دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتباط مراکز تحقیقات و گروه های آموزشی ارزش آفرین است
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

ارتباط مراکز تحقیقات و گروه های آموزشی ارزش آفرین است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جلسه مشترک روسای مراکز تحقیقات و مدیران گروه های آموزشی خواستار همکاری بیشتر این مجموعه ها شد و گفت: ارتباط مراکز تحقیقات و گروه های آموزشی سبب افزایش کیفیت پروژه ها و طرح های تحقیقاتی شده و در سطح دانشگاه و ملی ارزش آفرین است.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: مراکز تحقیقات و اعضای گروه های آموزشی با همکاری یکدیگر به دغدغه های پژوهشی و طرح های تحقیقاتی در راستای مرجعیت علمی دانشگاه اهتمام بیشتری نشان دهند و با هدایت دانشجویان به سمت مراکز تحقیقات، طرح های تحقیقاتی در زمینه رسالت های دانشگاه انجام دهند.

دکتر حسینی در ادامه به توانمند سازی اساتید اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت توانمند سازی اساتید، نیاز به گذراندن دوره های مختلف تحقیقاتی و روش شناسی و.. است که تیم پژوهشی باید در این زمینه ها برنامه ریزی کنند.

دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری مشترک مراکز تحقیقات و گروه های آموزشی گفت: با همکاری یکدیگر بهتر می توان در راستای اهداف دانشگاه و نیازهای جامعه حرکت کرد و تولیدات علمی موثر داشت.

دکتر خانکه با اشاره با تدوین پروتکل کلان پروژه ها گفت: پروتکل کلان پروژه ها در حوزه پژوهش با سقف یک میلیارد تومان به صورت سالانه، قابل تمدید و در حوزه مرجعیت و رسالت دانشگاه آماده و به گروه ها ارائه شده است و امیدواریم با همکاری گروه های آموزشی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی به این حوزه ها سوق داده شوند و بتوانیم از ظرفیت های علمی آنها در راستای اهداف استراتژیک دانشگاه استفاده کنیم.

موارد اصلی مطرح شده در این جلسه تدوین پروتکل و ابلاغ کلان پروژه های مراکز تحقیقات برای همکاری گروه های آموزشی در راستای اجرای آنها، ارائه گزارش ارزشیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه در سال 2021، مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت، ابلاغیه وزارت بهداشت درخصوص ثبت اختراع مستخرج از پایان نامه جایگزین یکی از مقالات شرطی جهت دفاع از پایان نامه، پرداخت حق داوری طرح ها، تعیین سقف اعتبار پژوهشی اعضای هیات علمی، نمایشگاه کتاب و ترجمان دانش، ارائه گزارش تغییرات فرآیندی در سامانه پژوهان بودند که به اختصار توضیح داده می شود.

دکتر شهرزاد پاکجویی مسئول واحد ارزشیابی فعالیت های پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری، به ارائه گزارشی از نتایج ارزیابی دانشگاه در سال 1400 و مقایسه آن با نتایج سال 1399 بر اساس شاخص های ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت و به برخی موارد از جمله کسب رتبه کل دانشگاه در میان دانشگاه های تیپ 2، از رتبه 20 در سال 1399 به رتبه 5 در سال 1400، کسب رتبه اول کشوری در محور طرح های تحقیقاتی اثرگذار (Impact) در میان 70 دانشگاه علوم پزشکی کشور با کسب امتیاز 500، کسب امتیاز 1900 در محور تولید و ترجمان دانش، کسب رتبه 1000 امتیاز در محور تولید فناوری و تحلیل وضعیت مقالات اشاره کرد.

دکتر حمیرا سجادی دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در خصوص مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت، گزارشی درباره ساختار تشکیلاتی قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، ساختار و شرح وظایف دبیرخانه ملی قرارگاه عملیاتی سلامت و جوانی جمعیت، کمیته های تخصصی، وظایف روسای دانشگاه های علوم پزشکی در اجرایی نمودن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و عملکرد قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه مانند برگزاری کارگاه ها، اولویت پژوهشی، اجرای طرح های تحقیقاتی در گروه های آموزشی و مراکز تحقیقات مرتبط، تصویب پایان نامه در گروه های آموزشی و مراکز تحقیقات مرتبط و مشوق های جدید جایگزین تعهدات (خروجی های طرح یا پایان نامه) را مطرح کرد.

دکتر سید فرهاد طباطبائی قمشه مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه درباره راه اندازی برج توسعه فناوری های دانشگاه در خیابان مازندران، عقد تفاهم نامه با صندوق پرشین داروی البرز برای حمایت مالی از طرح های فناوری دانشگاه، عقد تفاهم نامه با بنیاد 15 خرداد به منظور همکاری ها در راستای فناوری های توانبخشی و سلامت، انجام اقدامات مقدماتی برای راه اندازی آزمایشگاه همکار ارزیابی استاندارد تجهیزات توانبخشی با سازمان غذا و دارو، نحوه ثبت اختراع مستخرج از پایان نامه جایگزین یکی از مقالات شرطی جهت دفاع از پایان نامه، تاییدیه مستخرج بودن اختراع دانشجو از پروژه پایان نامه توسط استاد/اساتید راهنما، مشاور، درج شدن اسامی اساتید راهنما و مشاور در فرآیند ثبت اختراع و حقوق مادی و معنوی دانشگاه، اجتناب از ثبت اسامی به غیر از اسامی تیم راهنما در ثبت اختراع توضیحاتی ارائه داد.

دکتر عطیه اشتری مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی درباره عملکردشان از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری کافه کتاب، ترجمان دانش، برگزاری کارگاه خلاصه سیاستی و علم سنجی و بانکهای اطلاعاتی (ISI، Scopus و PubMed) صحبت کردند.

دکتر مریم رنجبر مدیر سیستم اطلاعات پژوهشی دانشگاه به ارائه گزارشی درباره تعریف و اجرای نمودار عملکردی پایان نامه-طرح و پایان نامه محصول محور، تغییر و اصلاح فرآیند دریافت کد اخلاق برای طرح ها و پایان نامه ها، اصلاح زیر سیستم های ثبت پایان نامه و طرح های پژوهشی و... پرداخت.

انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: شاهی

   تاریخ: ۱۲:۳۰ - ۳۰/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۲