دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وب دا - تربیت نیروی پرستاری همسو با ماموریت های دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی
 
جلسه اعتباربخشی و بازدید بورد پرستاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،سه شنبه 30 خرداد با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات علمی گروه آموزشی پرستاری در دانشگاه برگزار شد.
در جلسه اعتباربخشی گروه آموزشی پرستاری مطرح شد: تربیت نیروی پرستاری همسو با ماموریت های دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی
جلسه اعتباربخشی و بازدید بورد پرستاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،سه شنبه 30 خرداد با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات علمی گروه آموزشی پرستاری در دانشگاه برگزار شد.



به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه،دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن اظهار خرسندی از حضور اعضای بورد پرستاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: پرستاری، رشته و حرفه ای مهم است و گروه آموزشی پرستاری دانشگاه از گروه های آموزشی قدیمی و با کیفیت از حیث آموزش است که به تربیت نیروی های تخصصی می پردازد.

وی افزود: رشته پرستاری، با توجه به نیاز کشور و خدمت رسانی به عموم جامعه حائز اهمیت است و با توجه به کمبود نیروی پرستاری در کشور باید درصدد افزایش تربیت نیروی پرستاری باشیم.

دکتر حسینی گفت: خوشبختانه وضعیت گروه آموزشی پرستاری دانشگاه مطلوب است و بعد از نتایج اعتباربخشی نیز دانشگاه اهتمام لازم را جهت ثبات نقاط قوت و رفع موانع انجام می دهد.

دکتر مسعود فلاحی خشکناب مدیر گروه آموزشی پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در بازدید اعضای بورد پرستاری و اعتبار بخشی، به تشریح وضعیت گروه آموزشی پرستاری دانشگاه پرداخت و گفت:خوشبختانه وضعیت آموزشی و توانمندی اعضای هیات علمی این گروه آموزشی مطلوب است.

وی افزود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در صدد است تا دانشگاه هایی که رشته های گوناگون را تربیت می کنند با اعتبار بخشی مورد رصد قرار دهد و در این راستا نیز، مواردی نظیر وضعیت کارورزی دانشجویان پرستاری، رصد گروه آموزشی در ارائه واحدهای و سرفصل های دروس، کیفیت آموزشی، کیفیت کارورزی، وضعیت اعضای هیات علمی، وضعیت رضایتمندی دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این موارد نکات مطلوبی است که گروه آزمایشی پرستاری در این مسیر، مشارکت لازم را خواهد داشت.

وی افزود: اعتباربخشی، پنج سال یک بار از سوی وزارت بهداشت برای رشته های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد و امروز اعتباربخشی مقطع کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری با حضور رئیس دانشگاه و اعضای بورد پرستاری وزارت بهداشت اعضای هیات علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر فلاحی گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی حدود 107 دانشجوی در حال تحصیل پرستاری دارد و طی این حدود 800 فارغ التحصیل داشته ایم که در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمات می پردازند.
وی اظهار داشت: رشته پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و خوشبختانه یکی از رشته های برجسته از حیث کیفیت آموزشی است.

دکتر فلاحی گفت: این گروه آموزشی در حال حاضر در مقطع ارشد، در چهار گرایش روان پرستاری،پرستاری، پرستاری سالمندی و پرستاری سلامت جامعه به تربیت نیرو می پردازد.

وی افزود: در مقطع دکترای پرستاری نیز تاکنون 87 دانشجوی گرفتیم که 63 سه نفر از آنان فارغ التحصیل شده اند و 24 نفر در حال تحصیل هستند.

دکتر فلاحی ضمن اشاره به کیفیت مطلوب آموزشی گروه پرستاری این دانشگاه افزود: تلاش سی ساله گروه آموزشی پرستاری، تربیت پرستارانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتراست که همسو با رسالت ها و ماموریت های دانشگاه در عرصه توانبخشی، سلامت روان و سلامت اجتماعی گام بردارند.

وی از بازدید اعضای بورد پرستاری از بیمارستان توانبخشی رفیده و آگاهی از وضعیت کیفیت کارورزی دانشجویان، حضور استادان پرستاری در بیمارستان و کارورزی دانشجویان گروه پرستاری و . ...خبر داد.

دکتر فلاحی تصریح کرد:اعضای بورد پرستاری، نتیجه این ارزیابی ها را به رئیس دانشگاه انتقال می دهند.

مدیر گروه آموزشی پرستاری افزود: گروه پرستاری دانشگاه چندین سال متمادی جز گروه های برتر دانشگاه است و همه ساله استادان گروه پرستاری از استادان نمونه و شایسته تقدیر در دانشگاه هستند.

وی تصریح کرد:گروه پرستاری دانشگاه تصمیم دارد تا پنج سال آینده جذب هیات علمی و همچنین توسعه فضای فیزیکی را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر گروه آموزشی پرستاری دانشگاه در پایان گفت: این گروه درصدد است تا تربیت تعداد بیشتری از پرستاران را با توجه به نیاز کشور و ماموریت های دانشگاه عهده دار شود و امیدواریم جامعه شاهد خدمات حداکثری پرستاران باشد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ

منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۹:۵۸ - ۰۳/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۳