دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

امیدواریم رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی به اقدام عملی در این زمینه بینجامد
 
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی که با هدف هم افزایی گروه های مردمی، نهادها و دولت در حمایت از جامعه هدف سازمان بهزیستی، در ساختمان ستاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، شرکت و منشور ظرفیت سازی مردمی را امضا کرد.
وحید سلیمی گفت: «پیوند، اشتراک و هم افزایی ظرفیت حرفه ای نهادها، مجموعه های دولتی، بانک ها و ظرفیت های مردمی، هدف مهم و نقطه عطف این نشست بود.»
سلیمی با اشاره به تعامل و همکاری نزدیک جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی در زمینه محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی محلات و مناطق کمتر برخوردار، تصریح کرد: «داوطلبان و همکاران بهزیستی در هفته بهزیستی در یکصد محله و منطقه محروم و دورافتاده حضور می یابند و در قالب میز خدمت، در لحظه و بدون هیچ انتظاری پاسخ مردم را می دهند و به مشکلات آنها رسیدگی می کنند و با این حضور، مردم موضوع امیدآفرینی و ظرفیت سازی را حس خواهند کرد؛ ضمن اینکه خانه های هلال نیز برای هم افزایی در این امر آمادگی دارند.» او اظهار امیدواری کرد شبکه های محلات، جمعیت هلال احمر و... بتوانند در قرارگاه راهبری خدمت، براساس نیازهای کشور «سکو سازی خدمات» را صورت دهند و خدمت بی منت همراه با کیفیت در شریان های کشور تسری یابد.
بنابراین گزارش؛ در ادامه این جلسه تسهیل ضوابط در مردمی سازی خدمات، مهارت افزایی گروه های جهادی، تقویت مجموعه های مردمی، تأکید بر خدمات و تسهیلات معوض به جای بلاعوض با هدف توانمند سازی ، استفاده از نظرات گروه های جهادی در تصمیم گیری ها ضمن حفظ استقلال آنان، بهره مندی از ظرفیت مساجد و هیأت های مذهبی، آسیب شناسی برنامه های مردمی سازی و... مورد توجه و تأکید قرار گرفت.
حاضران جلسه ظرفیت های خود را در زمینه های ساخت مسکن، تسهیلات اشتغالزایی، تسهیلات مسکن، مناسب سازی مسکن، تأمین تجهیزات توانبخشی و... برای حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی اعلام کردند.
در پایان این جلسه منشور ظرفیت سازی مردمی توسط وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر مدعوین امضا شد و از تمبر بزرگداشت هفته بهزیستی امسال با شعار برای مردم، برای به زیستن رونمایی شد.
منبع خبر:
روزنامه شهروند
   تاریخ: ۰۸:۲۳ - ۱۷/۰۴/۱۴۰۲   بازدید: ۱۳۴