دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اختصاص ده درصد تخت های بیمارستانی به توانبخشی / توانبخشی ایران در منطقه، رتبه اول را دارد
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی :

اختصاص ده درصد تخت های بیمارستانی به توانبخشی / توانبخشی ایران در منطقه، رتبه اول را دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بیست و سومین سمینارفیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات، گفت: با توجه به اهمیت خدمات توانبخشی در جامعه، ده درصد تخت های بیمارستان هایی که بالای 100 تخت دارند، به توانبخشی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بیست و سومین سمینارفیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات که امروز(چهارشنبه 10خردادماه) در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، برگزار شد، گفت: استمرار 23 ساله و پی در پی سمینارفیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات برای احیای این موضوع و انتقال دانش، گامی مهم است که بیانگر تلاش بی وقفه اعضای انجمن فیزیوتراپی، اعضای بورد فیزیوتراپی و تمامی دست اندرکاران است.

وی در ادامه افزود: دکتر اسماعیل ابراهیمی دبیر بورد فیزیوتراپی، سال ها دبیر بورد توانبخشی بوده است و برای اعتلای توانبخشی تلاش های زیادی نموده است و همواره اصرار به آموزش دانشجویان فیزیوتراپی داشتند که این مهم، گامی مهم در این عرصه است.

دکتر محسنی بندپی اظهارداشت: درصددیم سطح آموزشی دانشجویان فیزیوتراپی را درسطح استانداردهای بین المللی پیش ببریم وخوشبختانه توانبخشی ایران در منطقه رتبه اول را دارد.

وی افزود: بهره مندی از ظرفیت حقیقی و حقوقی متخصصان توانبخشی در سازمان های اجرایی، فرصت بی نظیری برای اثبات جایگاه حقیقی توانبخشی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور در جلسه شورای عالی درمان، که هفته های گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزارشد ، گفت: مقرر شد ده درصد تخت های بیمارستان هایی که بالای 100 تخت دارند، به توانبخشی اختصاص یابد که این موضوع ، تحولی بزرگ است و خوشبختانه بعد از دو دهه، موضوع "پزشک خانواده" نیز به طور جدی محقق می شود .

دکتر محسنی بندپی گفت: امروزه با توجه به شیوع بیماریهای غیر واگیر (Non-Communicable Diseases)، شیوع بالای اختلالات عضلانی-اسکلتی، شیوع بالای سکته های قلبی و مغزی، پدیده سالمندی، تغذیه نامناسب و شیوع فزاینده اضافه وزن و چاقی، استفاده بیشتر از تکنولوژی در زندگی و شیوع بالای بی حرکتی بویژه در کودکان و ... ،نقش فیزیوتراپیست ها در هر سه سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی ، موضوعی مهم است و باید برای اجرای خدمات توانبخشی، منابع اعتباری مشخص لحاظ کرد.

وی افزود: درسال 99، 9 خدمت، تحت پوشش سازمان های بیمه گر بوده است و امسال 59 خدمت تحت پوشش سازمان های بیمه قرار گرفته است و این حرکت های خوبی است که ادامه خواهد داشت.

دکتر محسنی بندپی گفت: در بحث تحول در نظام آموزش فیزیوتراپی، اتفاقات خوبی افتاده و امیدواریم با تلاش بورد فیزیوتراپی وانجمن فیزیوتراپی شاهد نتیجه مطلوبی باشیم.

وی از مذاکرات متعدد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقا جایگاه توانبخشی و تبیین ضرورت جایگاه معاونت توانبخشی در سطح وزارتخانه خبر داد .

دکتر محسنی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش های گسترده جامعه فیزیوتراپی در عرصه خدمات توانبخشی، شاهد نتایج خوبی باشیم.

بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 10 و 11 خرداد ماه 1402 در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می شود.

محورهای این سمینار شامل یافته های آناتومی بالینی ستون فقرات، بیومکانیک، اختلالات عملکردی مفاصل و آسیب های بافت نرم، رویکردهای درمان در آسیب های ستون فقرات در ورزشکاران، رویکردهای درمان های جراحی برای اصلاح انحرافات و اختلالات ستون فقرات، مراقبت ها و فیزیوتراپی مربوط به زمان بعد از جراحی، روش های جراحی نوین و کم تر تهاجمی، رفع اختلالات عملکردی مفاصل در ناحیه گردن، سینه، کمر و لگن، درمان های دستی، سوزن خشک و آموزش نحوه پیشگیری از آسیب های مفاصل در بیماران، درمان اختلالات کف لگن و نیز فناوریهای نوین در درمان ستون فقرات می باشد. در این سمینار از تخصص های مختلف برای درمان مشکلات ستون فقرات دعوت می شود تا جدیدترین مباحث علمی را در اختیار همکاران قرار دهند. همچنین ارائه سخنرانی ها و پوسترها به همراه برپایی نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و کتب تخصصی حوزه توانبخشی با هدف لحظاتی با نشاط و البته پربار برای همکاران و دانشجویان گرامی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم: گلرخ
   تاریخ: ۱۵:۱۴ - ۱۰/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۳