دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استادان دانشگاه، نقش مهمی در روشنگری جامعه دارند
 
در نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی مطرح شد:

استادان دانشگاه، نقش مهمی در روشنگری جامعه دارند

دومین برنامه از نشست های ماهانه دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با عنوان، انقلاب اسلامی و آینده جهان"، امروز (دوشنبه 8 خرداد ماه) سال جاری در این دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شجاعی، استاد روانشناسی اسلامی در جمع استادان این دانشگاه، به مباحثی نظیر هدف خلقت و آفرینش، هدف در سیره انبیا علیهم السلام، تشکیل حکومت اسلامی و ضرورت تشکیل آن، بحث دولت کریمه و جایگاه آن بین نظام خلقت اسلامی اشاره کرد.

وی در ادامه به بحث تلاش هایی که انبیا و ائمه برای ایجاد دولت کریمه اشاره کردند، پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی در این نشست به بشارت هایی که قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام برای ایجاد دولت کریمه در آخرالزمان دادند و همچنین جایگاه انقلاب اسلامی و مردم ایران در قرآن کریم و آیاتی که در مورد ایرانیان وارد شده و مورد اتفاق شیعه و سنی است، نیز اشاره کرد وی اظهار داشت: روایات معتبر و متعددی، خبر از وقوع انقلابی به حق، توسط ایرانیان می دهد و در این روایات اعلام شده، ایرانیان پیروز می شوند و پرچم انقلاب را به دست صاحب آن یعنی حضرت ولی عصر(عج ا..)می دهند، امام(ره ) نیز انقلاب را نه کار خود بلکه نقشه خدا و حضرت ولی عصر (عج ا..)می داند و انقلاب اسلامی را، مقدمه سازی ظهور امام زمان می داند.

وی گفت:انقلاب اسلامی بدون جنبه مهدوی خود، بی معناست
دکتر شجاعی افزود: امام خمینی(ره)، اساس انقلاب اسلامی را با امام زمان معنادار می دانند و بدون جنبه مهدوی انقلاب هیچ نوع ارزش و اعتباری برای آن قائل نیست.

وی در ادامه به بحث سیره و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انقلاب اسلامی و جایگاه انقلاب اسلامی در آخر الزمان و تشکیل حکومت اسلامی و تمدن نوین پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی افزود: اهمیت پرداختن به مباحثی نظیر انقلاب اسلامی و آینده جهان برای همه مردم جامعه ، به ویژه استادان دانشگاه بیشتر است.

وی افزود: استادان از حیث تاثیر گذاری، بر دانشگاهیان و عموم جامعه نقش بی بدیلی دارند و امیدواریم با چنین نشست هایی شاهد جریانات خوبی در دانشگاه و جامعه باشیم.

دکتر شجاعی گفت : در این نشست هم اندیشی، گفت وگوهای خوبی مطرح شد و امیدواریم، استادان دانشگاه با توجه به مباحث مطرح شده بتوانند در دانشگاه و جامعه، روشنگری های خوبی داشته باشند

گفتنی است در برگزاری نشست های معرفتی دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دفتر نهادمقام معظم رهبری در این دانشگاه سعی شده است، به فراخور مباحث و مناسبت های ملی و مذهبی، از اساتید برجسته کشوری دعوت شود و با توجه به ظرفیت های موجود در گروه های آموزشی دانشگاه، به مباحثی که جنبه عمومی دارد و در زندگی روزمره استادان نیز کاربرد دارد و پاسخی به چالش های موجود است، توجه شود.

   تاریخ: ۰۹:۰۲ - ۰۹/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۴۵