دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

چند هزار مددجوی امداد در گلستان صاحب شغل و كسب و كار شدند؟
 
گروه استان ها- بودجه اشتغال مددجویان كمیته امداد در گلستان برای امسال 132 میلیارد تومان بود كه تا كنون 84 درصد منابع جذب شده اما با این اعتبارات برای چند هزار مددجو شغل ایجاد شده است؟
چند هزار مددجوی امداد در گلستان صاحب شغل و كسب و كار شدند؟
گروه استان ها- بودجه اشتغال مددجویان كمیته امداد در گلستان برای امسال 132 میلیارد تومان بود كه تا كنون 84 درصد منابع جذب شده اما با این اعتبارات برای چند هزار مددجو شغل ایجاد شده است؟ - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ایجاد شغل به ویژه در سال های اخیر به كاری سخت تبدیل شده است. شاید در گذشته می شد با 30 تا 40 میلیون تومان یك شغل ایجاد كرد اما اكنون این امكان فراهم نیست و به ویژه در بخش صنعت ایجاد هر شغل بیش از 150 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

حالا در كنار تورم و افزایش كم سابقه قیمت ها، ایجاد شغل برای افراد نیازمند آن هم در مناطق محروم سختی و پیچیدگی های بیشتری دارد؛ كاری كه كمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی اقتصادی مددجویان در دستور كار قرار داده است.

آن طور كه مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفته بودجه اشتغال مددجویان امسال 132 میلیارد تومان بوده كه 84 درصد این منابع جذب شده است.

عیسی بابایی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: حدود 25 درصد از اشتغال استان از طریق كمیته امداد انجام می شود. ما در حوزه اشتغال برای مددجویان هم مشاوره شغلی داریم و هم متناسب با علاقه آنان، مهارت های شغلی و فنی را آموزش می دهیم.

وی با بیان اینكه ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت درآمد مددجویان اولویت مهم كمیته امداد است، گفت: پس از اینكه كسب و كاری راه افتاد به مدت 3 تا 5 سال نظارت می كنیم و اگر در این مدت نیاز به مشاوره شغلی، تسهیلات و یا بازار فروش برای محصولش بود خدمات لازم را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان داشت: سهمیه اشتغال امسال برای مددجویان 4 هزار و 844 نفر بود كه تاكنون 5 هزار و 23 شغل ایجاد كردیم. میزان اعتبار اشتغال نیز 132 میلیارد تومان بود كه 84 درصد آن جذب شده است.

وی با بیان اینكه طبق برنامه از سال آینده اعتبارات اشتغالزایی كمیته امداد در قالب طرح راهبران شغلی هزینه خواهد شد، گفت: در این طرح كسانی كه صاحب كسب و كار موفقی هستند و بتوانند از تهیه مواد اولیه موردنیاز، آموزش، نظارت بر روند تولید و بازاریابی برای فروش محصولات مددجویان را به درستی انجام دهند، شناسایی و در قالب تفاهم نامه ای كه برای تولیدكنندگان هم سود خوبی خواهد داشت، اقدامات لازم برای اشتغال مددجویان را انجام می دهیم.

رسیدن به رونق اقتصادی در بوكان نیازمند احیای كمیته اشتغال و سرمایه گذاری است
ورود جدی شركت ملی صنایع مس ایران به بازار اشتغال خراسان جنوبی
طرح های مهم اشتغال زایی و تولیدی استان بوشهر در سال جهش تولید افتتاح شد
بابایی افزود: این افراد را شناسایی كرده، مصاحبه شغلی لازم را انجام می دهیم و سپس برای دریافت كد اقتصادی آنان را به تهران معرفی می كنیم. امیدوار هستیم با كمك راهبران شغلی هم درآمد مددجویان افزایش پیدا كند و هم محصولات باكیفیت تری تولید شود.

وی گفت: تا كنون 75 راهبر شغلی را شناسایی كردیم كه با 54 نفر آنان وارد همكاری شدیم. سال گذشته 551 نفر و امسال 889 نفر از مددجویان از طریق راهبران شغلی، صاحب شغل و كسب و كار شدند.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به پیش بینی بسته های تشویقی برای كارآفرینان بیان داشت: كارآفرینانی كه نیروی كار خود را از مددجویان امداد تأمین كنند به ازای هر نفر 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه 7 ساله دریافت می كنند و در صورتی كه نیاز به تسهیلات نداشته باشند تا دو سال حق بیمه این افراد را كمیته امداد پرداخت خواهد كرد.

وی این نوید را هم داد كه سال آینده اعتبارات اشتغال مددجویان استان دو برابر و میزان تسهیلات اشتغالزایی نیز به 100 میلیون تومان افزایش پیدا كند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۰۹ - ۱۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۰