دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سمن های جوانان، ساختار ملی خود را پویاكنند
 
معاون امور جوانان با بیان این كه ساختار سمن های جوانان باید خودش را پاك سازی كند، اظهار داشت: سمن های جوانان باید 90 درصد مطالبات را به آن سمت ببرند ...

معاون امور جوانان با بیان این كه ساختار سمن های جوانان باید خودش را پاك سازی كند، اظهار داشت: سمن های جوانان باید 90 درصد مطالبات را به آن سمت ببرند و كاری كنند كه توانمند شود و ساختار ملی خود را وادار به پویایی كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان در نشست صمیمی با سازمان های مردم نهاد جوانان استان كرمان كه زهرا عابدینی معاون مشاركت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی كشور، روح الله اسدی و سجاد سالك مدیران كل حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند، با اشاره به این موضوع كه مجامع استانی سمنها باید نماینده همه جوانان استان باشند، گفت: پایش های مجامع سمن های استان ها از وضعیت، مطالبات، چالش ها و نیاز های جوانان به استانداران كمك زیادی برای برنامه ریزی جهت رفع این نیازها می كند.

وی با اشاره به ایجاد شبكه بازار جوانان، اظهار داشت: كار های نهایی شبكه بازار جوانانانجام شده و به زودی طی صورت جلسه ای تحویل مجمع ملی جوانان خواهد شد تا با برنامه ریزی مناسب مجمع، همه جوانان بتوانند از این شبكه برای خرید و فروش كالا و خدمات خود استفاده كنند.

تندگویان همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت های فراوان حوزه زباله در كشور، عنوان كرد: بحث زباله با مدیریت مناسب، ارزش افزوده ای ایجاد می كند كه جزو منابع پایدار خواهد شد و می تواند تمام آسیب های اجتماعی كشور را مرتفع كند.

وی تصریح كرد: متاسفانه موضوع زباله در كشور توسط مافیایی اداره می شود كه تولید كودك كار و بسیاری از آسیب ها می كند و اگر وزارت كشور به این موضوع با این دیدگاه كه منافع آن به تشكل هایی برسد كه در رفع آسیب ها كمك می كنند ورود كند، باقیات و صالحاتی خواهد شد كه به رفع آسیب های اجتماعی كشور كمك بزرگی خواهد كرد.

معاون امور جوانان با تاكید بر كار ساختاری در سمنها برای حل مشكلات، بر اخلاق مداری در حوزه سمن ها تاكید كرد و گفت: سمنها باید ساختار قانونی و ملی خود را باور كنند و مشكلات خود را ابتدا به مجمع استانی و در7 صورت حل نشدن به مجمع ملی جوانان ارائه كنند و در نهایت در صورت حل نشدن در داخل ساختار خودشان، مستندات خود را به ما انتقال دهند.

وی با بیان این كه باید دیدگاه و مدل نگرش به كار تشكلی و داوطلبانه تغییر كند، افزود: كارداوطلبانه برای رضایت خدا انجام می شود و با این دیدگاه فقط رضای خدا باید مدنظر باشد در غیر این صورت به خودمان دروغ گفته ایم. معاون امور جوانان به اعضای سمن های جوانان توصیه كرد؛ در موضوعات و مسائل درونساختاری خود با رعایت انصاف، عدالت و شرعیات با یكدیگر برخورد كنند و گفت: باید بپرسم چقدر به جوانانی كه كشور را در جنگ تحمیلی نجات دادند شبیه هستید؟ ناراحتم كه بگویم خیلی فاصله زیاد شده است.

وی به موضوع درآمدزایی سمنها اشاره كرد و گفت: بحث درآمدزایی با گردش مالی تشكل ها فرق می كند. گردش مالی سمنها مشكلی ندارد ولی بحث درآمدزایی و انباشت سود چیزی است كه سمن یا باید در ازای آن اشتغال ایجاد كند یا از مجموعه سمنهای جوانانخارج شود.

تندگویان در پایان گفت: هر كاری برای ایجاد ساختار قانونی سمن های جوانان بود انجام دادیم از اینجا به بعد حفظ این جایگاه دیگر موضوع ما نیست و به همت سمنهای جوانانبرمی گردد. ما دستگاه ناظر هستیم و فقط اگر اعلام نیاز كنید مشاوره می دهیم. ساختارباید خودش را پاك سازی كند، سمن های جوانان باید 90 درصد مطالبات را به آن سمت ببرند و كاری كنند كه توانمند شود و ساختار را وادار به پویایی كنند.
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۰:۵۴ - ۱۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۳