دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

واكسن كرونای ایثارگران طبق مصوبات وزارت بهداشت انجام می شود
 
تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان قطع نخاعی، والدین شهدا و جانبازان شیمیایی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت و درمان واكسیناسیون كرونا را دریافت می كنند و امتیاز خاصی برای این عزیزان درنظر گرفته نشده است.
واكسن كرونای ایثارگران طبق مصوبات وزارت بهداشت انجام می شود تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان قطع نخاعی، والدین شهدا و جانبازان شیمیایی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت و درمان واكسیناسیون كرونا را دریافت می كنند و امتیاز خاصی برای این عزیزان درنظر گرفته نشده است.

سعید اوحدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا اظهار كرد: آمار تعدادی از والدین شهدا جانبازان قطع نخاعی و جانبازان شیمایی كه برای واكسیناسیون نیاز فوری دارند را بنیادشهید و امور ایثارگران در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده است و وزارت بهداشت نیز بر اساس مصوباتی كه در ستاد ملی كرونا تصمیم گیری می شود این واكسیناسیون را انجام می دهد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ابتدا اعلام كرده بود كه كادر درمان و سپس افراد دارای بیماری زمینه ای یعنی كسانی كه آسیب پذیر بوده و ممكن است به دلیل ابتلا به كرونا شرایط خطرناكی داشته باشند، در اولویت دریافت واكسن خواهند بود.

رییس بنیاد شهید درباره تعداد ایثارگرانی كه واجد شرایط واكسیناسیون هستند با بیان اینكه شمار افرادی كه واكسن را دریافت می كنند به میزان واكسنی كه وارد كشور می شود، بستگی دارد، افزود: بیش از 10 هزار جانباز شیمیایی، حدود 9 هزار قطع عضو كه فوریت و نیاز به واكسیناسیون دارند اعلام شده و همچنین 130 هزار والدین شهدا هم كه در قید حیات هستند بر اساس پرونده پزشكی و نیاز فوری این عزیزان به واكسیناسیون تعدادی از آنان به وزارت بهداشت و درمان معرفی می شوند.

وی با بیان اینكه جامعه ایثارگری هم در تمامی عرصه ها از خودگذشتگی نشان داده ه طور قطع بسیاری از آنها هم راضی به واكسیناسیون بدون در نظر گرفتن اولویت ها نیستند و بار دیگر هم در این امر از خود ایثار و فداكاری نشان می دهند.

طی روزهای گذشته در مرحله اول واكسیناسیون سراسری تعداد 696 دوز واكسن كووید 19 به جانبازان خوزستانی اختصاص یافت. در این مرحله جانبازان نخاعی در اولویت دریافت واكسن هستند و پس از آن جانبازان شیمیایی شدید، جانبازان نابینا، جانبازان چند عضو قطع و والدین دو شهید به بالا در این مرحله واكسن دریافت می كنند. این مرحله از تزریق واكسن در مركز توانبخشی جانبازان نخاعی حضرت امام خمینی (ره) اهواز انجام شد.

برچسب ها
- سعید اوحدی
- واكسن كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۳۰ - ۱۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۱