دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اولین مدرسه دانش آموزان اوتیسم اردبیل راه اندازی می شود
 
اردبیل- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با همكاری خیرین تا شروع سال تحصیلی آینده اولین مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم را با تجهیزات و امكانات مناسب در شهر اردبیل راه اندازی می كنیم.
اولین مدرسه دانش آموزان اوتیسم اردبیل راه اندازی می شود اردبیل- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با همكاری خیرین تا شروع سال تحصیلی آینده اولین مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم را با تجهیزات و امكانات مناسب در شهر اردبیل راه اندازی می كنیم.

سید جواد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: براساس آمایش سرزمینی ما در كشور به 210 مدرسه استثنایی نیاز داریم تا سرانه فضای آموزشی را از 28 متر مربع كنونی ارتقا دهیم.

وی تصریح كرد: سهم استان اردبیل از 210 مدرسه استثنایی در كشور، هشت مدرسه است كه امروز كلنگ زنی یك مدرسه در پارس آباد آغاز شد و مدرسه دیگری را نیز برای دانش آموزان اوتیسم در اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهیم كرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این مدارس با كمك خیرین و منابع دولتی احداث و راه اندازی خواهد شد تا دانش آموزان اوتیسمی و استثنایی اردبیل بتوانند با تجهیزات مناسب از این فضا استفاده كنند.

حسینی افزود: برای احداث شش مدرسه استثنایی دیگر با همكاری مسئولان استان تأمین زمین انجام خواهد شد تا با مشاركت خیرین احداث این فضاها را شاهد باشیم.

وی به احداث 31 سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در كشور اشاره كرد و ادامه داد: در 14 استان از جمله اردبیل سالن ورزشی مخصوص برای دانش آموزان استثنایی نداریم كه قطعاً در سال های آینده با تأمین زمین و اعتبار مناسب این سالن اجرایی خواهد شد كه جز تعهدات سفر امروز ماست.

حسینی از تجهیز یكی از مدارس استان و سالن ورزشی آن برای بهره برداری دانش آموزان استثنایی تا سقف 200 متر مربع خبر داد و خاطر نشان كرد: با تجهیز امكانات از این سالن به صورت موقت برای دانش آموزان استثنایی بهره برداری خواهد شد.

وی در مورد تأمین تكنولوژی های جدید آموزشی و كمك توانبخشی برای دانش آموزان استثنایی استان اضافه كرد: در سطح كشور 105 قلم نیاز آموزشی، پرورشی و كمك توانبخشی شناسایی شده ولی در استان اردبیل به 933 قلم تجهیزات با اعتبار دو میلیارد تومان نیاز داریم كه مقرر شد نیمی از این اعتبارات از طریق وزارت آموزش و پرورش تأمین و نیم دیگر نیز به صورت استانی و جلب كمك های مردمی تأمین شود.

حسینی اعتماد مردم را برای كمك به توسعه فضاهای آموزشی مدارس استثنایی یادآور شد و بیان كرد: در حال حاضر 49 مركز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی در سطح كشور افتتاح شده و تا اول مهر ماه یك مركز دیگر در استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.

وی به فعالیت 10 مركز ویژه یادگیری در اردبیل اشاره كرد و ادامه داد: تعهد ما راه اندازی یك مركز جدید ویژه یادگیری است كه با كمك مسئولان استان نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام خواهیم كرد.

حسینی شرایط سخت كرونایی را در فرآیند آموزش دانش آموزان استثنایی یادآور شد و اظهار كرد: در این شرایط موضوع سنجش آمادگی تحصیلی دانش آموزان و پیش دبستانی ها مورد نظر است كه استان اردبیل در سنجش نوآموزان پیش دبستانی رتبه اول كشور را به دست آورده است.

وی در ادامه تصریح كرد: در این سفر تعهد كردیم تا یك پایگاه ثابت سنجش دانش آموزان و نوآموزان در استان اردبیل راه اندازی شود تا در طول سال این فرآیند به انجام برسد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما امروز شاهد راه اندازی پایگاه جامع آموزش سلامت مجازی برای تحت پوشش دو هزار دانش آموز در استان هستیم و در كنار آن مدرسه الگو و نمونه را نیز در اردبیل راه اندازی خواهیم كرد.

حسینی افزود: همه این مراكز و مجموعه های ارائه خدمات با هدف ادامه تحصیل مناسب دانش آموزان استثنایی فراهم شده و تلاشمان بر این است تا مركز مشاوره و یادگیری، سالن های ورزشی و مجموعه های تخصصی دیگر را با هدف كمك به آموزش درست و اصولی دانش آموزان فراهم كنیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۴:۴۷ - ۱۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۳۵