پزشکی، خواستار تشکیل مقطع کارشناسی ارشد کاردرمانی در دانشگاه های متعدد شدیم.

وی به عنوان متخصص کاردرمانی و رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مشارکت فکری مدیران گروههای آموزشی کاردرمانی با اعضای بورد کاردرمانی را به نفع آینده حوزه کاردرمانی دانست .

دکتر حسینی با اشاره به پیشینه تشکیل رشته کاردرمانی در مقاطع گوناگون، افزود: با مطالعه ای که در رشته های سراسر کشور داشتیم، دریافتیم که تا سال 1408 ، سالیانه 240 تا 250 نیروی کاردرمانی تربیت می شود و این درحالی است که هم اکنون، حدود چهار هزار تحصیلکرده کاردرمانی در کشور داریم که درصدد تقویت کیفیت آموزشی تحصیلات تکمیلی هستیم و باید با مشارکت گروه های آموزشی کاردرمانی با اعضای بورد کاردرمانی این مهم را محقق کنیم.

وی خاطر نشان کرد که طی سالها، در توسعه مقطع کارشناسی ارشد محدود بودیم، اما بعد شتاب گرفتیم و در طول چهار سال گذشته از سایر دانشگاه های متعدد خواستار اخذ مجوز برای مقطع کارشناسی ارشد کاردرمانی شدیم.

رئیس هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور، افزود: در حال حاضر، 4 دانشکده در تهران بر کارشناسی ارشد، تمرکز دارند و سالانه دانشجو در این مقطع می پذیرند، ضمن آنکه توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های سراسر کشور را در دستور کار خود قرار می دهیم تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، هیات بورد تخصصی کاردرمانی، با اعطای لوح، از خدمات مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۶:۰۰ - ۲۸/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۹۵