دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

چه نوع خدماتی برای معلولان در منزل ارائه می شود؟
 
سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: خدمات توانبخشی در منزل برای افراد دارای معلولیت به ازای هر فرد معلول تحت پوشش سازمان، نوع، شدت معلولیت و نیاز به هر نوع خدمت تخصصی ارائه می شود.
چه نوع خدماتی برای معلولان در منزل ارائه می شود؟ نعمت ملکی صبح امروز (1 شهریورماه) در جمع خبرنگاران، درباره حق پرستاری و مددکاری برای افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: در راستای توانمندسازی افراد دارای معلولیت، تشویق به نگهداری این افراد در خانواده و پیشگیری از تمایل خانواده ها به نگهداری فرزندان خود در مراکز شبانه روزی، با بررسی شرایط توانخواه مستمری و کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری خانواده محور برای توان خواه اقدام می شود تا فرد در بستر خانواده از حمایت های بهزیستی برخوردار شود.

وی با اشاره به خدمات توانبخشی در منزل برای افراد دارای معلولیت، افزود: به ازای هر فرد معلول تحت پوشش سازمان و نوع، شدت معلولیت و نیاز به هر نوع خدمت تخصصی، سه نوع خدمت فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتاردرمانی، پرستاری، مددکاری و ویزیت پزشک به افراد دارای معلولیت نیز ارائه می شود.

این مسئول تصریح کرد: خدمات توانبخشی توسط تیم هایی متشکل از پزشک، روانشناس، گفتار درمانگر، مددکار، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر و پرستار ارائه می شود و هر 6 ماه نیز ارزیابی کلی از وضعیت خدمات ارائه شده و پیشرفت فرد دریافت کننده خدمت صورت می گیرد.

ملکی با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال جاری نیز حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی توانبخشی 40 درصد افزایش، افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و 100 هزار تومان بهره مند خواهند شد، ادامه داد: بیش از 1200 نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از هفته دولت سال گذشته تاکنون از کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری در خانواده استفاده کرده و ماهیانه مبلغی به عنوان حق پرستاری دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: 391 نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی علاوه بر حق پرستاری کمک هزینه ماهانه و مستمر دریافت می کنند و در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری و حق پرستاری ضایعه نخاعی در استان وجود ندارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۲۶ - ۰۱/۰۶/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۹